۱۲ آبان ۱۳۹۲، ۱:۲۱

در گفتگو با مهر عنوان شد:

احتمال تجدید دیدار دو تیم میثاق با دبیری/ مقصران به شدت بازخواست می‌شوند

احتمال تجدید دیدار دو تیم میثاق با دبیری/ مقصران به شدت بازخواست می‌شوند

سرپرست کمیته فوتسال می‌گوید نتیجه نیمه تمام ماندن دیدار دو تیم میثاق تهران با دبیری تبریز در هفته هفتم لیگ برتر از دو حالت خارج نیست؛ یا این مسابقه مجددا برگزار می‌شود و یا تیم میثاق بازنده اعلام خواهد شد.

سید رضا افتخاری سرپرست کمیته فوتسال که خودش در دیدار دو تیم میثاق تهران با دبیری تبریز در هفته هفتم شاهد تمام اتفاقات و حواشی این بازی بود، در گفتگو با خبرنگار مهر به تشریح وضعیت نتیجه این مسابقه و شروع این مسائل پرداخت. وی که معتقد است کاری که می‌توانست بکند این بود که بگوید برای بدتر نشدن اوضاع بازی تعطیل شود، به سوالات خبرنگار مهر در این خصوص پاسخ داد.

* پرونده دیدار میثاق تهران با دبیری تبریز و نیمه تمام ماندن این بازی به کجا رسید؟
- خودم در سالن مسابقه بودم. ضمن اینکه هم گزارش بازی را گرفتم و هم فیلم این مسابقه را یکبار دیگر تماشا کردم. داستان از آنجا شروع شد که شوت وحید شمسایی (بازیکن تیم دبیری) ابتدا به تیر افقی و سپس به تیر عمودی برخورد کرد و توپ بیرون آمد. هیچکس در آن لحظه تشخیص نداد توپ گل شده است یا نه، حتی خود شمسایی هم متوجه نشد. در آن لحظه داور با کمک‌هایش مشورت کرد و بعد از آن گل را اعلام کرد. با این تصمیم مسئولان تیم میثاق به نشانه اعتراض وارد زمین شدند و حتی تماشاگران هم تحریک شدند تا وارد زمین شوند.

* به همین خاطر رای به تعطیلی بازی دادید؟
- وقتی دیدم اگر این شرایط ادامه یابد، کار به درگیری می‌کشد و حتی اگر "خون از دماغ کسی بیاید"، جبران ناپذیر است، به نماینده فدراسیون گفتم از داور بپرسد تا اگر احساس نا امنی می‌کند، بازی را قطع کند. داور هم اعلام کرد اگر بخواهم بازی را ادامه دهم باید حداقل پنج، شش نفر را اخراج کنم و در اینصورت دیگر نمی‌شود بازی را کنترل کرد. به همین دلیل بازی را تعطیل اعلام کرد تا کمیته انضباطی به این مسابقه رسیدگی کند.

* محمود خوراکچی سرمربی تیم میثاق بعد از بازی گفته بود که از داور چهارم شنیده که "داور با نظر افتخاری گل شمسایی را صحیح اعلام کرد". چنین چیزی صحت داد؟
- ایشان بیخود این حرف را زده است. شما به عنوان مربی یک تیم نباید مسئله‌ای را که به صورت نقل قول شنیده‌اید، رسانه‌ای کنید. اصلا او حقی نداشته از طرف من چیزی بگوید. ضمن اینکه داور یک مسابقه هیچ وقت از ما نظر نمی‌خواهد. تنها فردی که در زمین مسابقه به داور کمک می‌کند، همکارانش هستند. خوراکچی حرف بی‌ربطی زده و ما هم آنقدر عاقل هستیم که وارد این مسائل نشویم. کاری که می‌توانستم بکنم این بود که بگویم برای بدتر نشدن اوضاع بازی تعطیل شود.

* با این تفاسیر، تکلیف نتیجه این بازی نیمه تمام چه می‌شود؟
- تصمیم گیری درباره نتیجه بازی سخت است. اگر ثابت شود که توپ گل نشده که بحث دیگری است، ولی اگر توپ گل شده باشد، آن موقع اعتراض‌های تیم میثاق بی‌مورد بوده است. در مجموع رای این اتفاق دو حالت دارد. یا بازی تجدید می‌شود و یا اینکه دبیری تبریز سه بر صفر برنده اعلام خواهد شد. چون این تیم میثاق بوده که باعث توقف بازی شده است. البته این مساله به گزارش داور به کمیته انضباطی هم بستگی دارد. به هر حال ما دخالتی در صدور رای نداریم.

* پیش از شروع فصل وعده داده بودید امسال با اتفاقات و حاشیه‌های لیگ فوتسال به شدت برخورد می‌کنید ولی اتفاقات این بازی خلاف آنرا ثابت کرد.
- این اولین مسابقه‌ای بود که این حالت در آن دیده شد. تا حالا تمام مسابقات لیگ فوتسال در آرامش برگزار شده بود. قطعا با مسببان و مقصران این مسابقه برخورد می‌شود و آنها بازخواست خواهند شد. کمیته انضباطی باید برای اینکه این حادثه در دیگر مسابقات تکرار نشود، قاطعانه برخورد کند.

* از این بازی بگذریم. تکلیف تصویب طرح ارتقای کمیته فوتسال به نایب رئیسی فدراسیون فوتبال به کجا رسید؟
- من از مهدی محمدنبی (دبیر فدراسیون فوتبال) درباره اینکه آیا این طرح در جلسه مجمع عنوان شده است یا خیر سئوال کردم. نبی هم گفت تصویب این طرح در دستور کار مجمع نبود. قرار است پس از اصلاح اساسنامه، آنرا در مجمع عنوان کنند. به هر حال این هم فرصتی به ما داده تا برنامه‌هایمان را تنظیم کنیم و رایزنی‌هایمان را انجام بدهیم تا این طرح رای بیاورد.

* مدت‌هاست که از سرپرستی شما در کمیته فوتسال می‌گذرد و هنوز این سرپرستی تبدیل به ریاست نشده. چرا در این مجمع صحبتی از این موضوع نشد؟ در این مورد منع قانونی ندارید؟
- من دنبال این نیستم. اصلا عناوین برایم اهمیتی ندارد. همان بهتر که تثبیت عنوانم یکسره شود یعنی اگر قرار است کمیته فوتسال به نایب رئیسی برسد، همان موقع که این طرح تصویب می‌شود یکباره نایب رئیس می‌شوم. ضمن اینکه فدراسیون فوتبال یک نهاد غیر دولتی است و زمان خاصی برای سرپرست‌هایش وجود ندارد.

* و سئوال آخر. آیا برگزاری اردوهای بعدی تیم ملی همانند رویه سابق خواهد بود و باشگاه‌ها باید سه روز در هفته بازیکنان خود را در اختیار تیم ملی قرار بدهند؟
- بله، ما همین رویه را ادامه می‌دهیم. خسوس بعد از دهه اول محرم به ایران بر می‌گردد و کارش را برای بازی با روسیه استارت می‌زند. باشگاه‌ها هم از روز شنبه تا دوشنبه بازیکنانشان را در اختیار تیم ملی می‌گذارند تا اردوها برای مسابقه با روسیه کامل شود.

 

کد خبر 2167670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha