۲۴ مرداد ۱۳۸۴، ۱۴:۱۱

در شصتمين سالگرد شكست ژاپن در جنگ جهاني دوم؛

يو اس اي تودي: كويزومي عذرخواهي كرد// در چين و تايوان تظاهرات برگزار شد

جونيچيرو كويزومي نخست وزير ژاپن در شصتمين سالگرد شكست ژاپن در جنگ جهاني دوم با حضور بر مزار كشتگان جنگ عذرخواهي كرد.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از روزنامه" يو اس اي تودي"، ژاپن امروز شصتمين سالگرد جهاني جهاني دوم را گرامي داشت و جونيچيرو كويزومي نخست وزير اين كشور به همراه تعدادي از مقامات دولت بر سر مزار كشتگان جنگ حاضر شدند.

درادامه اين خبر آمده كه ژاپن شصت سال پيش بدنبال حمله اتمي آمريكا به اين كشور در جنگ جهاني دوم شكست خورد.

 كويزومي در اين مراسم از تمام افراد و ملتهايي كه در اين جنگ صدمه ديدند عذرخواهي كرد و آرزو كرد كه ديگر هرگز شاهد چنين وقايع دردناكي نباشيم و جهان همواره مملو از صلح باشد.

همزمان با مراسم يادبود جنگ كه در ژاپن برگزار شد در چين و تايوان گروه زيادي از مردم به ياد تهاجمات نيروهاي ژاپني به خيابانها ريختند.

در چين نيروهاي امنيتي اين كشور در سرتاسرخيابانهاي اصلي محل تظاهرات حضور داشتند تا از ايجاد آشوب و اغتشاش و احتمالاً حمله تظاهركنندگان به فروشگاه ها و ساختمانها متعلق به اتباع و دولت ژاپن  جلوگيري كنند.

در تايوان و چين تعداد زيادي از زنان ميانسال و مسن و صدها تن از حاميان آنها عليه ظلم هاي نيروهاي ژاپني در دوران جنگ جهاني دوم به دليل به بردگي كشيدن زنان چين و تايوان و فيليپين، اندونزي و كره براي خدمت به سربازان ژاپني و با هدف سوءاستفاده از اين زنان، تظاهرات كردند.

بر اساس مدارك موجود وو شهادت شاهدان دستكم 200 هزار تن از زنان جوان اهل چين، تايوان، كره، اندونزي  و فيليپين در طول دوران جنگ جهاني دوم به بردگي كشيده شدند.

کد خبر 218536

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha