۲۴ آبان ۱۳۹۲، ۱۰:۱۹

با حضور عاشقان حسینی/

گردهمایی بزرگ هيئت‌هاي عزاداری اباعبدلله(ع) در بجنورد آغاز شد

گردهمایی بزرگ هيئت‌هاي عزاداری اباعبدلله(ع) در بجنورد آغاز شد

بجنورد - خبرگزاري مهر: همزمان با يازدهمين روز از ماه محرم، مراسم عزاداري تجميعي هيئت هاي عزاداري مركز خراسان شمالي در مصلاي امام خميني(ره) بجنورد آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، صبح جمعه و همزمان با يازدهمين روز از ماه محرم، مراسم عزاداری تجميعي هيئات مذهبي بجنورد، مركز خراسان شمالي و برخي از روستاهاي اطراف آن با حضور مردم عاشورايي بجنورد و خیل دوستداران خاندان عصمت و طهارت(ع) در محل مصلاي امام خميني(ره) اين شهر آغاز شد.

حجت الاسلام ابوالقاسم يعقوبي؛ امام جمعه بجنورد و قائم مقام نماينده ولي فقيه در خراسان شمالي پيش از اين برگزاري چنين مراسمي در استان را پيشنهاد داده بود، پس از آن شوراي فرهنگ عمومي خراسان شمالي اين پيشنهاد را تاييد كرد و قرار شد اين همايش بزرگ عاشورايي در روز يازدهم محرم با تجمع هيئت‌هاي مذهبي بجنورد در محل مصلي برگزار شود.

صبح امروز هیأت‌های عزاداری مساجد و حسينيه‌هاي شهر بجنورد و برخي از روستاهاي نزديك اطراف در قالب دسته‌جات سینه‌زنی و زنجیرزنی در محل مصلاي امام خميني(ره) مركز خراسان شمالي تجمع كرده و به صورت هماهنگ در عزای شهادت امام حسین(ع) و یاران با وفای او به سر و سینه مي زنند.

اكنون در بجنورد، مركز استان خراسان شمالي علم گردانی و حرکات مواج پرچم‌ها و بیرق‌های سیاه  هيأت‌هاي عزاداران حسینی به همراه صدای طبل و نوای شیپور و بوی دود آتش و اسپند، جلوه خاصی به شهر داده است.

شمار كثيري از مردم ولایی مركز استان خراسان شمالي نيز كه در ایام شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفای او، یکپارچه سیاهپوش شده‌اند، در اين تجمع بزرگ حضور دارند و و براي واقعه كربلا اشك مي ريزند.

مداحان اهل بيت عصمت و طهارت(ع) نيز امروز با نوای سوزناک ذکر مصیبت امام حسین(ع) و یاران و خاندان پاک او، دل هاي مردم عزادار استان خراسان شمالی را به حادثه جانسوز کربلا و شهادت امام سوم شیعیان و یاران او مي برند.

بر اساس آمار اداره كل تبليغات اسلامي خراسان شمالي در شهر بجنورد و روستاهاي اطراف آن بيش از 200 هيأت مذهبي وجود دارد و امروز نيز به نظر مي رسد حدود نيمي از اين هيئت ها در تجمع بزرگ عاشوراييان حضور يافته اند.

بر اساس برنامه قرار است عزاداران حسيني امروز در نماز جمعه مركز خراسان شمالي به امامت حجت الاسلام يعقوبي حضور يابند.

گفتني است، بر اساس اعلام اداره كل تبليغات اسلامي خراسان شمالي در اين استان در مجموع هزار و 62 هيئت مذهبي وجود دارد كه به صورت فصلي و در ماه هاي محرم، صفر و رمضان عزاداري مي‌كنند.

 

کد خبر 2175274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha