۲ آبان ۱۳۹۲، ۱۰:۳۳

شنود گوشی همراه مرکل توسط سازمان جاسوسی آمریکا

شنود گوشی همراه مرکل توسط سازمان جاسوسی آمریکا

گزارش ها از شنود مکالمات شخصی صدراعظم آلمان از سوی سازمان جاسوسی آمریکا حکایت دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، انتشار اخباری مبنی بر شنود گوشی همراه "آنگلا مرکل" صدراعظم آلمان، مناسبات برلین و واشنگتن را دچار چالشی جدید کرده است. به گفته "اشتفن زایبرت" سخنگوی صدراعظم آلمان دولت فدرال این کشور اطلاعاتی به دست آورده که از شنود احتمالی مکالمات مرکل از سوی سازمان جاسوسی آمریکا حکایت دارد.

هر چند به دنبال طرح نگرانی آلمانی ها از این مسئله، "باراک اوباما" رئیس جمهوری آمریکا اطمینان داد که مکالمات مرکل شنود نمی شود، اما این احتمال که چنین اقدامی پیشتر از سوی سازمان اطلاعات آمریکا انجام می شده، همچنان برلین را نگران می کند. مرکل طی تماسی تلفنی با اوباما خواستار توقف چنین اقداماتی از سوی واشنگتن شده است. مرکل با ابراز تاسف از اینکه بین آمریکا و آلمان به عنوان دو همپیمان دهه های گذشته چنین مسئله ای پیش آمده، از آن به عنوان از بین برنده اعتماد یاد کرده است.

صدراعظم آلمان همچنین از دولت آمریکا خواسته است به سوالات موجود در مورد اقدامات جاسوسی این کشور از مقامات و شهروندان آلمان پاسخ دهند. گفتنی است اقدام مشابه دستگاه جاسوسی آمریکا در کنترل ارتباطات مقامات کشورهای اروپایی و آمریکای جنوبی انتقادهای شدیدی را از سوی مقامات این کشورها متوجه واشنگتن کرده است.  

کد خبر 2161617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha