۲۹ مهر ۱۳۹۲، ۱۹:۲۵

فرهادی:

تربيت قهرماناني با اخلاق ايراني اسلامي را در سطح ورزش بين‌المللي دنبال کنیم

تربيت قهرماناني با اخلاق ايراني اسلامي را در سطح ورزش بين‌المللي دنبال کنیم

اراک - خبرگزاری مهر: مديركل امور فرهنگي وزارت ورزش و جوانان گفت: تربيت قهرماناني با اخلاق ايراني اسلامي را در سطح ورزش بين‌المللي دنبال کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر،علي فرهادي عصر دوشنبه در آيين تجليل از مربيان اخلاق مدارو مروجان فرهنگ پهلواني ورزش در سالن آمفی تاتر زیتون هلال احمر استان مرکزی افزود:  نمايش ارزش هاي ديني در ميادين بين المللي يكي از رسالتهاي ورزشكاران ايران اسلامي است لذا تربيت قهرماناني با اخلاق ايراني اسلامي را در سطح ورزش بين‌المللي را باید دنبال کنیم.

وی با بیان اینکه  بين ورزش قهرماني در جمهوری اسلامي ايران با ديگر كشورهاي جهان در رفتار و اخلاق ورزشكاران ايراني باید تفاوت وجود داشته باشد اظهارداشت: جمهوري اسلامي ايران در عرصه ورزش به دنبال تربيت قهرماناني در سطح بين‌المللي با اخلاق ايراني اسلامي است.

فرهادی بيان كرد: اگر هدف فقط رسيدن به قهرماني باشد كه كشورهاي مختلف دنيا با استفاده از روش‌هاي مختلف به آن دست مي‌يابند اما ورزشكاران ايراني در كنار تلاش براي كسب عناوين قهرماني به دنبال كسب مدال هاي اخلاقي و فرهنگ پهلواني هستند.

قهرمانی وسیله است تا هدف

وی با بیان اینکه قهرمانی وسیله است تا هدف چراکه رسیدن به اخلاق پهلوانی مد نظر است اظهار كرد: اگر در كنار برخورداري از اخلاق به جايگاه هاي برتر و قهرماني در رشته هاي مختلف ورزشي برسيم آنگاه توان نشان دادن هويت خود به ديگران و اثبات آنرا داريم.

مديركل امور فرهنگي وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه  اگر بخواهیم ورزش به جايگاه واقعي دست پيدا كند بايد به اخلاق پیوند بخورد گفت: مربيان اخلاقمند نبايد در گمنامي بمانند بلكه بايد با معرفي و تجليل از آنان زمينه شناخت اين افراد به جامعه ورزشي را فراهم كنيم.   

مدیر کل ورزش و جوانان استان مرکزی نیز اظهار داشت: اخلاق‌ مداری در ورزش از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و داشتن روحیه و اخلاق ورزشی بیش از کسب مدال موجب افتخارآفرینی می‌شود.

اخلاق‌ مداری در ورزش از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است

سعید ملکی افزود: مربیان اخلاق مدار موجب تربیت ورزشکاران اخلاق‌مدار می‌شوند، چرا که جوانان همواره از بزرگان خود الگو برداری کرده و راه و روش آنان را در پیش می‌گیرند.

وی تصریح کرد: همایش تجلیل از مربیان اخلاق‌مدار و مروجان فرهنگی در راستای ترویج فرهنگ اخلاق مداری و توسعه اخلاق و منش قهرمانی برگزار شده که امیدواریم در سال‌های آینده نیز تداوم داشته باشد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی خاطر نشان ساخت: اخلاق در ورزش اصل بسیار مهمی است که به منظور سلامت ورزش هم ورزشکاران و هم مربیان باید به آن توجه داشته باشند.

امروز مربیان نقش بی بدلیلی در فرهنگ سازی جامعه ایفا می‌کنند

ملکی با تاکید بر اینکه امروز مربیان نقش بی بدلیلی در فرهنگ سازی جامعه و تاثیر پذیری در تمامی سطوح ایفا می‌کنند، تاکید کرد: اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی انتخاب مربیان اخلاق‌مدار را بر اساس شاخصه‌هایی که از سوی فدراسیون تعیین شده است، انجام داده که یکی از این شاخصه‌ها برخورداری مربیان از مدال‌های جهانی و تربیت ورزشکاران مدال‌آور جهانی بوده است.

وی گفت: امروز اگر می‌بینیم ورزشکاران این مرز و بوم در میادین ملی و بین‌المللی موفق به کسب افتخار می‌شوند این به واسطه تلاش‌ها و کوشش‌های مربیانی است که شبانه‌روز برای ورزشکاران زحمت می‌کشند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی ادامه داد: هم اکنون 6 هزار مربی درجه یک، دو و سه ملی و بین‌المللی با 400 هیئت ورزشی این استان مشغول به فعالیت هستند.

گفتنی است در این مراسم از 14 مربی اخلاق مدار و مروج فرهنگ پهلوانی تقدیر شد.

کد خبر 2159899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha