۳۱ مرداد ۱۳۹۲، ۱۷:۱۱

حجت الاسلام چمانی:

مساجد نقش بسزایی در پایداری انقلاب ایران دارند

مساجد نقش بسزایی در پایداری انقلاب ایران دارند

اراک – خبرگزاری مهر: معاون فرهنگی، پژوهشی وآموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: مساجد نقش بسیار زیادی در پایداری انقلاب اسلامی ایران دارند.

حجت الاسلام داود چمانی با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: پایه ریزی انقلاب اسلامی ایران در مساجد بوده و مساجد نقش بسزایی در تدوام انقلاب اسلامی ایران دارند.

وی با بیان این که پایگاه تجمع امت اسلامی و کانون اشاعه فرهنگ ناب اسلامی اند گفت: مساجد پایگاه سازندگی اسلامی و محل تطهیر، تفهیم و اصلاح انسانها ومرکز تعلیم  تربیت جوانان و نوجوانان است.

چمانی با اشاره به پایه ریزی و ساخت اولین مسجد جهان به دست رسول گرامی اکرم بیان داشت: اولین مسجد جهان اسلام با هدف تبیین مکانی برای فعالیت های اجتتماعی و سیاسی مسلمانان احداث شده است.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی تاکید کرد: مسجد هم مرکز رشد وبالندگی و هم مرکز دادرسی مظلومین، بندگی خدا،محل اجتماع،وحدت مسلمانان و پایگاهی برای فعالیت جوانان انقلابی است.

حجت الاسلام چمانی در ادامه با اشاره به مدیریت مساجد توسط ائمه جماعات گفت: دیگر دست اندرکاران مسجد اعم از هیات امنا، پایگاه بسیج مساجد و کانونهای فرهنگی باید تحت اشراف ائمه جماعات به فعالیت های خود پرداخته و در کنار وظیفه نگهداری از ساختمان مسجد به مدیریت فرهنگی و نقش پرورشی مشجد بیش از پیش توجه کنند.

کد خبر 2120787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha