۱۲ آذر ۱۳۹۲، ۱۱:۲۷

ارشادی در گفتگو با مهر:

هنرمندان با پوشش جشنواره فجر به مجامع خارجی بروند/ انتقادها منطقی باشد

هنرمندان با پوشش جشنواره فجر به مجامع خارجی بروند/ انتقادها منطقی باشد

همایون ارشادی بازیگر بین‌المللی سینمای ایران با اشاره به اینکه هنرمندان ایرانی باید بر طبق قوانین کشور ایران به جشنواره‌های خارجی بروند پیشنهاد داد آنها با همان پوششی که در جشنواره فیلم فجر حضور می یابند به رویدادهای جهانی بروند.

همایون ارشادی بازیگر سینما و تلویزیون ایران درباره پوشش هنرمندان ایرانی در جشنواره‌های بین المللی به خبرنگار مهر گفت: همه هنرمندان ما می‌دانند که باید بر اساس عرف و فرهنگ کشور ایران در مجامع بین‌المللی حاضر شوند بنابراین باید با همان پوششی که در ایران استفاده می‌کنند به جشنواره های مختلف دنیا سفر کنند.

بازیگر "طعم گیلاس" عنوان کرد: معتقدم هنرمندان ما باید با همان لباس‌ها و پوششی که در جشنواره فیلم فجر شرکت می‌کنند روی فرش قرمز جشنواره های دیگر نیز حاضر شوند چون به هر حال باید عرف و قوانین جامعه را رعایت کرد و با پوشش مناسبی به عنوان نماینده ایران در رویدادهای بین المللی حضور پیدا کرد.

وی با اشاره به انتقاداتی که از پوشش برخی هنرمندان ایرانی در رویدادهای خارجی می‌شود، گفت: مهم این است که حجاب اسلامی هنرمندان ما در رویدادهای بین المللی رعایت شود در غیر این صورت انتقاد به نوع لباس پوشیدن و رنگ و مدل لباس‌های هنرمندان بیشتر موضوعی سلیقه ای است. در کشور ما هم افرادی هستند که از همه چیز و همه کس انتقاد می کنند انتقادشان هم بیشتر بر اساس سلیقه است نه منطق.

بازیگر بین المللی سینمای ایران یادآور شد: وقتی عرف لباس پوشیدن رعایت می شود دیگر نباید به هر چیزی انتقاد کرد. ما حتی شاهد بودیم به لباس لیلا حاتمی که توسط یک طراح شناخته‌شده برای حضور در مراسم اسکار طراحی شده بود نیز انتقاد کردند.

بازیگر "درخت گلابی" و "نارنجی پوش" درباره استفاده از پوششی منطبق با فرهنگ ایرانی و پیشنهاداتی که طراحان لباس می توانند برای حضور در چنین مجامعی به هنرمندان بدهند، گفت: به عنوان نمونه ممکن است هنرمندان ژاپنی یا هندی با لباس‌های سنتی کشورشان در جشنواره های خارجی حضور یابند اما این لباس ها لباس‌های رسمی این کشورهاست و چند صد سال قدمت دارد اما ما که یونیفرم نداریم بلکه لباسهای ایرانی بیشتر پوشش های محلی هستند بنابراین مناسب نیست که با لباس کردی و یا گیلکی روی فرش قرمز جشنواره ها حاضر شویم.

کد خبر 2182879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha