۱۷ آبان ۱۳۹۲، ۱۱:۳۷

گزارش مهر/

شیر خوارگان سمنانی برای حضرت علی اصغر (ع) عزاداری کردند/علی اصغر در ردیف اول عشقبازان عاشورا

شیر خوارگان سمنانی برای حضرت علی اصغر (ع) عزاداری کردند/علی اصغر در ردیف اول عشقبازان عاشورا

سمنان - خبر گزاری مهر: چند سال متوالی است که شیر خوارگان هم در یک روز مشخصی از ماه محرم گرد هم می آیند و برای کوچکترین شهید عاشورا حضرت علی اصغر (ع) عزاداری می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، امام حسین (ع) در دهم رجب سال 60 قمری دسته گلی زیبا را از خدای خود هدیه گرفت، شش ماهه عاشورایی که پدر را همراهی می کرد همسفر کربلا شد از زندگی فقط معنی عطش و شهادت را فهمید، نام علی اصغر در ردیف اول عشقبازان عاشورا حک شد.

سلام و درود می فرستیم به سرباز کوچک عاشورا،به بزرگترین سند مظلومیت پدر، نام این طفل را نمی توان بر زبان آورد مگر با بغض و سوز غریب.

شنیدن اسم آب در روز عاشورا دل ها را آتش می زند

در روز عاشورا وقتی اسم آب را در کنار نام مبارک علی اصغر می شنویم دل ها را آتش می زند صدای گریه کودک شش ماهه ای در گوش شنیده می شود، ندای علی لای لای حضرت رباب (س) در گوش می پیچد.

امام حسین(ع) متوجه شد که فرزند کوچکش از تشنگی بی تاب و گریان شده و به همین دلیل او را در مقابل سپاه دشمن بر فراز دستان خود گرفته و فرمود "ای مردم اگر به من رحم نمی کنید، دلتان برای این طفل بسوزد".

در این هنگام یکی از افراد سپاه دشمن، با تیری این کودک را هدف قرار داده و او را به شهادت رساند. امام با دیدن این صحنه، گریان شده و به پروردگار عرضه داشت "خدایا! تو خود بین ما و این گروه که با وعده یاری و کمک، ما را دعوت کرده و اکنون ما را می کشند، قضاوت کن".

  وقتی امام حسین(ع)تنها شد و جوانان و یارانش را بر روی زمین افتاده دید، آماده شهادت و جانبازی شد، باصدای بلند فرمود "هل من ذابٍّ یذبُّ عن حرم رسول الله؟" آیا کسی هست که دشمنان را از حرم رسول خدا دور سازد؟ این سخنان دل حضرت زینب(س) را آتش زد، دل حضرت رباب (س) و زنان دیگر را به آتش کشید. شروع کردند به گریه و ناله... امام حسین (ع) به نزدیک خیمه ها آمد و به حضرت زینب(س) فرمود "ناوِلینی ولدِیَ الصغیرَ حتی اُودِّعَه" فرزند کوچک مرا بده تا با او وداع کنم.

حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) طفل را روی دست گرفت و خواست بوسه بر گونه های علی اصغر بزند که از آن طرف، حرمله سفیدی گلوی علی اصغر را نشانه گرفت؛ "فوقَع فی نَحرِه فذبحَه" تیر به گلوی علی اصغر(ع) اصابت و  "فذَبحَه" او را ذبح کرد.

بعد از این سخنان، ندایی از غیب رسید که ای حسین! به فکر کودکت نباش که اکنون دایه ای در بهشت در اختیار او بوده و به او شیر خواهد داد.

همایش شیر خوارگان در 20 نقطه شهری و روستایی استان سمنان برگزار شد

مسئول ستاد برگزاری همایش شیر خوارگان در استان سمنان صبح  جمعه در همایش شیر خوارگان که در سالن غدیر برگزار شد اظهار داشت: این همایش بزرگ با اولین جمعه محرم الحرام در 20 نقطه شهری و روستایی استان سمنان بر گزار شد.

عباس طالب بیدختی با بیان اینکه این همایش با شرکت هزاران نفر از کودکان و نوزادان حسینی در سمنان برگزار شد عنوان کرد: علاوه بر برنامه ریزی برای برگزاری با شکوه این همایش در استان سمنان قریب شش هزار دست لباس، سربند ویژه شیرخوارگان نیز تهیه و در سمنان توزیع شد.

وی افزود: این همایش به منظور گرامی داشت یاد و خاطره شهید خردسال کربلا حضرت علی اصغر(ع) و پاسداشت مقام آن حضرت و بیان مظلومیت آقا امام حسین(ع) و 72تن از یاران با وفایش هفدهم آبان ماه همزمان با چهارمین روز از ماه محرم برگزار شد.

مسئول ستاد برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی استان سمنان با بیان اینکه در شهرستان های مختلف استان ستادهای برگزاری همایش شیر خوارگان حسینی تشکیل و فعال شد، گفت: این همایش از ساعت 9 با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز و برنامه های متنوعی شامل مداحی، قرائت زیارت عاشورا، مرثیه سرایی، سخنرانی و نیز حمل گهواره حضرت علی اصغر از دیگر برنامه های این مراسم بود.

مادران باید فرزندانی را بپرورانند تا پرچم افتخار ایمان را در کربلای زمانه بر افرازند

طالب بیدختی گفت: مادران ما می دانند که اگر بخواهند از پیروان حضرت فاطمه (س) و حضرت زینب(س) باشند باید در دامان خود فرزندانی چون علی اصغر(ع) بپرورانند تا پرچم افتخار ایمان و عزت را در کربلای زمانه برافرازند.

وی افزود: امروز زنان و مادران سرزمین ما قلعه نشینانی هستند که از گوهر حجاب و عفاف پاسداری می کنند و پرورش و تربیت فرزندانی که در دوران هشت سال دروران دفاع مقدس ایثارگری کردند گویای این مدعاست.

مسئول ستاد برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی استان سمنان ترویج و نهادینه کردن فرهنگ عاشورایی را یکی از اهداف برگزاری این همایش خواند و اظهارکرد: شهادت حضرت علی اصغر(ع) کودک شش ماهه امام حسین (ع) تلخ ترین واقعه کربلا محسوب می شود.

مادران کودکان نیز در این مراسم در حالی که فرزندان خود را در آغوش می فشردند با بغضی در گلو بر حمایت خود از اسلام و تداوم راه شهیدان تاکید کردند و درس های عاشورا را در گوش شیر خوارگان زمزمه کردند تا شهیدان کربلا را الگوی خود قرار دهند.

......................................
گزارش: اعظم سالار

کد خبر 2171604

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha