۲۷ آبان ۱۳۹۲، ۱۵:۲۵

کارلوس کی‌روش بیان کرد:

برابر لبنان به فکر انتقام گرفتن نیستیم/ برنامه‌ریزی‌ها منطقی نیست

برابر لبنان به فکر انتقام گرفتن نیستیم/ برنامه‌ریزی‌ها منطقی نیست

سرمربی تیم ملی ایران با اشاره به اینکه در فوتبال، کلماتی مثل جنگ، دعوا و انتقام و از این دست لغات معنایی ندارند، گفت: در بازی با لبنان نگاه ما به هیچ وجه گرفتن انتقام نیست و نمی‌خواهم از این بازی به عنوان بازی انتقامی نام ببرم.

به گزارش خبرگزاری مهر، کارلوس کی‌روش در نشست خبری پیش از بازی تیم‌های ملی فوتبال ایران و لبنان ضمن بیان مطلب فوق اظهار کرد: ایران مانند بازی‌های گذشته سعی دارد در این بازی به سه امتیاز برسد و صعودش را قطعی کند. البته این بازی به هیچ وجه آسان نیست و می‌دانیم بازی سختی برابر لبنان داریم اما می‌خواهیم با پیروزی برابر این تیم صدرنشین گروه شویم و به جام ملت‌های 2015 صعود کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در هر حال تمام سعی بر این است که مقابل لبنان تعهد کامل‌مان را نشان دهیم و خوب بازی کنیم. از شرایط حریف هم به خوبی با خبر هستیم و وضعیت آنها را خیلی خوب بررسی کرده ایم.

خبرنگاری از کی‌روش پرسید که" آیا ایران در مقابل لبنان به فکر انتقام شکست قبلی در بیروت است یا خیر"؟ که سرمربی تیم ملی فوتبال ایران افزود: نه، اصلا چنین چیزی نیست. در فوتبال، کلماتی مثل جنگ، دعوا و انتقام و از این دست لغات معنایی ندارند و نباید از آنها در فوتبال استفاده کرد. همه می‌دانیم در بازی مقدماتی جام جهانی چه اتفاقی افتاد و به چه شکل تیم ایران شکست خورد.

وی با تاکید بر اینکه در بازی قبلی در بیروت خودمان مقصر بودیم و شکست خوردیم، یادآور شد: آن زمان در شرایط بسیار سختی قرار داشتیم و بازی قبلی مصدومان زیادی روی دست ما گذاشته بود. کیفیت زمین هم بسیار پائین بود اما با این حال هیچ کدام از اینها نمی‌توانست برای شکست ایران توجیهی باشد.

کی‌روش ادامه داد: در هر حال ما باید از این چالش‌ها برای خودمان انگیزه بسازیم و اگر هم شکست خوردیم کاملا خودمان مقصر بودیم. باز هم تکرار می‌کنم باید بازی را می‌بردیم اما اگر آنها ما را بردند ما بد کار کردیم. من فردا به دنبال انتقام نیستم. نگاه ما به هیچ وجه گرفتن انتقام نیست و نمی‌خواهم از این بازی به عنوان بازی انتقامی نام ببرم. انتقام در فوتبال وجود خارجی ندارد و اصلا چنین نگرشی در ذهن ما نیست.

وی همچنین تصریح کرد: در بازی فردا به دنبال کنترل بازی هستیم و باید هوشیار و جنگجو باشیم. همچنین بازی را کنترل کنیم و خوب عمل کنیم تا تاکتیک‌های حریف را از کار بیندازیم و نبض بازی را در اختیار خود بگیریم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در پاسخ به این سئوال که "پس از صعود به جام جهانی بازی لبنان را به چشم بازی تدارکاتی نگاه می‌کند یا نه"؟ یادآور شد: از بین سه تیم صعود کننده آسیایی به جام جهانی، سه تیم ژاپن، استرالیا و کره‌جنوبی به صورت مستقیم به جام ملت‌ها صعود کردند و در بازی‌های مقدماتی حضور ندارند اما من متوجه این موضوع نمی‌شوم که به چه دلیل ایران نباید از این فرصت استفاده کند.

وی افزود: به نظرم این نگاه غلطی است. آسیا در جام جهانی چهار سهمیه دارد و ایران باید برنامه‌های آماده‌سازی برای حضور در جام جهانی را همزمان با مسابقات جام ملت‌های آسیا انجام دهد. شرایط ساده و شفاف و کاملا مشخص است.

کی‌روش خاطرنشان کرد: در حال حاضر بازی‌های مقدماتی جام ملت‌های آسیا را پیش رو داریم و همه تمرکزمان روی این بازی است. ضمن اینکه همزمان روی دو هدف مشترک تمرکز کرده ایم.

وی تاکید کرد: باز هم تکرار می‌کنیم حالا با همه تعهد و تمرکز به بازی با لبنان فکر می‌کنیم و تلاش می‌کنیم بهترین عملکرد و بازده را مقابل لبنان داشته باشیم. شرایط خوب و راحتی داریم. فردا شاید به یکی، دو بازیکن جوان فرصت دهیم تا طراوت تازه‌ای به تیم ملی ایران بدهند.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در پایان در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه وی در مصاحبه‌ای گفته است که تیم ملی لبنان ضعیف شده و  آیا او چنین صحبتی را مطرح کرده است؟، گفت: من هرگز چنین چیزی درباره لبنان نگفته‌ام.

تیم‌های ملی فوتبال ایران و لبنان فردا سه شنبه در مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آسیا از ساعت 19 در بیروت به مصاف همدیگر خواهند رفت.

 

کد خبر 2177622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha