۲۵ آبان ۱۳۹۲، ۱۴:۳۴

تجدید چاپ «لشکر خوبان» برای پانزدهمین بار

تجدید چاپ «لشکر خوبان» برای پانزدهمین بار

کتاب «لشکر خوبان» شامل خاطرات مهدی‌قلی رضایی از رزمندگان لشکر 31 عاشورا در آستانه چاپ پانزدهم قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، همزمان با هفته کتاب، آخرین نسخه‌های چاپ چهاردهم خاطرات مهدی‌قلی رضایی در کتاب «لشکر خوبان» در معرض فروش قرار گرفت. این کتاب شرح مفصلی بر خاطرات یکی از رزمندگان لشکر 31 عاشورا از نیروهای اطلاعات عملیات دوران دفاع مقدس است و در سال 1385 به قلم «معصومه سپهری» نویسنده کتاب «نورالدین پسر ایران» توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده‌ است.

هم‌رزم بودن ‌مهدی‌قلی رضایی با شهیدمهدی باکری و حمید باکری و همچنین روایت تازه وی از نیروهای غواص در دوران دفاع مقدس در کنار نگاه جزئی‌نگر و پرسش‌گر نویسنده و قلم روان وی ویژگی‌هایی است که کتاب «لشکر خوبان» را از دیگر هم نسلان خود متمایز کرده‌است.

همین مسئله منجر شد که مقام معظم رهبری در فروردین‌ماه سال جاری با دست‌نوشته خود از نویسنده و راوی این کتاب تقدیر کرده و فرمودند:

»این نیز بخشی از آن تصویر عظیم و باشكوهی است كه ما همواره آن را از دور دیده و تحسین كرده و بزرگ شمرده‌ایم؛بی‌آن‌كه از ریزه‌كاری‌ها و نقش‌های معجز‌آسای تشكیل‌دهنده‌ی آن و رنگ‌آمیزی‌های بی‌نظیر جزء‌جزء آن به‌درستی خبر داشته باشیم. این كتاب شرح این ریزه‌كاری‌های حیرت‌انگیز در بخشی از این تابلوی ماندگار و تاریخی است. آن‌چه درباره‌ی عملیات بدر و والفجر ۸ و كربلای ۵ و كربلای ۴ و بیت‌المقدس ۲ و ۳ در این كتاب آمده، از بخش‌های برجسته‌تر آن است. همچنین مجاهدت‌ها در كوه‌های غرب؛ در ماووت و گرده‌رش و قامیش و دیگر آن بلندی‌های سخت، و نیز آن‌چه به یگان‌ها و دسته‌جات اطلاعات و غواص مربوط می‌شود و نیز بخش‌های دیگری از آن، درخور آن است كه در شكل فیلم و رمان عرضه شود

کتاب «لشکر خوبان» روایتی دلنشین از خاطرات مهدی‌قلی رضایی به قلم معصومه سپهری است و هم اکنون چاپ چهاردهم آن در کتابفروشی‌های سراسر کشور قابل خریداری است و سوره مهر به زودی پانزدهمین چاپ از آن را آماده انتشار می‌کند.

کد خبر 2175937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha