۱۷ آبان ۱۳۹۲، ۱۵:۲۱

برگزاری پنجمین همایش شیرخوارگان حسینی در میامی/ ضرورت بیان رسالت شهدای کربلا برای تداوم اسلام ناب

برگزاری پنجمین همایش شیرخوارگان حسینی در میامی/ ضرورت بیان رسالت شهدای کربلا برای تداوم اسلام ناب

میامی - خبرگزاری مهر: مسجد جامع میامی در اولین جمعه ماه محرم که آراسته به نام حضرت علی اصغر (ع) است میزبان همایش شیرخوارگان حسینی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، همایش شیرخوارگان حسینی با حضور مادران و عموم عزاداران و عاشقان ابا عبدالله الحسین(ع) و ارادتمندان کوچکترین سرباز امام حسین (ع) در صحرای کربلا همزمان با سراسر کشور در شهرستان میامی برگزار شد.

در این مراسم مادران و شیرخواران با گهواره های حضرت علی اصغر (ع) به حسینه اعظم میامی وارد شدند و به عزاداری برای شیرخواره امام حسین (ع) در صحرای کربلا پرداختند و فرزندان خود را بیمه حضرت علی اصغر (ع) کردند تا عمر خود را در خدمت اهل بیت (ع) بگذرانند.

همایش شیرخوارگان بیان رسالت شهدای کربلا در تداوم اسلام ناب در هر عصر و زمان

مسئول ستاد برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی میامی در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بیان اینکه این مراسم پنجمین بار است که در میامی برگزار می شود، گفت: شرکت کنندگان در این مراسم توجه ائمه را به خوبی احساس می کنند.

محمد حسن رحیمی با اشاره به این که مظلومیت این شهید شیرخوار صحرای کربلا آنقدر عمیق است که انسان را بی اختیار وادار به تلاش و تکاپو برای برقراری مراسم عزای او می کند خاطرنشان کرد: مردم میامی و روستاهای اطراف بویژه کوهان، هونستان و محمد آباد از این همایش استقبال چشمگیری داشتند.

وی با اشاره به این که این همایش بازتاب عظیم تاریخ و فرهنگ عاشورا و شهادت در ایران و جهان است افزود: این مراسم در 20 نقطه استان برای بیان رسالت امام حسین (ع) و طفل شیرخوارش در تداوم اسلام ناب محمدی (ص) در جامعه زنگار گرفته آن دوره و مردم هر عصر و زمانی است.
 

کد خبر 2171758

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha