۱۵ آبان ۱۳۹۲، ۱۰:۰۱

جعفرزاده:

پيشرفت فوتبال در خراسان شمالي نيازمند ورود مسئولان ارشد استان است

پيشرفت فوتبال در خراسان شمالي نيازمند ورود مسئولان ارشد استان است

بجنورد - خبرگزاري مهر: رييس هيئت فوتبال خراسان شمالي با اشاره به اين كه فوتبال استان هم اكنون در رده بين استان‌هاي بيست و پنجم تا سي‌ام كشور قرار دارد، گفت: پيشرفت فوتبال در خراسان شمالي نيازمند ورود مسئولان ارشد و تغيير نگاه مديران استان است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسين جعفرزاده سه‌شنبه شب در جمع خبرنگاران به عملكرد هيئت فوتبال خراسان شمالي در سال جاري پرداخت و افزود: برگزاري مسابقات فوتسال زيرگروه استان با حضور پنج تيم به ميزباني شهرستان فاروج، حضور تيم انتظار بجنورد به عنوان نماينده استان در مسابقات فوتبال نوجوانان كشور، حضور اين تيم در مسابقات فوتبال جوانان كشور، حضور نماينده استان در مسابقات پيشكسوتان كشور، حضور تيم پيروزي شيروان به عنوان نماينده خراسان شمالي در مسابقات ليگ دسته سه كشور، برگزاري مسابقات فوتسال بانوان قهرماني استان در شهرستان شيروان و ... برخي از اقدامات اين هيئت در سال جاري به شمار مي روند.

وي اظهار داشت: برگزاري سمينار روساي هيئت فوتبال شهرستان‌هاي خراسان شمالي به مدت يك روز در شيروان، برگزاري كارگاه آموزشي مدارس فوتبال استان با حضور مدرسين، برگزاري كارگاه آموزشي مربيان مدارس فوتسال بانوان استان به‌صورت تئوري و عملي در 16 جلسه، حضور بانوان استان در مسابقات فوتسال منطقه‌اي در گنبد و كسب مقام اول و صعود به دور بعد، برگزاري مسابقات ماه مبارك رمضان با حضور 58 تيم در رده‌هاي سني بزرگسالان، جوانان و نوجوانان و برگزاري  مسابقات فوتبال نوجوانان شهرستان هاي خراسان شمالي براي اولين بار به‌صورت رايگان برخي ديگر از فعاليت‌هاي هيئت فوتبال استان هستند.

جعفرزاده برگزاري مسابقات فوتبال جوانان شهرستان بجنورد به صورت دوره‌اي، برگزاري مسابقات فوتبال جوانان استان به ميزباني شهرستان شيروان به صورت دوره‌اي، برگزاري مسابقات ليگ دسته اول استان با حضور 9 تيم به صورت رفت و برگشت، برگزاري مسابقات ليگ فوتبال دسته اول شهرستان بجنورد با حضور شش تيم به صورت رفت و برگشتي، برگزاري فستيوال مدارس فوتبال استان با حضور 12 تيم به ميزباني پتروشيمي خراسان، برگزاري مسابقات فوتبال دسته دوم استان با حضور شش تيم براي نخستين بار به صورت رفت و برگشتي و برگزاري مسابقات فوتسال ليگ دسته اول استان با حضور هشت تيم را از ديگر اقدامات اين هيئت در سال جاري دانست.

به گفته وي برگزاري كلاس توجيهي داوري با حضور حسين عسگري؛ رييس دپارتمان داوري كشور، برگزاري كلاس داوري درجه سه فوتبال با حضور 27 نفر به ميزباني بجنورد، برگزاري كلاس مربيگري فوتسال سطح يك آسيا براي نخستين بار با حضور 15 نفر به ميزباني شهرستان بجنورد و ... از ديگر اقدامات امسال هيئت فوتبال خراسان شمالي محسوب مي شوند.

11 مدرسه فوتبال در خراسان شمالي فعاليت مي كند

رييس هيئت فوتبال خراسان شمالي در ادامه با اشاره به ساماندهي 11 مدرسه فوتبال پسران در استان با حضور بيش از هزار فوتبال آموز، عنوان كرد: امسال مدارس فوتبال خراسان شمالي ساماندهي شده و مجوز راه اندازي و فعاليت اين مدارس تنها به باشگاه هايي داده شد كه در ليگ استان داراي تيم هستند.

وي اضافه كرد: اين اقدام كه با صعود تيم ملي ايران به جام جهاني برزيل همزمان شد؛ سبب افزايش حدود 60 درصدي مراجعه فوتبال آموزان به مدارس فوتبال استان شد.

به گفته جعفرزاده كلاس‌هاي آموزش فوتبال در سه مورد از اين مدارس در بجنورد به صورت دائمي برگزار مي‌شود و مابقي مدارس فوتبال خراسان شمالي به صورت فصلي فعاليت مي‌كنند.

ساختمان هيئت فوتبال خراسان شمالي احداث مي شود

رييس هيئت فوتبال خراسان شمالي در ادامه از احداث ساختمان براي اين هيئت خبر داد و گفت: با احداث اين ساختمان، هيئت فوتبال خراسان شمالي نخستين هيئت ورزشي استان خواهد بود كه داراي ساختمان جداگانه مي شود.

به گفته وي يكي از مشكلات مهم هيئت فوتبال خراسان شمالي، نداشتن محلي براي اسكان و تجمع و پيگيري امور مربوط به هيئت است كه با پيگيري هاي انجام شده احداث ساختمان جداگانه براي هيئت فوتبال مصوب شده و اكنون نيز ساخت آن حدود 30 درصد پيشرفت فيزيكي داشته است.

جعفرزاده اظهار داشت: ساختمان هيئت فوتبال خراسان شمالي در زميني به مساحت 300 مترمربع در جوار استاديوم تختي بجنورد در دو طبقه در حال ساخت است و اميد مي رود در بهار سال آينده به بهره برداري برسد.

وي با بيان اين كه براي احداث اين ساختمان دستگاه‌ها و نهادهاي مختلفي كمك كرده‌اند، عنوان كرد: با توجه به كمك‌هاي تجهيزاتي و تقبل مقداري از مصالح ساختماني مورد نياز براي اين طرح از سوي برخي دستگاه‌ها، به نظر مي‌رسد در مجموع براي تكميل ساختمان هيئت فوتبال خراسان شمالي 100 ميليون تومان ديگر مورد نياز باشد.

سطح داوري فوتبال در خراسان شمالي بسيار بالاتر از مسابقات است

جعفرزاده در ادامه در پاسخ به سوالي مبني بر مشكلات داوري فوتبال در مسابقات ليگ خراسان شمالي و زدوخوردهاي صورت گرفته در اين بازي‌ها عنوان كرد: متاسفانه فرهنگ فوتبال در استان پايين است و بسياري از مربيان، بازيكنان، سرپرستان و ديگر فعالان اين بخش در استان، به آيين‌نامه‌ها و قوانين موجود در اين زمينه مسلط نيستند.

به گفته وي يكي از معضلات پيش روي فوتبال در خراسان شمالي مسائل داوري است و در حالي كه داوران خوب و حرفه اي در استان داريم، تعداد كم داوران فوتبال در خراسان شمالي مشكلاتي را ايجاد كرده است.

جعفرزاده اظهار داشت: تعداد كم داوران فوتبال در استان و انجام قضاوت‌هاي متوالي از سوي آنها سبب مي‌شود بين آنها و بازيكنان و مربيان برخوردهاي كلامي و لفظي به وجود آيد و از طرف ديگر نداشتن فنس جهت برقراري امنيت در استاديوم‌هاي فوتبال استان، گاهي منجر به برخوردهاي فيزيكي در مسابقات فوتبال و فوتسال خراسان شمالي مي‌شود.

وي عنوان كرد: براي رفع مشكل كمبود داور فوتبال در استان، در طول يك سال گذشته پنج كلاس داوري فوتبال با حضور 125 نفر در خراسان شمالي برگزار شده و اميد مي‌رود با ورود اين داوران جديد به عرصه داوري فوتبال و فوتسال در استان، اين مشكل مرتفع شود.

اين مسئول با اشاره به قضاوت داوران فوتبال و فوتسال استان در مسابقات ليگ برتر و ليگ يك كشور، تصريح كرد: البته سطح داوران استان بسيار بالاتر از سطح مسابقات در خراسان شمالي است.

به گفته وي در حالي كه فوتبال خراسان شمالي در رده هاي بيست و پنجم تا سي‌ام در كشور قرار دارد و هيچ نماينده اي در ليگ برتر، دسته يك، دسته دو و حتي دسته سه كشور ندارد، نبايد از داوران انتظار هيچ گونه خطا و اشتباهي را نداشته باشيم.

غالب شهرستان‌هاي خراسان شمالي رييس هيئت فوتبال ندارند

رييس هيئت فوتبال خراسان شمالي در ادامه يكي از مشكلات پيش روي فوتبال در شهرستان هاي اين استان را نداشتن رييس هيئت فوتبال در اكثر شهرستان ها و تغييرات پياپي رييس هيئت ذكر و اظهار كرد: هم اكنون از بين هشت شهرستان خراسان شمالي تنها، شهرستان هاي شيروان و گرمه داراي رييس هيئت فوتبال هستند.

وي با اشاره به استقبال نكردن از پذيرش هيئت فوتبال شهرستان بجنورد علي رغم پيشنهاد به 10 نفر از افراد واجد شرايط، اظهار كرد: اين مسئله سبب شده تمامي فعاليت هاي هيئت شهرستان بجنورد بر دوش هيئت استان بيفتد.

جعفرزاده نبود بودجه و امكانات سخت افزاري مناسب، نداشتن زمين مناسب در تمامي شهرستان‌هاي خراسان شمالي، نداشتن فنس جهت برقراري امنيت استاديوم ها، همكاري نكردن اداره ورزش و جوانان اكثر شهرستان هاي استان در برگزاري مسابقات و نداشتن مكاني براي حضور كاركنان هيئت جهت انجام امور جاري را از ديگر مشكلات موجود در هيئت فوتبال استان برشمرد.

وي اضافه كرد: عدم آشنايي مديران، سرپرستان و مربيان با قوانين و آيين‌نامه‌هاي جاري در فوتبال كه اين امر موجب تنش‌ها و حاشيه‌هاي فراواني براي هيئت فوتبال استان شده است، نداشتن نايب رييس هيئت فوتبال براي بانوان در اكثر شهرستان‌هاي استان و توجه نكردن شهرستان‌ها به فوتسال بانوان و نداشتن تمرينات فوتبال در بخش بانوان علي‌رغم علاقه تعداد زيادي از بانوان در اين زمينه از ديگر مشكلات موجود در اين زمينه هستند.

جعفرزاده در ادامه بزرگترين مشكل و مانع پيش روي پيشرفت فوتبال در خراسان شمالي را عدم حمايت مسئولان استاني و شهرستاني و به تبع آن عدم حمايت كارخانه ها و شركت هاي توليدي و صنعتي بزرگ موجود در استان دانست و گفت: پيشرفت فوتبال در خراسان شمالي نيازمند ورود مسئولان ارشد و تغيير نگاه مديران استان است.

به گفته وي در اين زمينه مي بايد مسئولان ارشد استان وارد ميدان شده و با حمايت خود از تيم هاي فوتبال، ديگر مسئولان خراسان شمالي را نيز بر اساس مواد قانوني موجود ملزم به حمايت از ورزش كنند.

رييس هيئت فوتبال استان عنوان كرد: همچنين به نظر مي‌رسد در اين راستا مكلف كردن شركت ها و كارخانجات موجود در استان براي حمايت از تيم هاي ورزشي مي‌تواند راهگشا باشد.

کد خبر 2170315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha