۲ آبان ۱۳۹۲، ۱۴:۲۳

حجت الاسلام سالمی:

عید غدیر خم روز یاس دشمنان اسلام است

عید غدیر خم روز یاس دشمنان اسلام است

قدس - خبرگزاری مهر: امام جمعه شهرستان شهریار در مراسم جشن عید غدیر شهرستان قدس گفت: روز عید سعید غدیر خم روز یاس کفار و دشمنان اسلام است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام موسی سالمی در جشن عید غدیر که به همت امام جمعه شهرستان قدس حجت الاسلام سید ابوالقاسم میراحمدی و با حضور نماینده مردم شهرستان های قدس، ملارد و شهریار در مجلس شورای اسلامی، اعضای شورا شهر و جمعی از شهروندان در مسجد جامع این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: هیچ عیدی برای مسلمانان بالاتر از عید غدیر نیست، اعیادی همچون مبعث، قربان و فطر نیز اعیاد بزرگی هستند اما غدیر بزرگترین عید مسلمانان است آن هم به آن دلیل که عید غدیر دین اسلام را تکمیل کرده است.

وی افزود: سلفی ها و وهابیون برای این که امام علی(ع) را زیر سوال ببرند می گویند اگر او مقامی بالایی داشت جبرئیل بر او نیز نازل می شد، در جواب آن ها همین بس که جبرئیل تا زمانی بر پیامبر اکرم(ص) نازل می شد که احکام را مشخص کند ولی وقتی در روز غدیر دین تکمیل شد دیگر نیازی به نزول وحی نبود.

حجت الاسلام سالمی عنوان کرد: ولایت اساس اسلام و روز عید غدیر روز یاس کفار و دشمنان اسلام است زیرا دشمنان با تعیین جانشین پیامبر(ص)، نقشه هایشان نقش بر آب شد و از اسلام مایوس شدند.

وی ادامه داد: در روز غدیر 100 هزار نفر از مردم حضور داشتند و پیامبر(ص) برای این که همه ایشان را ببینند منبری از جهاز شتر درست کرد و بر بالای آن ایستاد و خطبه غدیر را خواند و سپس دست امام علی (ع) را به عنوان وصی و جانشین خود بالا برد، از تمامی 100 هزار نفری که آنجا حضور داشتند کسی نبود که ادعا کند تصویر و صدای پیامبر(ص) را نشنیده و یا سخنان او را نفهمیده است زیرا پیامبر راه را برای هرگونه عیب جویی بسته بود.

وی اضافه کرد: اولین فردی که جشن غدیر را برگزار کرد خود پیامبر اسلام بود که پس از اعلام امام علی(ع) به عنوان وصی خود سه روز در غدیر توقف و جشن ولایت را برگزار کرد و از همه خواست که به ایشان تبریک بگویند.

کد خبر 2161699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha