۲۱ آبان ۱۳۹۲، ۱۲:۰۰

کارگاه نقد و بررسی آثار عکاسی محمد وروانی در اراک برگزار شد

کارگاه نقد و بررسی آثار عکاسی محمد وروانی در اراک برگزار شد

اراک - خبرگزاری مهر: سومین کارگاه تخصصی نقد و بررسی مجموعه آثار عکاسی محمد وروانی فراهانی در اراک برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مسئول خانه عکاسان حوزه هنری استان مرکزی شامگاه دوشنبه در این جلسه افزود: یک هنرمند عکاس با نگاه متفاوت به مسائل، تازگی را در عکسها ایجاد می کند. این نگاه متفاوت باید باعث شود مخاصب از عکس لذت ببرد و بر روی مخاطب تاثیر گذار شود.

حمیدرضا مجیدی با اشاره به ویژگیهای عکس ادامه داد: عکس به عنوان یک نوع قلم برای بیان حقیقت محسوب می شود و ارائه تولیدات آن هم به صورت سریع در عکس به تاثیرگذاری عکس افزوده است.

وی با اشاره به اینکه هرچه عکاس نگاه خود را عمیق تر کند عکس خواندنی تر می شود، گفت: در عکسهای ارائه شده از محمد وروانی نیز پختگی لازم مشاهده می شود.

وی دقت به عوامل عکس، ماهیت نور و توجه به عامل انسانی را از دیگر ویژگیهای عکاسی وروانی دانست و اظهارداشت: عکاسی این هنرمند نشان می دهد هر چه جلوتر رفته است هنرمند به فضای اجتماعی و محتوای عمیق نزدیک تر شده است.

کارگاه تخصصی ویرایش حرفه ای عکس در اراک

 مسئول خانه عکاسان حوزه هنری استان مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود از ایجاد کارگاه تخصصی ویرایش حرفه ای عکس در اراک خبر داد و اظهارداشت:  این کارگاه، به صورت کاملا تخصصی به مدت دو روز با حضور یکی از اساتید مطرح کشوری در نیمه نخست آذر ماه سال جاری برگزار میشود.

مجیدی مهلت ثبت نام در این کارگاه را تا پایان آبان ماه اعلام کرد و گفت: علاقمندان برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به حوزه هنری استان مرکزی واقع در اراک خیابان قائم مقام میدان ساعت مراجعه و یا با شماره 32270919 تماس حاصل نمایند.

گفتنی است آثار محمد وروانی فراهانی این هنرمند جوان و فعال خانه عکاسان حوزه هنری استان که قریب به سه سال به صورت حرفه ای و هدفمند به هنر عکاسی پرداخته و تاکنون موفقیتهای بسیاری را در جشنواره های متنوع کسب نموده با موضوع عاشورا و همچنین مجموعه آثار عکاسی خبری مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

پیش از این نیز مجموعه آثار روح الله صالحی از دیگر هنرمندان فعال خانه عکاسان حوزه هنری استان مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

کد خبر 2174423

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha