۱۳ آبان ۱۳۹۲، ۹:۱۳

معاون صدا در پاسخ به مهر:

هیچ موسیقی بدون مجوزی پخش نکرده‌ایم/ ریتم رادیو تندتر می‌شود

هیچ موسیقی بدون مجوزی پخش نکرده‌ایم/ ریتم رادیو تندتر می‌شود

معاون صدا تأکید کرد شبکه‌های جوان و ایران در راستای تدوین اطلس محتوایی جدول پخش خود را دگرگون کردند و قرار است دیگر شبکه‌ها نیز این امر را به انجام برسانند که این امر به تندتر شدن ریتم رادیو منجر می‌شود.

محمدحسین صوفی معاون صدای سازمان صدا و سیما در گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به اینکه آیا قرار است جز شبکه‌های ایران و جوان که در جدول پخش خود تغییرات عمده‌ای اعمال کرده‌اند دیگر شبکه‌های رادیویی هم کنداکتورشان را عوض کنند؟ اظهار کرد: خوشبختانه ما مدت‌ها است به دنبال تدوین و تحقق برنامه مهمی به نام "اطلس محتوایی" هستیم تا بررسی شود جامعه هدف هر شبکه چه توقعات، مطالبات و نیازهایی دارد، در حال حاضر کدام برنامه‌ها او را راضی می‌کند و در عین حال کمبود کدام برنامه‌ها را حس می‌کند.

وی تأکید کرد: با جمع آوری این اطلاعات درمی‌یابیم کدام یک از برنامه‌ها جذاب و مورد استقبال مخاطبان نیستند و باید آنها را حذف کنیم. در راستای تدوین اطلس محتوایی هر کدام از شبکه‌ها ارزیابی و نظرسنجی از مخاطبان داشتند و متناسب با آن برخی از برنامه‌ها را جایگزین کردند.

صوفی ادامه داد: دو شبکه از جمله ایران و جوان این امر را به پایان رسانده‌اند و این موضوع باعث شده تعداد برنامه‌هایی که از این شبکه‌ها پخش می‌شود بیشتر باشد. مثلا جوان 38 برنامه را به جدول پخش خود اضافه کرده، در این شرایط ریتم برنامه‌های آن تندتر شده است و توانسته بیش از گذشته پاسخگوی جامعه مخاطب باشد.

شورای نظارت بر صدا و سیما مصداقی برخورد کند

معاون صدا در خصوص تذکر شورای نظارت بر صدا و سیما به رادیو در خصوص پخش موسیقی غیرمجاز تصریح کرد: تا به حال هیچ موسیقی بدون مجوزی پخش نشده است. در سازمان صدا و سیما ساز و کار خوبی برای نظارت، ارزیابی و تحلیل برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی وجود دارد. هر اثری برای پخش باید دارای مجوزهای لازم باشد و به ویژه در حوزه موسیقی تمام آثاری که ما در اختیار داریم توسط مرکز موسیقی و سرود سازمان صدا و سیما تایید شده است.

وی یادآور شد: هر اثری که دارای مجوز این مرکز نباشد قرار است که در شبکه‌‌های رادیویی پخش نشود. آثار موسیقایی پس از پخش نیز توسط اداره کل طرح و برنامه در ستاد معاونت صدا مورد ارزیابی و قضاوت قرار می‌گیرد و خارج از ستاد نیز مرکز نظارت و ارزیابی سازمان وجود دارد که برنامه‌ها را نظارت می‌کند.

صوفی در پایان عنوان کرد: وظیفه شورای نظارت بر صدا و سیما ارزیابی و نظارت بر شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی است، گزارشی که درباره موسیقی رادیو پخش شد نیز مطابق قانون بوده و ما برای اینکه مشکلات را هرچه سریع‌تر رفع کنیم از آنها خواستیم مصداقی برخورد کرده و بگویند کدام شبکه و چه برنامه‌ای این موسیقی را پخش کردند تا بدانیم آن موسیقی غیرمجاز کدام بوده است.

کد خبر 2168640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha