۲۷ آذر ۱۳۹۲، ۹:۱۱

حجت الاسلام قربان پور:

استان مرکزی از کمبود مبلغ به خصوص در روستاها رنج می برد

استان مرکزی از کمبود مبلغ به خصوص در روستاها رنج می برد

اراک - خبرگزاری مهر: مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان مرکزی یکی از نیازهای استان را مبلغ دینی دانست و گفت: استان ما از کمبود مبلغ به خصوص در روستاها و شهرک های تازه تاسیس حاشیه شهرها رنج می برد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین صفر قربان پور شامگاه سه شنبه در جمع اعضای شورای حزب موتلفه اسلامی استان مرکزی افزود: این استان با کمبود مبلغ دینی مواجه است به طوری که برخی از مساجد در این مکان ها از مبلغ روحانی محروم هستند.

وی با اشاره به تعاملات و رایزنی های صورت گرفته با حوزه علمیه افزود: امیدواریم با همکاری حوزه علمیه و رفع برخی مشکلات بتوانیم با جذب روحانیون و طلاب مبلغ این خلاء جدی را در استان پر کنیم و معتقدیم که نیروهای کیفی تبلیغ از حوزه علمیه نشأت می گیرد و مدیریت صحیح حوزه های علمیه در پرورش آنان نقش مهمی در محتوابخشی برنامه های تبلیغی خواهد داشت.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان مرکزی تصریح کرد:با توجه به اینکه بخشی از فعالیت اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی ساماندهی مبلغات اعم از حوزوی و سنتی است باید گفت که از سال های گذشته این ساماندهی در حال اجراست.

وی ادامه داد: بخشی از مبلغات حوزوی در اداره کل دارای پرونده تبلیغی هستند که باید توسعه و گسترش یابد و معتقدیم که ازتقاء سطح کیفی و برگزاری دوره های آموزشی در حوزه های مختلف می تواند در کارآمدی مبلغات آثار مطلوبی داشته باشد.

حجت الاسلام قربان پور در بخش دیگری از سخنان خود به گستردگی حوزه فعالیت سازمان تبلیغات اسلامی اشاره کرد و گفت: اگر چه برخی از وظایف ما با برخی نهادهای فرهنگی اشتراکاتی دارد و حتی موازی هم هست اما هرگز تداخلی به وجود نمی آید و همه نهادها به وظایف خود طبق قانون و تقسیم کاری که صورت گرفته عمل می کنند.

وی این سازمان را سازمانی فرهنگی-مذهبی و برآمده از متن انقلاب دانست و گفت:سازمان تبلیغات اسلامی نهادی مستقل،عمومی و غیر دولتی است که متولی فرهنگ مذهبی کشور است و در این راستا وظایف و کارکرد های متعدد و متنوعی دارد.

قربان پور با اشاره به اهمیت تعامل با سایر دستگاه‌های اجرایی ابراز داشت: یکی از عوامل موفقیت سازمان تبلیغات اسلامی در تعامل صحیح با ارگان‌ها، نهادها و سایر مراکز مرتبط با برنامه‌های دینی است که هماهنگی و همکاری با آنان و اطلاع از عملکرد آنان نقش مهمی در انجام بهتر فعالیت‌های دینی خواهد داشت.

وی ورود جدی سازمان تبلیغات اسلامی به مسائل اجتماعی،شناسائی آسیب ها و معضلات روز،و پاسخگوئی به شبهات را یادآور شد و گفت:در سازمان فعالیت های خوبی در این خصوص صورت گرفته و با قوت ادامه دارد و در این زمینه از نظرات و برنامه های همه صاحب نظران و اساتید حوزه و دانشگاه استفاده می شود.

وی در پایان از حزب موتلفه به عنوان یک حزب انقلابی و پیرو خط رهبری یاد کرد و گفت:مرحوم عسگراولادی از بنیانگذاران این حزب محسوب می شد که از رجال شناخته شده و خدوم و مومن بود و عمری را در مسیر اسلام و انقلاب طی کرد.

کد خبر 2197964

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha