۲۱ آبان ۱۳۹۲، ۱۰:۲۴

گزارش خبری مهر/

بیمارستان فراهان پس از 10 سال در آستانه گشایش

بیمارستان فراهان پس از 10 سال در آستانه گشایش

فراهان - خبرگزاری مهر: بالاخره پس از سالها انتظار، بیمارستانی که حدود 10 سال پیش توسط یک خیر در فراهان ساخته شد، قرار است به زودی برای تجهیز به دانشگاه علوم پزشکی تحویل داده شود تا این بیمارستان رنج بیمارانی که هر روز مسیر فراهان تا اراک را طی می کنند کاهش یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، کلنگ بیمارستان خیریه فراهان 17 سال پیش به زمین زده شد و خیر پس از هفت سال این بیمارستان را تکمیل کرد غافل از اینکه این بیمارستان مدت 10 سال بلااستفاده خواهد ماند و به متروکه ای شبیه می شود.

این بیمارستان گرچه برای رفع نیاز مردم منطقه ساخته شد اما به دلیل برخی مشکلات همچنان بدون استفاده مانده بود تا اینکه این روزها فرماندار فراهان خبر خوش تحویل بیمارستان توسط علوم پزشکی را داد.

نقص و کمبود پول، علت تجهیز نشدن

در همان زمان چنین مطرح شد که علوم پزشکی موظف است پس از احداث بیمارستان آن را تحویل بگیرد و آن را تجهیز و راه اندازی کند که این امر در مورد بیمارستان امام علی رخ نداد و البته رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک معتقد بود علت این امر وجود بیش از ۴۸ مورد نقص فیزیکی در بیمارستان و نداشتن اعتبار لازم برای تجهیز بیمارستان است.

دکتر مجید رمضانی نبود انشعاب آب و گاز، نصب نشدن آسانسور بیمار، نبود رختکن و سرویس های بهداشتی زن و مرد به صورت مجزا، کف پوش نامناسب و سرامیک نبودن دیوارهای اتاق عمل، تهویه نامطبوع اتاق زایمان، قرار گرفتن آشپزخانه در انتهای سردخانه بیمارستان، سرب کوبی نشدن اتاق رادیوگرافی و نداشتن در کشویی بین اتاق عمل و رادیولوژی را از جمله نواقصی اعلام کرد که از سوی بازرسان علوم پزشکی هم صورت جلسه شده بود.

صرف بیش از دو میلیارد تومان برای ساخت بیمارستان

احد خسروانی خیر و سازنده بیمارستان با بیان اینکه برای احداث بیمارستان بیش از دو میلیارد تومان هزینه کرده ام، گفت: این بیمارستان در چهار هزارمتر مربع ساخته شد ولی تاکنون راه اندازی نشده است.

وی با بیان اینکه این بیمارستان را برای رفع نیازهای درمانی مردم منطقه ساخته ام، افزود: بیمارستان فراهان با کاربری پایگاه و بیمارستان اورژانسی، از وزارت بهداشت مجوز ساخت دریافت کرد و در سال ۷۶ کلنگ ساخت آن به زمین زده شد.

حال بیمارستان که به مکانی فرسوده تبدیل شده و شکستگی ها در در و دیوار آن به چشم می خورد اکنون در مرحله بهره برداری قرار گرفته است و اگر واقعا راه اندازی شود خوشحالی فراهانی ها را به همراه خواهد داشت چرا که برای درمان مجبور به راهی شدن به سمت اراک و بیمارستان شلوغ ولی عصر نخواهند بود.

مسئولین علوم پزشکی اماده تحویل بیمارستان فراهان هستند / بیمارستان نیاز به تعمیر دارد
 
فرماندار فراهان در بازدید از بیمارستان 32 تخت‌خوابی فراهان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه، مسئولان دانشگاه علوم پزشکی قبول کرده‌اند مسئولیت اداره این بیمارستان را بر عهده بگیرند، گفت: کلنگ این بیمارستان 17 سال پیش به زمین زده شد و پس از هفت سال ساخت، رها شد و در مدتی که بدون استفاده مانده بود بعضی از قسمت‌های آن دچار آسیب شده و به تعمیرات جدید نیاز دارد که این تعمیرات جزئی نیز به زودی انجام خواهد شد.

مجید مومنی افزود: فرد خیری نیز مسئولیت تامین بخشی از تجهیزات این بیمارستان را تقبل کرده که امیدواریم بعد از ایام عاشورا و تاسوعای حسینی شاهد آغاز به کار این بیمارستان بعد از 17 سال باشیم.

کد خبر 2174242

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha