۲۵ تیر ۱۳۹۳، ۹:۵۶

گزارش خبری/

بازگشت میزان خراسان شمالی به لیگ برتر جودو/ تلاش ها برای حفظ حامی مالی نتیجه داد

بازگشت میزان خراسان شمالی به لیگ برتر جودو/ تلاش ها برای حفظ حامی مالی نتیجه داد

بجنورد - خبرگزاری مهر: موسسه مالي و اعتباري ميزان که پس از دو سال حمايت مالي از جودوي خراسان شمالي و کسب نتایج درخشان، چندی پیش از حمایت جودو استان انصراف داده بود بار دیگر با پادرمیانی دلسوزان خراسان شمالی، تداوم حمایت خود از این رشته ورزشی را پذیرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، بسیاری در کشور ورزش خراسان شمالی را با کشتی با چوخه و جودو می شناسند؛ دو رشته ای که یکی ریشه در سنت ها و گذشته های نیک این مردم دارد و دیگری در سال های اخیر با تکیه بر قابلیت های ورزش باستانی نخست، در میدان های ملی و بین المللی خوش درخشیده است.

در سال های گذشته جودو خراسان شمالی با وجود استعدادهای فراوان برآمده از کشتی با چوخه؛ همواره از نبود حامی مالی و مشکلات بودجه ای رنج می برد اما در سال 90 با ورود موسسه مالی و اعتباری میزان به میدان حمایت از جودوی استان، روزهای خوش جودو خراسان شمالی و افتخارآفرینی آن در میدان های ملی و بین المللی آغاز شد.

دعوت 10 نفر از جودوکاران خراسان شمالی به رده های مختلف تیم ملی، قهرماني در ليگ برتر بزرگسالان جودو باشگاههاي كشور در سال 91، نايب قهرماني در ليگ برتر بزرگسالان جودو باشگاههاي كشور در سال 92، قهرماني در ليگ نونهالان جودو باشگاههاي كشور در سال 92، كسب مقام سوم در ليگ آينده سازان جودو باشگاههاي كشور در سال 92، مشارکت در اعزام تيم ملي كوراش( متشکل از ورزشکاران خراسان شمالی) به مسابقات جهاني تركيه در سال 92 و كسب مقام سوم جهان، مشاركت در اعزام تيم خراسان شمالي به مسابقات بين المللي تاجيكستان در سال 92 و مشاركت در اعزام تيم خراسان شمالي به مسابقات بين المللي نوجوانان باكو آذربايجان در سال 92 بخشی از موفقیت ها و فعالیت هایی بودند که با حمایت کامل مالی موسسه مالی و اعتباری میزان از جودو خراسان شمالی صورت گرفت.

اما با وجود همه این موفقیت ها؛ موسسه مالي و اعتباري ميزان اواخر خرداد ماه امسال پس از دو سال حمايت بي دريغ از ورزش جودو خراسان شمالي؛ با ارسال نامه اي به فدارسيون جودو انصراف خود از حمايت تمامي تيم هاي جودو حاضر در ليگ هاي نونهالان، نوجوانان و جوانان كشور را اعلام كرد.

این موسسه عدم حمایت کافی مسؤولان خراسان شمالی و نیز تغییر سياستها و مشي جديد هيئت مديره موسسه میزان مبنی بر سرمايه گذاري برای حمايت از تيم هاي واليبال را دلیل این انصراف اعلام کرده بود.

پس از انصراف میزان از حمایت جودو خراسان شمالی، بسیاری از دلسوزان استانی پای به میدان گذاشته و رایزنی های گسترده ای را برای تغییر نظر موسسه میزان آغاز کردند که این تلاش ها سرانجام نتیجه داد و موسسه مالی و اعتباری میزان تداوم حمایت خود از رشته ورزشی جودو در خراسان شمالی را پذیرفت.

بازگشت میزان به میدان

کوروش خسرویار، مدير فني تيم ميزان و رئيس هيئت جودو و كوراش خراسان شمالي در این زمینه در گفتگو با خبرنگار مهر، می گوید: پس از انصراف موسسه مالی و اعتباری میزان از حمایت جودو استان، بسیاری از مسئولان و دلسوزان خراسان شمالی برای تغییر نظر این موسسه تلاش کردند.

به گفته وی سرانجام در نشستی که با حضور مسؤولان ورزشی خراسان شمالی و نیز متولیان باشگاه فرهنگی ورزشی میزان، اسپانسر و حامی مالی ورزش خراسان شمالی در مشهد برگزار شد؛ مسئولان این موسسه تداوم حمایت از جودوی استان را پذیرفته و تیم میزان بار دیگر به لیگ برتر جودو کشور بازگشت.

خسرویار با قدردانی از حمايتهاي بي دريغ باشگاه فرهنگی ورزشی میزان از ورزش خراسان شمالی و چتر حمايتي آن و عضويت 100 جودوكار در رده هاي سني نونهالان، نوجوانان، جوانان و ليگ برتر در اين باشگاه، اظهار می کند: در مدت دو سال فعالیت باشگاه فرهنگي ورزشي ميزان در رشته ورزشی جودو؛ مؤفقیت های حاصل شده چشمگیر بوده است.

وی در ادامه با اشاره به نشست فوق الذکر و بازگشت موسسه میزان برای حمایت از جودو خراسان شمالی، می افزاید: در جلسه مزبور حسين شكوهي، مشاور ارشد باشگاه فرهنگي ورزشي ميزان سياستها و مشي جديد هيئت مديره این موسسه مبنی بر سرمايه گذاري و فعاليت در زمینه حمايت از تيم هاي واليبال در استان خراسان رضوي و برنامه هاي پشتوانه سازي در باشگاه را تشريح کرد و محمد ابراهیمی فاروجی، مدیر اجرایی باشگاه و مسئول آکادمی میزان نیز با تشكر از اعضاي تيم هاي جودو اين باشگاه، به بيان نتايج و موفقيت هاي اين باشگاه در عرصه ورزش كشور پرداخت.

به گفته خسرویار در این نشست احسان حلمي، مديرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی میزان نیز با قدردانی از اعضاي تيم هاي جودوي اين باشگاه اعلام کرد که نظر اعضاي هيئت مديره باشگاه برای حمایت از ورزش تمركز در رشته واليبال بوده اما پيگيري ها و درخواست مردم خراسان شمالي و مسؤولان این استان؛ اعضاي هيئت مديره و مسؤولان مؤسسه ميزان را بر آن داشت تا با توجه به محروميت خراسان شمالي و ظهور استعدادهاي فراوان و معرفي ورزشكاران نخبه به تيم هاي ملي جودو، نگاه مسؤولانه و حمايت هاي خود را از اين ورزش المپيكي در استان، در تمام رده هاي سني ادامه دهند.

رییس هیئت جودو و کوراش خراسان شمالی ازمسؤولان استانی که برای مجاب کردن موسسه میزان و باقی ماندن جودوی خراسان شمالی در لیگ برتر تلاش کردند؛ قدردانی می کند و می گوید: میرعلم سیدی، معاون دادگستري خراسان شمالی، علی روشن، مدیرکل ورزش و جوانان، محمود ثمینی، فرماندار بجنورد، موسی الرضا ثروتی، نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی و محمدعلی رستگار، رییس فدارسیون جودو از جمله مسؤولانی بودند که در این زمینه زحمات فراوانی کشیدند.

به گفته وی دوره جدید لیگ برتر جودو کشور به زودی آغاز می شود و خراسان شمالی قصد دارد بار دیگر در این مسابقات به مقام قهرمانی برسد.

بازگشت امید به اردوی جودوی خراسان شمالی

رضا مهنان، سرمربي تيم جودوي خراسان شمالي نیز در گفتگو با خبرنگار مهر، با ابراز خرسندی از تداوم حمایت های مالی موسسه میزان از جودوی استان، می گوید: این توافق امید را به اردوی جودوکاران خراسان شمالی بازگرداند.

وی با قدردانی از مسؤولان موسسه میزان در خدمت بي منت و تلاش براي اعتلاي ورزش قهرماني جودو و حمايت از جوانان و سالم سازي جامعه، می افزاید: تلاش می شود با تداوم حمایت از جودوی خراسان شمالی، مؤفقیت های این رشته ورزشی خراسان شمالی در عرصه های ملی و بین المللی افزایش یابد.

مهنان می گوید: همه جودوکاران و مربیان این رشته ورزشی در خراسان شمالی برای تکرار قهرمانی و مؤفقیت های خود در مسابقات کشوری و جهانی هم قسم شده اند.

 

کد خبر 2332571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha