۱۰ مهر ۱۳۹۴، ۹:۵۸

همزمان با شب هیجدهم ذی الحجه؛

جشن های ویژه عیدغدیر در خراسان شمالی برگزار شد

جشن های ویژه عیدغدیر در خراسان شمالی برگزار شد

بجنورد – همزمان با هیجدهم ذی الحجه و عید سعیدغدیر جشن های ویژه عید امامت و ولایت در مساجد، تکایا، هیئات مذهبی و امامزاده های شاخص خراسان شمالی برگزارشد.

به گزارش خبرنگار مهر، آئین معنوی والاترین عید اسلامی، عیدسعید غدیر سالروز اتمام نعمت و هنگامه اعلان وصایت و ولایت امیر المومنین علیه السلام، عید الله اکبر، شب گذشته در مساجد، تکایا و هیئات مذهبی و ۱۵ امامزاده شاخص این استان با مدیحه سرایی مداحان اهل بیت (ع)، مولودی خوانی، شعر خوانی در فضای معنوی و روحانی برگزار شد.

مردم مومن و ولایت مدار خراسان شمالی جشن های ویژه عید سعید غدیر را با اعتقاد راسخ به ولایت، جانشینی حضرت امیرالمومنین علی(ع) را پس از آخرین پیامبر و فرستاده خدا حضرت محمد(ص)، در مقام امامت جشن گرفتند.

در همین راستا، شب گذشته مراسم ویژه شب عید غدیر در ۱۵ امامزاده و بقعه متبرکه شاخص این استان با حضور مردم مومن و خداجوی این استان و با با شرکت اقشار مختلف مردم و مسؤولان برگزار شد.

حرم مطهر امامزاده سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) برادر گرامی امام رضا(ع)، شب گذشته میزبان علاقمندان به اهل بیت و دوست داران امیرالمؤمنین علی(ع) بود.

دراین مراسم با سخنرانی روحانیون و مداحی مداحان برگزیده استانی و شهرستانی همراه بود، سخنرانان به بیان فضائل و مناقب مولا امیرالمومنین و سیره آن حضرت پرداختند.

در این مراسم همچنین سخنرانان و مداحان با اعلام انزجار از اقدامات دولت سعودی، بر بی کفایتی آل سعود در اداره حرمین شریفین، برای زائران جانباخته فاجعه منا دعا و این مصیبت را به خانواده های داغدار آنان تسلیت گفتند.

به گزارش خبرنگار مهر، همه ساله دهه امامت و ولایت از دهم ذی الحجه و روز عید قربان آغاز و تا هجدهم ذی‌الحجه روز عید سعید غدیر خم ادامه دارد.

به گزارش خبرنگاران مهر، مراسم گرامیداشت عیدغدیر، شب گذشته در شهرستانهای هشت گانه این استان برگزار و امروز نیز این مراسم در ۱۹ امامزاده و بقعه متبرکه شاخص با سخنرانی روحانیان برگزیده و مداحی و مدیحه سرایی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت برگزار می شود.

کد خبر 2929676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha