۲۹ مهر ۱۳۹۲، ۲۰:۰۹

تفاوت ورزش ایران با دیگر کشورها باید در اخلاق مداری باشد/ تقدیر از مربیان با اخلاق استان مرکزی

تفاوت ورزش ایران با دیگر کشورها باید در اخلاق مداری باشد/ تقدیر از مربیان با اخلاق استان مرکزی

اراک - خبرگزاری مهر: اخلاق مداری در ورزش ایران سابقه ای درخشان دارد و ورزش پهلوانی به عنوان یکی از ورزش های دیرین ایران زمین است که می تواند الگوی ورزشکاران امروز در رقابت های مختلف ورزشی باشد یادگاری که این روزها گاهی مورد کم توجهی است.

به گزارش خبرنگار مهر، در راستای ترویج اخلاق و فرهنگ ورزش بعد از ظهر امروز مراسمی برای تقدیر از مربیان با اخلاق استان مرکزی برگزار شد تا الگوهای زنده اخلاق مداری به جوانان و ورزشکاران معرفی شود.

مدیر کل امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان کشور در این مراسم با اشاره به اینکه اخلاق باارزشترین یادگار ورزش پهلوانی است افزود: گذشته ورزش این کشور در کنار آموزه های اسلامی ما را ملزم به رعایت اخلاق در میادین ورزشی و رقایت های ورزشی می کند.

علي فرهادي نظام اسلامی را ترویج دهنده اخلاق انسانی و اسلامی دانست و گفت: ورزشکاران نیز باید ترویج کننده اخلاق در میادین ورزشی باشند و با پرهیز از تندروی ها به یکی از دستورات موکد اسلام عمل کنند.

وی گفت: در اسلام ورزش هدف نیست بلکه سلامتی روح و جسم هدف است آنچه که علم نیز به آن رسیده است و ورزش را به برای ورزش که برای سلامتی و تندرستی و آرامش روح می دانند.


 

 

ورزش با اخلاق مداری تکمیل می شود

او با بیان اینکه ورزش با اخلاق تکمیل و ثمر بخش می شود افزود: یکی از وظایف ما معرفی ورزشکاران و مربیان با اهلاق در سطوح مختلف ورزشی است که کمتر مورد توجه بوده است.

فرهادی با مهم خواندن روش کار مربیان در تربیت ورزشکارانی با اخلاق افزود: مربیان نقش جدی ای در نوع حرکت ورزشکار در میادین مختلف دارد و باید به نقش خود آگاه بوده و از آن در جهت اصلاح اجتماعی استفاده کند.

جایگاه اجتماعی ورزشکاران وظایف آنان را سنگین تر می کند

وی همچنین ورزشکاران را دارای جایگاه اجتماعی در میان مردم دانست و افزود: جایگاه اجتماعی ورزشکاران وظایف آنان را سنگین تر می کند.

در ادامه این مراسم از ۱۴ مربي اخلاق مدار و مروج فرهنگ پهلواني تقدير شد.

انتخاب 14 نفر از بین 6 هزار مربی

 

 

مديركل ورزش و جوانان استان مركزي هم در این مراسم با بیان اینکه، بیش از شش هزار مربي ورزشي در رشته های مختلف ورزشی استان فعال هستند افزود: از میان آنان به صورت نمادین 14 نفر معرفی شدند تا زمینه ای باشد برای ترویج فرهنگ ورزش و اخلاق در استان مرکزی.

سعيد ملكي افزود: كسب عنوان قهرماني در ميادين بين المللي، مربي گري در ميادين بين المللي، پرورش شاگردان قهرمان درميادين بين المللي، دارا بودن روحيه جوانمردي، ذهن برنامه ريز، قانونمدار بودن و معتقد به ارزشهاي ديني از مهمترين شاخص هاي انتخاب اين مربيان بوده.

برگزیدگان اخلاق مدار

احمد ملكي مربي رشته كشتي، اميد زرين مربي رشته فوتبال، ايرج رضايي مربي رشته هندبال، ابوالفضل يوسفي مربي رشته هاكي، حسن محمدي در رشته واليبال، قاسم شهرجردي مربي رشته كاراته، محمد مرادي مربي رشته سپك تاكرا، جواد فلفلي مربي رشته فوتبال پنج نفره، سيد موسي طباطبايي مربي رشته كشتي فرنگي و محمد حسن بختياري به عنوان مربيان اخلاق مدار مرد معرفی شدند.

فاطمه حبيبي مربي رشته وشو، مريم قهيه ايمربي رشته تكواندو، ليلا سالاروند مربي رشته طناب كشي و عصمت قادري مربي رشته تيراندازي به عنوان مربيان اخلاق مدار زن بودند که به ترتیب معرفی شدند.

کد خبر 2159825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha