۸ آذر ۱۳۹۲، ۱۳:۰۲

حجت الاسلام كوثري:

توافقنامه ژنو حربه ايران هراسي را از دشمنان گرفت

توافقنامه ژنو حربه ايران هراسي را از دشمنان گرفت

شيروان - خبرگزاري مهر: امام جمعه شيروان گفت: توافقنامه ژنو شيپور ايران هراسي را از دست دشمنان گرفت و فرصتي براي حاكميت عقلانيت به كشورهاي غربي داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسين كوثري در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته مركز شهرستان شيروان كه در محل مصلاي نماز جمعه شهر شيروان برگزار شد، به نتايج توافقنامه هسته اي ژنو پرداخت و افزود: امروز با اين توافقنامه شيپور ايران هراسي از دست دشمنان ايران گرفته و فرصتي براي سرعقل آمدن آنها فراهم شده است.

او گفت: با اين توافقنامه ديوار تحريم ها ترك برداشته و چرخ تحريم ها از حركت باز ايستاده است.

خطيب نماز جمعه شيروان اضافه كرد: در صورت اجرا نشدن مفاد توافقنامه، ملت ايران همان ملت 35 سال مقاومت است و همانند سابق در برابر زياده خواهي هاي آمريكا مقاومت مي كند.

وي عنوان كرد: با توجه به بي اعتمادي ملت ايران نسبت به غرب، بايد همه با دقت كامل اين توافقنامه را رصد كنيم.

امام جمعه شيروان در بخش ديگري از سخنان خود به تبيين استكبار و چهره مستكبر از ديدگاه قرآن پرداخت و افزود: اولين صفت ناشايست كه ريشه همه مفاسد به شمار مي رود، استكبار است.

به گفته وي با اين صفت بود كه اولين بار در درگاه الهي معصيت و با پيامبران و ائمه معصومين(ع) مقابله شد.

حجت الاسلام كوثري اضافه كرد: بر اساس آيات قرآن كريم، مستكبرين براي خودنمايي و قدرت نمايي به نابودي افراد مي پردازند و زرق و برق و جلوه هاي مادي خود را به رخ مردم مي كشانند.

او عنوان كرد: مستكبرين با ارعاب مردم، آنها را به تسليم وا مي دارند و با سياهنمايي مردم ساده لوح را فريفته و به آنان سبك زندگي مورد نظر خود را القا مي كنند.

رئيس شوراي فرهنگ عمومي شهرستان شيروان گفت: همچنين مستكبران در برخي مواقع كه از راه هاي فوق به موفقيت نمي رسند شروع به تطميع مغزها و نخبگان هر جامعه مي كنند.

حجت الاسلام كوثري در بخش ديگري از سخنان خود با تسليت به مناسبت شهادت امام سجاد(ع)، افزود: اين امام همام اسوه صبر و شكيبايي، بصيرت بخشي به جامعه بشري و بزرگ پاسدار خون شهداي كربلا بود.

وي از صحيفه سجاديه امام سجاد(ع) به عنوان اخت القرآن، انجيل اهل بيت(ع) و زبور آل محمد(ص) ياد كرد و گفت: امام چهارم شيعيان با روشي نو در مدت 35 سال امامت با روشن بينی خاص خود به نشر معارف الهي در كلاس دعا پرداخت.

حجت الاسلام كوثري اضافه كرد: اين امام همام با يك خطبه چهارچوب حكومت يزيد را در هم شكست و پرده از جنايات او برداشت.

امام جمعه شيروان در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به هفته بسيج از همه بسيجيان كشور قدرداني و عنوان كرد: تنها راه پيروزي، بصيرت، مقاومت و ساختن خود و كشور از درون است كه اين مسئله موجب استحكام نظام الهي در بيرون نيز خواهد شد.

حجت الاسلام كوثري همچنين با گراميداشت ياد و خاطره شيخ مفيد و  شهيد مدرس، اظهار داشت: شيعه تا اين بزرگان را در دامن خود پرورش مي دهد نفوذناپذير است، به گفته او نظام اسلامي و قانون اساسي كشور نيز ناشي از فكر پاك و زلال اين بزرگان است.

امام جمعه شيروان با بيان اين كه دهم آذر سالروز شهادت شهيد مدرس به نام روز مجلس نامگذاري شده است، مجلس شوراي اسلامي را بي نظيرترين مجلس قانون گذاري در دنيا برشمرد، و اظهار كرد: مهمترين ويژگي مجلس شوراي اسلامي اين است كه نمايندگان آن، نمايندگان واقعي مردم بوده و مدافع اسلام و ارزش ها و منافع و مصالح ملي هستند.

کد خبر 2185047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha