۴ آبان ۱۳۹۲، ۱۲:۲۵

جانشین سپاه محمد رسوال‌الله (ص) تهران:

نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس باید دائمی شود

نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس باید دائمی شود

جانشین سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران با اظهار امیدواری نسبت به دائمی شدن نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس، از تدارک بسته‌های کتاب به منظور خریداری و اهداء به کتابخانه‌های عمومی از سوی خیرین خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری چهارمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس صبح روز شنبه 4 آبان ماه با حضور احمد ذوالقدر جانشین سپاه محمد رسوال‌الله (ص) تهران، علی ناظری معاون ادبیات ازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بسیج و سپاه و حسین صفری نماینده وزات فرهنگ و اشاد اسلامی در برپایی این نمایشگاه، در محل سازمان رسانه‌ای اوج برگزار شد.

در این نشست خبری احمد ذوالقدر در سخنانی با اشاره به گذشت 34 سال از آغاز دفاع مقدس و 26 سال از پایان آن اظهار داشت: ما امروز با دو نسل از افراد در ارتباط با دفاع مقدس روبروییم؛ نخست نسلی که در صحنه‌های دفاع مقدس حضور داشتند و لمسش کردند و امروز هم میان ما حضو دارند و نسل دیگر نسل جوان امروز است که در مورد آن دوران و آنچه در آن گذشته است،ة از ما سوال دارند. در کنار اینها در خارج از کشور هم افراد زیادی هستند که از ما در مورد دفاع مقدس مطالبه دارند و جلوی ما زانوی دانشجویی بر زمین می‌زنند که در آن دوران ما در عملیات‌هایی مانند فاو چه کردیم و چگونه دانشی ابداع کردیم که امرزو جزو نخستین دانش‌های نظامی در دنیاست؟

وی ادامه داد: امروزه در حوزه فرهنگ، پیشرفت کشورهای دنیا را با میزان مطالعه آن می‌سنجند. صحنه دفاع مقدس و پایداری نیز امروز صحنه تازه‌ای است که می‌شود از طریق آن خواندن و مطالعه را رونقی تازه بخشید و این ویداد را برای همه اعصار و قرون جاودانه کرد.

ذوالقدر در ادامه گفت: امسال سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران افتخار میزبانی از این نمایشگاه را دارد و سعی ما بر این است که ماندگاری آن را به صورتی سالانه ببینیم تا در تمامی طول سال همه گروه‌های سنی بتوانند با آن ارتباط بگیرند. به نظر ما دفاع مقدس مانند معدنی است که امروز نیاز به اکتشاف دارد و این مسئله تکلیف اجتماعی و فردی همه ماست. در نتیجه برپایی این نمایشگاه از 6 تا 13 آبان را نیز بر همین مبنا می‌بینیم.

جانشین سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ افزود: امسال با انتخاب مصلای امام خمینی (ره) سعی کردیم که مکانی برای نمایشگاه انتخاب شود که از نظر ترافیکی بار کمتری را به مخاطبان تحمیل کند و در کنار آن محیطی را نیز برای کودکان و نوجوانان، خبرنگاران، نقد کتاب و برپایی همایش‌های و نشست‌ها در نظر گرفته‌ایم و از شخصیت‌های برجسته زیادی نیز برای بازدید از نمایشگاه دعوت شده است.

وی همچنین به حضور ویژه موسسه بعثت 27 وابسته به سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران در این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: این موسسه امسال 18 عنوان اثر فاخر در مورد دفاع مقدس را در نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس رونمایی می‌کند و مجموعه‌ای 27 جلدی از خاطرات فرماندهان را نیز در دست انتشار دارد. همچنین در مدت کوتاه عالی خود توانسته گام‌هایی در حوزه ترجمه کتاب‌های این حوزه بردارد.

وی تاکید کرد: شاید بهتر بود نمایشگاه در هفته دفاع مقدس برگزار شود اما به دلیل برنامه‌های جنبی این هفته، این موضوع میسر نشد.

ذوالقد در پایان گفت: در نمایشگاه امسال به منظور ترویج موضوع بانی شدن خیرین برای تقویت بنیه کتابخانه‌های دانشگاه‌ها، مساجد و حوزه‌های علمیه بسته‌های کتاب تدارک دیده شده که از قیمت یک تا 10 میلیون تومان مهیا شده‌اند و خیرین می‌توانند آنها را از سوی موسسه بعثت 27 خریداری کرده و به این مراکز اهدا کنند.

کد خبر 2162509

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha