۱۸ آبان ۱۳۹۲، ۱۰:۴۴

خانه تاریخی پیرنیا بازهم فروخته نشد

خانه تاریخی پیرنیا بازهم فروخته نشد

خانه تاریخی هرمز پیرنیا که در آگهی فروش املاک ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به مزایده گذاشته شده بود، بازهم برنده ای نداشت.

به گزارش خبرنگار مهر، شهریورماه امسال خانه تاریخی پیرنیا (خانه هرمز پیرنیا) به آدرس لاله زار، نرسیده به خیابان منوچهری، نبش کوچه پیرنیا و پلاکهای 490، 492، 496، 498 و 500 به شرکت کنندگان در مزایده فروش ساختمان توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با قیمت پایه 122 میلیارد و 400 هزار ریال معرفی شد.

بار دوم هم در دهه اول آبان ماه، این آگهی دوباره منتشر و اعلام شد که این خانه در نبش کوچه پیرنیا و با پلاکهای ثبتی 498، 500، 491، 494، 494، 496 و 490 با  1882/95 متر مساحت به مبلغ پایه 9 میلیارد و 610 میلیون تومان برای فروش به بالاترین قیمت به مزایده گذاشته شده است.

هر چند در آگهی اول این خانه از نام عمارت استفاده شده بود و همین کلمه باعث شد تا رسانه ها نسبت به حراج یک ساختمان تاریخی واکنش نشان دهند، اما این بار از نام ساختمان استفاده شده بود و در توضیحات تکمیلی آن آمد که "مالکیت دو ملک متصل به هم و تخلیه است و به صورت وکالتی واگذار می شود. همچنین منافع واحدهای تجاری جز مورد واگذاری نیست. "

با این حال بازهم این خانه، پس از پایان مراسم مزایده، هیچ شرکت کننده ای نداشت تا برنده ای برای آن انتخاب شود!

هرمز پیرنیا مسئول تشریفات پهلوی دوم بود که پس از کودتای 28 مرداد مورد غضب شاه قرار گرفت و خانه نشین شد.

کد خبر 2172148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha