۲۵ آذر ۱۳۹۲، ۱۵:۵۶

حجت الاسلام نوری زاده:

سازمان تبلیغات اسلامی نقش اندیشکده را در حوزه فرهنگی ایفا کند/ ساماندهی بیش از 80 هزار هیئت مذهبی

سازمان تبلیغات اسلامی نقش اندیشکده را در حوزه فرهنگی ایفا کند/ ساماندهی بیش از 80 هزار هیئت مذهبی

اراک – خبرگزاری مهر: مدیرکل امور فرهنگی، رسانه و فناوری های نوین سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: سازمان تبلیغات اسلامی باید نقش اندیشکده را در حوزه فرهنگی کشور ایفا کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید ناصر الدین نوری زاده صبح روز دوشنبه با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران اراک افزود: سازمان تبلیغات اسلامی باید با تهیه نسخه فرهنگی برای سایر نهادهای فرهنگی جایگاه واقعی خود را در بین نهادهای فرهنگی کشور تبیین کند.

وی با اشاره به نقش سازمان تبلیغات اسلامی کشور در حوزه ترویج فرهنگ دینی گفت: سازمان تبلیغات اسلامی باید با شناخت ظرفیت ها و فرصت های موجود در هر استان به کمک رسانه های آن استان نسبت به برنامه ریزی در خصوص توسعه فرهنگی اقدام نماید.

مدیرکل امور فرهنگی، رسانه و فناوریهای نوین سازمان تبلیغات اسلامی کشور ادامه داد: با اقدامات صورت گرفته از سوی سازمان تبلیغات اسلامی در راستای شناسایی فرصت ها و ظرفیت های کشور بهره گیری از مدلهای نوین تبلیغ، تربیت دینی  و سبک زندگی اسلامی اقدامات قابل توجهی صورت گرفته است.

ساماندهی بیش از 80 هزار هیئت مذهبی در کشور

حجت الاسلام نوری زاده با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی کشور در تلاش است با ایجاد همنوایی در حوزه های مختلف اجتماعی، بانوان، جوانان، اوقات فراغت، گفتمان های دینی، فناوریهای نو و رسانه از ظرفیت های مجازی، نشریات و نوشته ها در حوزه تبلیغ دینی بهره کافی را ببرد گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری در 19 آذرماه امسال باید به عنوان راهبرد اصلی انجام امور فرهنگی قرار گیرد و با اجرایی کردن این منویات کشور را در مسیر رشد فرهنگی رهنمون سازیم.

وی تبیین اجرای سیاست جامع در حوزه فرهنگی را برای کشور ضروری دانست و افزود: تقویت نظام فرهنگی کشور نیازمند وحدت رویه دستگاه های اجرایی فرهنگی کشور اس که اگر محقق ننشود در اجرای برنامه ها موفق نخواهیم بود.

مدیرکل امور فرهنگی، رسانه و فناوریهای نوین سازمان تبلیغات اسلامی کشور از مسئولین فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان سربازان جبهه فرهنگی کشور یاد کرد و گفت: در شرایطی که دشمن با تمام قوا با نظام جمهوری اسلامی ایران وارد جنگ نرم شده است فعالین عرصه فرهنگی کشور باید خود را سربازان جبهه فرهنگی دانسته و به وظایف خود در این بخش جامه عمل بپوشانند.

حجت الاسلام نوری زاده در ادامه از ساماندهی بیش از 80 هزار هیئت مذهبی در کشور خبر داد و گفت: سازمان تبلیغات اسلامی توانسته با اجرای وظایف خود در حوزه ساماندهی هیئت های مذهبی فعالیت های مردمی در مراسم مذهبی سر و سامان دهد.

دشمن بنیادهای اعتقادی، نسل جوان و خانواده را نشانه گرفته

مدیرکل امور فرهنگی، رسانه و فناوریهای نوین سازمان تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به فعالیت های سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی و کاهش این آسیب ها در جامعه بیان داشت: دشمن امروز در تلاش است با توجه به مبانی اعتقادی ایرانیان و ضربه زدن به بنیادهای اعتقادی، تفکر نسل جوان و خانواده ها به اهداف شوم خود دست یابند.

حجت الاسلام نوری زاده با بیان این که دین مبین اسلام جامع ترین و کاملترین دین است گفت: ما بایدبا استفاده از سلاح دین به عنوان نسخه ای شفا بخش در راستای مقابله با دشمنان در جبهه جنگ نرم قدم برداریم.

وی یادآور شد: دشمن می کوشد تا با ترویج نسخه جعلی دین در جامعه از مراجعه نسل جوان و سایر اقشار جامعه به نسخه اصلی دین اسلام که کلید نجات مردم ماست جلوگیری کندو در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذار نیست.

مدیرکل امور فرهنگی، رسانه و فناوریهای نوین سازمان تبلیغات اسلامی کشور ادامه داد: سست کردن بنیان خانواده و کمرنگ کردن ارزش والای حجاب در جامعه دیگر ابزار دشمنان در راه رسیدن به اهداف شومشان در جنگ نرم علیه ایران است به گونه ای که با گسترش شبکه های ماهواره ای و پخش فیلم هایی که با هدف ایجاد تزلزل پایه های خانواده تهیه شده سعی می کند به درون خانواده ها ای ایرانی نفوذ کند.

حجت الاسلام نوری زاده با بیان این که بی رغبت کردن نسل جوان به مسائل دینی دیگر راهکار اجرایی دشمنان در جنگ نرم است افزود: زمینه جوانان زمینه ای بکر است که اگر در دست هر کس بیفتد می تواند در آن هر چه بخواهد بکاردو درو کند لذذا با توجه به این مهم باید تلاش کنیم اجازه ندهیم تفکر جوانان ما در دست دشمنان قرار بگیرد.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به اقدامات فرهنگی در حوزه نشر گفت: فرهنگ غنی ایرانی اسلامی باید در قالب چاپ کتب فرهنگی ارزشمندی چون "دا" " پاهایی که جا ماند" و ... به نسل های بعد منتقل شود.

مدیرکل امور فرهنگی، رسانه و فناوریهای نوین سازمان تبلیغات اسلامی کشور با انتقاد از موازی کاریهای فرهنگی در کشور گفت: امور فرهنگی باید دارای محتوای غنی و پر بار باشند تا بتوانند در جامعه اثر گذاری خوبی داشته باشند.

فرقه های ضاله کف روی آبند

حجت الاسلام نوری زاده در ادامه بر ضرورت افزایش تربیت مبلغین دینی در حوزه های دینی تاکید کرد و گفت: باید با تحقق این مهم بستر تامین نیاز تمام نقاط دراستان های کشور از روحانی مبلغ تامین شده و مردم دغدغه ای در این باره نداشته باشند.

وی ادامه داد: سازمان تبلیغات اسلامی باید با ایجاد بسترهای لازم و امکانات رفاهی برای روحانیون به تقویت ترویج دین در جامعه پرداخته و اجازه ندهند نبوداعتبارات و عدم تامین امکانات نقش روحانیت را در حتی شهرها و روستاهای کوچک کمرنگ کند.

مدیرکل امور فرهنگی، رسانه و فناوری های نوین سازمان تبلیغات اسلامی کشور در ادامه با اشاره به تشکیل اداره کل فرق و مذاهب در سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: فرقه های ضاله کف روی آب اند و با توجه به این که جایگاه محکمی در جامعه ندارند خطر جدی برای نظام محسوب نمی شوند.

 

حجت الاسلام نوری زاده افزود: حرکت خزنده فرقه هایی که حاضر نیستند در مناظره ها به دفاع از خود بپردازند با انجام یک سری امور پیگیرانه جدی قابل کنترل است.

خانواده و تحکیم آن در اولویت گفتمان های دینی

دبیر گفتمان های دینی سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: خانواده و تحکیم بنیادهای آن از الویت های کاری دبیرخانه گفتمان های دینی سازمان تبلیغات اسلامی کشور است.

دکتر مسعود حداد نیز با بیان این مطلب در نشست خبری فوق افزود: محورهای گفتمان های دینی سازمان تبلیغات اسلامی از طریق پژوهشهای میدانی معاونت آموزش و پژوهش سازمان و  پژوهشهای صورت گرفته از سوی نهادهای پژوهشی چون پژوهشکده باقرالعلوم و گزارشات واصله از نهادهای فرهنگی وابسته تعیین می شود که اولویت کاری این دبیرخانه در حال حاضر بعد از موضوع تحکیم خانواده، عفاف و حجاب در اولویت های کاری بعدی است.

وی با بیان این که دفتر مرکزی محور کلی گفتمان های دینی را مشخص می کند افزود: ریز فعالیت استان ها در خصوص محورهای گفتمان ها با توجه به شرایط مناطق مشخص و تبیین می شود.

دبیر گفتمان های دینی سازمان تبلیغات اسلامی کشور با بیان این که دانش آموزان مقطع متوسطه جامعه هدف سازمان تبلیغات اسلامی در گفتمان های دینی را شامل می شوند گفت: براساس نظرسنجی های صورت گرفته از اساتید و اولیا مدارس برگزاری این گفتمان ها مورد رضایت جامعه هدف قرار گرفته است.

کد خبر 2196720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha