۱۶ آبان ۱۳۹۲، ۱۷:۴۱

رحیمی:

همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی در میامی برگزار می شود

همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی در میامی برگزار می شود

میامی - خبرگزاری مهر: مسئول ستاد برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی میامی از برگزاری این همایش بزرگ همزمان با سراسر کشور در میامی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسن رحیمی بعد از ظهر پنج شنبه در نشستی با اعضای ستاد برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی میامی در محل مسجد جامعه این شهر اظهار داشت:چندین سال است که اولین جمعه ماه محرم در سراسر کشور به روز جهانی حضرت علی اصغر(ع) نامگذاری شده و به همین منظور نیز همایش شیرخوارگان حسینی در این روز انجام می شود.

وی افزود: این مراسم معنوی در میامی نیز با حضور مادران و شیرخوارگان در حسنیه اعظم میامی در ساعت 9 صبح روز جمعه هفته جاری برگزار خواهد شد که سخنرانی، مداحی و ورود مادران و شیرخوارگان همراه با گهواره حضرت علی اصغر(ع) به حسینیه از مهمترین این برنامه ها خواهد بود.

مسئول ستاد برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی میامی با بیان اینکه این مراسم برای پنجمین بار است که در میامی برگزار خواهد شد یادآور شد: توجه خود ائمه به این مجالس قابل لمس است و هیچ کس نمی تواند منکر آن شود.

وی با اشاره به اینکه تمامی افرادی که برای این همایش کار می کنند با عشق به اهل بیت فعالیت می کنند اظهار داشت: این نشان از معصومیت این شیرخواره دارد که مردم از جان و دل برایش زحمت می کشند.

رحیمی به استقبال بی نظیر مردم میامی و روستاهای اطراف بویژه کوهان، هونستان و محمد آباد از این همایش بزرگ اشاره داشت و افزود: امسال نیز مردم از ابتدای ماه محرم آمادگی خود را برای شرکت در این همایش و کمک به برگزاری این آن اعلام کرده اند.

مسئول ستاد برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی میامی گفت: این همایش امسال در 20 نقطه از استان سمنان و یک هزار و 500 نقطه از ایران اسلامی و در 50 کشور جهان برگزار خواهد شد که این مراسم خود می تواند بازتاب بزرگی از فرهنگ عاشورا و شهادت را داشته باشد.

وی همچنین خاطر نشان کرد: مقام بالای حضرت علی اصغر(ع)موجب شده است که انسان فقط برای این شیرخواره باید اشک بریزد چراکه در اوج پاکی و معصومیت به شهادت رسید و در واقع رسالت این حضرت برای تداوم اسلام ناب در سکوت و بی کلامی او بود.

رحیمی همچنین حضور در مراسم شیرخوارگان حسینی و برگزاری عزاداری برای این کودک شش ماهه را آرزوی همیشگی خود دانست و افزود: همه ما باید فرزندان خود را در این چنین مجالسی شرکت دهیم چرا که  دشمنان ما به حاشیه بردن و کم رنگ کردن فرهنگ عاشورا هستند.

کد خبر 2171418

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha