۵ آبان ۱۳۹۲، ۱۰:۱۶

در سایه عدم حضور جودوکاران ملی پوش؛

تیم جودوی خراسان شمالی در رده پنجم کشور قرار گرفت

تیم جودوی خراسان شمالی در رده پنجم کشور قرار گرفت

بجنورد - خبرگزاری مهر: رئیس هیئت جودو خراسان شمالی گفت: تیم جودوی استان که بدون حضور ورزشکاران ملی پوش خود در رقابت های قهرمانی کشور شرکت کرده بود؛ در پایان این مسابقات در جایگاه پنجم قرار گرفت.

کوروش خسرویار در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به حضور تیم جودو خراسان شمالی در سی و هشتمین دوره رقابتهای جودوی قهرمانی کشور، عنوان کرد: بر اساس برنامه قرار بود هفت جودوکار در هفت وزن از استان در این مسابقات شرکت کنند؛ اما به دلیل مشکلات مالی و بی انگیزگی ورزشکاران، تنها سه ورزشکار از خراسان شمالی به این مسابقات اعزام شد که دو نفر از آنها نیز از رده سنی جوانان براي نخستين بار به منظور حضور در مسابقات رده سني بزرگسالان كشور انتخاب شده بودند.

به گفته وي در اين مسابقات بهزاد وحداني؛ جودوكار ملي پوش خراسان شمالي در وزن 60- كيلوگرم به مقام قهرماني رسيد اما احمد جفاكش و سعيد محمدي دو جودوكار ديگر استان نتوانستند به عناوين اول تا سوم دست يابند.

خسرويار اضافه كرد: بر اين اساس تيم خراسان شمالي نتوانست از عنوان قهرماني سال گذشته خود در اين مسابقات دفاع كند و با كسب تنها يك مدال طلا بعد از تيم هاي خراسان رضوي، تهران، قزوين و خوزستان در رده پنجم كشور قرار گرفت.

به گفته وی الياس علي اکبري، مصطفي دليريان و علي محمدي بريمانلو؛ سه جودوكار ملي پوش خراسان شمالي به علت مشكلات مالي و بي انگيزگي در این مسابقات شركت نكردند.

خسرويار تصريح كرد: سال گذشته در پي قهرماني تيم جودوي خراسان شمالي در رقابت هاي قهرماني و ليگ برتر كشور؛ وعده هاي فراواني براي اهداي پاداش به جودوكاران داده شد اما هيچ كدام از وعده ها عملي نشد و اين موضوع نارضايتي و بي انگيزگي ورزشكاران را در پي داشت.

وي عنوان كرد: هيئت جودو خراسان شمالي نيز از دو سال پيش با مشكلات شديد مالي روبرو است و نمي تواند از تيم هاي اعزامي حمايت مالي كند.

به گزارش خبرنگار مهر، سی و هشتمین دوره مسابقات جودوی قهرمانی بزرگسالان کشور با حضور 204 جودوکار در قالب 33 تیم از 32 استان در سالن شهید بهشتی مشهد مقدس برگزار شد که در پایان تیم پاک خزر خراسان رضوی با کسب دو مدال طلا ، یک نقره و دو برنز به مقام قهرماني رسيد.

در اين مسابقات تیم تهران با کسب دو مدال طلا و یک نقره نایب قهرمان شد و قزوین با یک طلا، یک نقره و دو برنز سکوی سوم را از آن خود کرد، خوزستان با یک طلا و یک نقره و خراسان شمالی هم با یک طلا عناوین چهارم و پنجم را به دست آوردند.

 

کد خبر 2163033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha