۱۳ آبان ۱۳۹۲، ۱۲:۴۸

بهجت:

12 حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان ساوه‎ مسدود شد/جلوگیری از هدر رفت 3 ميليون مترمكعب آب

12 حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان ساوه‎ مسدود شد/جلوگیری از هدر رفت 3 ميليون مترمكعب آب

ساوه - خبرگزاری مهر: مدير اداره منابع آب شهرستان ساوه از مسدود شدن 12 حلقه چاه غیر مجاز خبر داد و گفت: با انسداد این چاه ها در شهرستان ساوه از هدررفت بيش از 200 ليتر بر ثانيه معادل 3 ميليون مترمكعب در سال از آبهاي زيرزميني جلوگيري شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نقي بهجت افزود: با توجه به ممنوعه و بحرانی بودن دشت های مرکزی و نوبران شهرستان ساوه، واحد گشت و بازرسی امور منابع آب شهرستان ساوه با پيگيري و رصد دقيق حفاري هاي در حال انجام، موفق به انسداد بیش از 12 حلقه چاه غیر مجاز شد.

وی ادامه داد: همچنین واحد گشت موفق به توقیف بیش از 10 دستگاه ادوات حفاری غیر مجاز اعم از تراکتور، کمپروسور، بالابر، چکش برقی و ... شده است كه با پر نمودن چاه های مذكور از برداشت بیش از 200 لیتر بر ثانیه از منابع ارزشمند آب های زیرزمینی در آبخوان های اين شهرستان جلوگيري گرديده است.

بهجت اظهار داشت: اداره آب و فاضلاب شهرستان ساوه کمبود آب اين شهرستان در سالجاری را بميزان 150 لیتر بر ثانیه اعلام نموده بود که با اقدامات مناسب و بموقع اين اداره، بیش از ميزان كمبود آب مورد نیاز شرب شهر و روستاهای شهرستان ساوه در آبخوانهای دشت ذخیره گرديده است.

 وي ابراز امیدواري كرد كه با اتکال به خداوند و همراهی و کمک مسئولان شهرستان و با توجه به اهداف پیش بیینی شده در قانون تعادل بخشی آب هاي زیر زمینی، با جلوگیری از حفاری های غیر مجاز و انسداد و مسلوب المنفعه نمودن اينگونه چاه ها ، شاهد بهبود وضعيت آبخوان هاي اين شهرستان باشيم.
 

کد خبر 2168965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha