۲۲ آبان ۱۳۹۲، ۱۱:۲۰

حجت الاسلام چمانی:

عاشورا بهترین بستر برای شیعیان امیرالمومنین است

عاشورا بهترین بستر برای شیعیان امیرالمومنین است

اراک- خبرگزاری مهر: معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: عاشورا بهترین زمینه و بستر برای شیعیان امیرالمومنین (ع)است که به کودکان خود نماز را آموزش دهند.

حجت الاسلام داوود چمانی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه باید بدانید که نماز بی ولایت منجر به کوفی شدن می شود افزود: بر همگان روشن است که یکی از امور بسیار تأکید شده توسط اهل بیت (ع) نماز است.

وی ادامه داد: یاران امام با اقتدا به اهل بیت (ع) نمازرا آنقدر ارج می نهادند که حاضر بودند شهادت خود در رکاب امام حسین (ع) را به تأخیر بیاندازند تا نماز اول وقت به امامت سالار شهیدان را درک کنند.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی استان با اشاره به اینکه نماز معراج مؤمن است تصریح کرد: مسلمانان باید علاوه بر اینکه سرباز و پا در رکاب نماز باشند،فرهنگ نماز را نیز باید در جامعه اسلامی پیاده کنند.

وی با بیان اینکه امام حسین (ع) در ظهر عاشورا نماز را به تصویر کشیده است گفت: با وجود آن همه سختی در ظهر عاشورا سید الشهدا (ع) نماز جماعت و اول وقت را با یارانش برپا کرد.

حجت الاسلام چمانی در پایان با اذعان به اینکه اگر ما بخواهیم فریاد لبیک یا حسین را به تصویر بکشیم و ندای «هَل مِن ناصرٍ یَنصٌرنی» امام حسین (ع) را پاسخگو باشیم خاطرنشان کرد: امسال نیز باید هر چه با شکوه تر در صف های نماز جماعت نماز ظهر عاشورا را برپا کنیم تا نهضت سرور و سالار شهیدان را به درستی به دنیا معرفی کنیم.

کد خبر 2174947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha