۲۸ مهر ۱۳۹۲، ۱۵:۵۸

در شش ماهه اول:

استان مرکزی3 درصد سهم صادراتی کشور را بر عهده گرفت

استان مرکزی3 درصد سهم صادراتی کشور را بر عهده گرفت

اراک - خبرگزاری مهر: رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مركزی گفت: استان مرکزی در شش ماهه اول سال جاری سه درصد سهم صادرات کشور را به عهده گرفته است و رتبه هشتم صادرات را در بين 31 استان كشور را به خود اختصاص داده است.

علیرضا زاوشی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: استان مركزي در نيمه اول امسال 536 هزار تن انواع كالاهاي غيرنفتي به ارزش 490 ميليون دلار، هفت هزار تن کالای کشاورزی به ارزش 15 میلیون دلار و 216 هزار تن در بخش معدن  به ارزش 15 ميليون دلار صادرات داشته است.

وی با بیان اینکه انواع گوشت سفيد، پاي مرغ، ماهي زينتي، گل و گياه آپارتماني، ميوه و آب ميوه، رب گوجه فرنگي، عسل، لبنيات و سنگ هاي ساختماني بريده شده به کشورهای دیگر صادر شده است گفت: این کالاها به به 38 كشور دنيا صادر كرده شده است.

زاوشی سهم صادرات صنعت را در نيمه نخست امسال 313 هزار تن به ارزش 374 ميليون دلار عنوان كرد و اظهارداشت: افغانستان، تركيه و عراق سه كشور مهم هدف صادرات ايران در نيمه نخست امسال بوده است.

رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مركزی در بخش دیگری از سخنان خود از کشف  28 معدن جديد در نيمه نخست امسال خبر داد و گفت: اين معادن در زمينه استخراج مواد معدني آهن پلاسري، شن و ماسه، سليس، خاك هاي صنعتي، فلدسپات و انواع فلزات رنگي با اشتغالزایی 119 نفر فعاليت دارند.

وی با بیان اینکه از 51 ماده معدني شناسايي شده در كشور 34 ماده در استان مركزي وجود دارد اظهارداشت: 28 ماده معدني نیز درحال بهره برداري است.

رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مركزي بيان كرد: هم اينك 380 معدن فعال با سرمايه يكهزار و 180 ميليارد ريال و ذخيره قطعي يك ميليارد و 200 ميليون تن مواد معدني در استان مركزي وجود دارد.

زاوشی اظهار داشت: اولويت برداشت هاي معدني در استان مركزي بر مواد فلزي نظير آهن، سرب، روي ، طلا وآهن پلاسری است.

 

کد خبر 2158940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha