۷ آذر ۱۳۹۲، ۱۴:۳۴

با رویکرد جدید مسابقات قرآنی

اولین دوره مسابقات قرآنی و تسنیم در استان مرکزی برگزار شد

اولین دوره مسابقات قرآنی و تسنیم در استان مرکزی برگزار شد

اراک – خبرگزاری مهر: اولین دوره مسابقات قرآنی تلاوت و تسنیم استان مرکزی در اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مسئول دارالقرآن های  اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی ظهر امروز در حاشیه برگزاری این مسابقات گفت: اولین دوره مسابقات قرآنی تلاوت با رویکرد جدید در عرصه مسابقات قرآنی در رتبه های قرائت و حفظ کل قرآن کریم در استان مرکزی برگزار شد.

حجت الاسلام محمد رضا شفیعی افزود: در این دوره از مسابقات 85 شرکت کننده دردو رده سن  زیر 16 سال و بالاس 16 سال در رشته های قرائت و حفظ کل قران کریم با یکدیگر به رقابت پرداختند.

وی یادآور شد: به منظور برگزاری این مسابقات در ابتدا 226 شرکت کننده در سطح شهرستانی با یکدیگر به رقابت پرداختند که در پایان 85 نفر جواز حضور در مرحله استانی مسابقات را کسب کردند.

تسلط قاریان و حافظان به حفظ آیات و ترجمه  از ویژگی های این دوره مسابقات

مسئول دارالقرآن های اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در باره ویژگی های این مسابقات گفت: تسلط قاریان شرکت کننده به حفظ آیات و تسلط حافظان به ترجمه و مفاهیم قرآنی از ویژگی های این دوره مسابقات است.

شفیعی ادامه داد: چهار داور در بخش خواهران و چهار داور در بخش برادران کار داوری این دوره از مسابقات را عهده دار هستند.

وی یادآور شد: در بخش مسابقات قرانی تسنیم نیز که ویژه کارکنان و مدیران دستگاه های اجرایی برگزار می شود 55 شرکت کننده از 10 دستگاه اجرایی در رشته های قرائت، ترتیل، تحقیق، حفظ و مفاهیم قرآنی با یکدیگر رقابت می کنند.

وی افزود:  نتیجه این نسابقات نیمه اول دیماه اعلام و منتخبین به مسابقات کشوری که اواخر بهمن ماه برگزار می شود اعزام می گردند

کد خبر 2184663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha