۱۲ آبان ۱۳۹۲، ۱۹:۰۰

حجت الاسلام دانی تاکید کرد:

ارتقا کیفی مدارس علوم و معارف اسلامی اولویت کاری سازمان تبلیغات اسلامی

ارتقا کیفی مدارس علوم و معارف اسلامی اولویت کاری سازمان تبلیغات اسلامی

اراک – خبرگزاری مهر، مشاور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: ارتقا سطح کیفی مدارس علوم و معارف اسلامی از الویت های کاری سازمان تبلیغات اسلامی کشور است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسین دانی ظهر یکشنبه با بیان این مطلب در جمع مدیران مدارس علوم و معارف اسلامی استان مرکزی افزود: باید با تقویت مدارس علوم و معارف اسلامی بستر تربیت مدیران جوان و متعهد به اصول دینی را برای آینده کشور فراهم کرد.

وی ادامه داد: افزایش کمی مدارس صدرا در برخی از نقاط کشور از جمله استان مرکزی دیگر جایز نیست و باید بعد ازاین توان خود را بر افزایش کیفی این مدارس بکار بگیریم.

مشاور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور در ادامه با تاکید بر ضرورت تجهیز مدارس صدرا در کشور گفت: باید با تجهیز این مدارس به تکنولوژی های روز آموزشی موجبات علاقمندی نوجوانان و جوانان براای تحصیل دراین مدارس را فراهم کرد.

حجت الاسلام دانی خروجی موفق مدارس صدرا را بهترین تبلیغ برای این مدارس برشمرد و افزود: تبلیغ جز لاینفک تبیین جایگاه مدارس صدرا در کشور است و آنچه د راین میان از هر چیز دیگر مهم است خروجی این مدارس است.

وی تربیت دینی دانش آموزان و بستر سازی برای مدیریت آینده را هدف والای مدارس صدرا برشمرد و گفت: در حالیکه 15 درصد دانش آموزان مدارس صدرا برای ادامه تحصیل وارد حوزه های علیمه کشور می شوند مابقی دانش آموزان در رشته های مختلف تحصیلی با دانش آموزان رشته علوم انسانی در کنکور به رقابت می پردازند.

110 دبیرستان صدرا در کشور فعال است

معاون آموزشی و پژوهشی مدارس علوم اسلامی صدرا نیز در این نشست از فعالیت 110 مدرسه علوم اسلامی صدرا در کور خبر داد.

دکتر ابوذر رضا سلطانی در مجموع این مدارس بیش از 8 هزار دانش آموز آموزشهای لازم را زیر نظر 3 هزار دبیر فرا می گیرند.

وی راه اندازی سایت تخصصی مدارس صدرا را از جمله اقدامات صورت گرفته برای پیگری وضعیت این مدارس توسط دفتر مرکزی در تهران برشمرد و گفت: کلیه فعالیت های مدارس صدرا اعم از دخترانه و پسرانه از طریق انعکاس فعالیت های آنها دراین سایت ها مورد ارزشیابی قرار می گیرد.

معاون آموزشی و پژوهشی مدارس علوم اسلامی صدرا هم افزایی، ایجاد رقابت و انتقال تجارب را از اهداف مهم راه اندازی سایت های تخصصی مدارس برشمرد

دکتر سلطانی در ادامه از برگزاری جشنوراه تولید محتوای دیجیتال آموزشی توسط کادر آموزشی مدارس صدرا خبر داد و گفت: این جشنواره با هدف جبران کاستی های دیجیتال موجود در دروس برگزار می شود و تمامی دبیران توانمند می توانند تولیدات خودرا برای شرکت در این جشنواره به سازمان ارسال کنند.

کد خبر 2168249

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha