۱۰ آذر ۱۳۹۲، ۹:۰۰

قطعی شدن برگزاری مسابقات غرب آسیا در 8 رشته/ کاهشی در کار نیست

قطعی شدن برگزاری مسابقات غرب آسیا در 8 رشته/ کاهشی در کار نیست

مسئولان کمیته ملی المپیک در مورد برگزاری مسابقات غرب آسیا در هشت رشته به جمع‌بندی و تصمیم نهایی رسیدند. این در حالی است که آنها پیش از این از احتمال حذف برخی رشته‌ها در این مسابقات خبر داده بودند.

به گزارش خبرنگار مهر، بعد از تصویب برگزاری چهارمین دوره مسابقات غرب آسیا در جزیره کیش اعلام شد که این رقابت‌ها در هشت رشته والیبال ساحلی، بسکتبال، تکواندو، شمشیربازی، کاراته، تنیس روی میز، اسکواش و تنیس در هر دو بخش مردان و زنان (به جز والیبال ساحلی) برگزار می‌شود. البته مدتی بعد اینگونه عنوان شد که شاید تعدادی از این هشت رشته حذف شوند. در این مورد حتی از شمشیربازی، تنیس و اسکواش به عنوان رشته‌هایی که احتمال حذف‎شان وجود دارد نام برده شد با همه اینها مسئولان کمیته ملی المپیک در جمع‌بندی نهایی خود به این نتیجه رسیده‌اند که این مسابقات را بدون حذف هیچ رشته‌ای برگزار کنند.

البته قرار بود روسای هشت فدراسیونی که از آنها برای شرکت در مسابقات غرب آسیا نام برده شده بازدیدی از امکانات کیش داشته باشند و بعد از آن تصمیم‌گیری لازم در مورد تعداد نهایی رشته‌های شرکت کننده بر مبنای حداقل پنج رشته و حداکثر هشت رشته گرفته شود اما پیش از انجام این کار مصوب شد که هر هشت رشته در مسابقات شرکت داشته باشند.

اصغر رحیمی، دبیر کل ستاد تدارکاتی بازی‌های آسیایی و المپیک با اعلام این خبر به خبرنگار مهر گفت: طی این مدت و با وجود صحبت‌های مطرح شده مبنی بر کاهش تعداد رشته‌های مسابقات غرب آسیا، نشستی با بهرام افشارزاده نداشتیم اما وی چند روز پیش به صورت تلفنی به من اعلام کرد که هر هشت رشته را در مسابقات شرکت خواهیم داد.

وی تاکید کرد که بر این اساس هیچ یک از رشته‌های مورد نظر از مسابقات غرب آسیا حذف نخواهند شد و ورزشکاران هر هشت رشته (والیبال ساحلی، بسکتبال، تکواندو، شمشیربازی، کاراته، تنیس روی میز، اسکواش و تنیس) می‌توانند در مسابقات شرکت داشته باشند.

چهارمین دوره مسابقات غرب آسیا طی روزهای 29 فروردین‌ماه تا 6 اردیبهشت‌ماه به میزبانی جزیره کیش برگزار خواهد شد. ایران سال گذشته درخواست برگزاری این مسابقات را به مسئولان غرب آسیا ارائه کرد. در همین راستا چندی پیش نمایندگان غرب آسیا (سه نفر) و شورای المپیک آسیا (یک نفر) از امکانات کیش بازدید کردند و پس از آن امتیاز برگزاری مسابقات را به ایران دادند در حالیکه کشورهایی مانند عراق، کویت، سوریه، قطر و لبنان نیز متقاضی برگزاری این مسابقات بودند.

آخرین دوره مسابقات غرب آسیا سال 2005 به میزبانی دوحه قطر برگزار شد.

 

کد خبر 2186027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha