۱۲ آذر ۱۳۹۲، ۲۰:۳۷

مقیمی:

شورای گفتگو فرصتی برای حل مشکلات تولید/ با عملکرد اشتباه فرصت های شغلی را حذف نکنیم

شورای گفتگو فرصتی برای حل مشکلات تولید/ با عملکرد اشتباه فرصت های شغلی را حذف نکنیم

اراک – خبرگزاری مهر: استاندار مرکزی شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولتی را فرصتی برای حل اساسی مشکلات بخش تولید دانست و گفت: اعضای این شورا باید با دید کارشناسانه خود مسائل و مشکلاتی را مطرح کنند که در نهایت منجر به اخذ تصمیمات اساسی برای حل مشکلات موجود شود.

به گزارش خبرنگارمهر، محمد حسین مقیمی عصر روز سه شنبه با بیان این مطلب در اولین جلسه شورای گفتگوی بخش دولتی و خصوصی استان مرکزی با اشاره به تعدد مشکلات پیش روی بخش تولید گفت: مشکلات پیش روی بخش تولید آنقدر زیاد است که نباید فرصت در اختیار را با توجه به این مشکلات در مسیر بیان درد دلهای تکراری از دست داد.

وی با تاکید بر ضرورت برگزاری جلسات آتی شورای گفتگوی بخش دولتی و خصوصی استان مرکزی مطابق دستور کار مشخص و از پیش تعیین شده گفت: تشکیل شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولتی بعد از سالهای متمادی فرصت خوبیست تا با بهره گیری از آن در جهت حل مشکلات پیش روی بخش خصوصی و تولید استان برداشت و از طرح موضوعات مختلف در یک جلسه خودداری شود.

مقیمی در ادامه عدم وجود ثبات قیمت ارز را باعث بروز مشکلات اقتصادی در کشور برشمرد و گفت: این عدم ثبات باعث می شود تا بجای اخذ تصمیمات بلند مدت با تصمیمات مقطعی مشکلات را برای کوتاه مدت حل کنیم.

معوقات بانکی از مشکلات پیش روی اقتصاد کشور

وی معوقات بانکی را از مشکلات پیش روی اقتصاد کشور دانست و گفت: افزایش معوقات بانکی در سالهای اخیر در پی تصمیمات نابهنگامی که در حوزه اقتصاد کشور گرفته شد از جمله افزایش یکباره قیمت ارز در کشور بوجود آمد و باعث شد تا وام گیرندگان توان پرداخت اقساط را نداشته باشند.

استاندار مرکزی با اشاره به معوقات بانکی استان مرکزی گفتک حجم معوقات بانکی استان در مقایسه با کل کشور بسیار پایین است و این گویای عملکرد خوب کارمندان سیستم بانکی استان است.

مقیمی یادآور شد: در استان مرکزی تعدادی مشتریان بد حساب داریم که بعد از گذشت چند سال از اخذ تسهیلات برای تسویه حساب اقدام نکرده و پرونده انها در دستگاه قضایی در حال رسیدگی است.

وی در ادامه واردات کالاهای خارجی را از دیگر علل تاخیر اقساط بانکی تولید کنندگان برشمرد و گفت: وقتی کالاهای مشابه تولید داخل با ارزان ارزانتر وارد کور می شود و قیمت کمتری در بازار دارند مسلما محصول تولید کنندگان دال به فروش نرفته و تولید کننده در پرداخت اقساط با مشکل روبرو می شوند.

حق نداریم با عملکرد اشتباه موجب حذف فرصت های شغلی شویم

استاندار مرکزی با اشاره به مشکلات پی روی بخش تولید برای ایجاد یک فرصت شغلی گفت: وقتی ایجاد یک فرصت شغلی ملزوم به طی مراحل مختلف و هزینه های هنگفت دارد چگونه می توان اجازه داد یک واحد تولیدی بخاطر مشکلات پیش رو به اسانی تعطلی شود؟

مقیمی با تاکید بر ضرورت توجه مسئولین بخش دولتی و بخش خصوصی به مکلات پیش روی بخش تولید گفت: اولی ترین مسئله پیش روی مدیریت جدید استان بعد از امنیت بحث تولید است.

وی افزود: باید تلاش کرد تا سرمایه بخش تولید در استان بچرخد و با این امر موجبات حفظ اشتغال موجود در استان را فراهم کنیم.

استاندار استان مرکزی گفت: برگزاری جلسات صیانت از تولید به ریاست فرمانداران در شهرستان های استان نیز با هدف حفظ چرخه تولید و اشتغال برگزار می گردد.

مقیمی با اشاره به نقش تولید در توسعه اقتصادی کشور گفت: با توجه به بخش تولید می توان اقتصاد کشورا متحول و زمینه حل مشکلات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و ... در کشور فراهم کرد.

وی شرایط پیش روی کشور را شرایطی خاص عنوان کرد وافزود: دولت مجبور است در این شرایط خاص تصمیمات خاص بگیرد و وظیفه بخش خصوصی است با درک این مهم تا تثبیت شرایط اقتصادی مطلوب در کشور دولت را یاری کنند.

استاندار مرکزی در ادامه خاطرنشان کرد: بخش خصوصی باید با معرفی افرادی قوی و کارآمد بستر تحقق اهداف شورای گفتگو بین بخش خصوصی و دولتی را فراهم کنند.
توجه به صنعت ریلی استان در اولویت های استان مرکزی

مقیمی در ادامه با تاکید بر ضرورت حفظ صنعت ریلی استان مرکزی به عنوان یکی از بخشهای صنعتی استان گفت: حل مشکلات واگن پارس به  عنوان بزرگترین کارخانه ساخت واگن کشور از اولویت های کاری ما در استان مرکزی است.

وی تاکید کرد: مسئولین این صنعت هم باید قبول کنند دیگر امروز واگن پارس تنها شرکت سازنده واگن در کشور نیست و این شرکت امروز رقبای جدی در کشور دارد که به لحاظ نزدیکی با پایتخت در تلاش اند جای واگن پارس را از آن خود کنند.

استاندار مرکزی گفت: مسئولین واگن پارس باید جدی وارد کار ده و اجازه ندهند جایگا واگن پارس در کشور از دست برود.

محمدرضا جعفری

 

تسهیل فضای کسب و کار در استان با ایجاد شورای گفتگو

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: با ایجاد شورای گفتگو بین بخش خصوصی و دولتی بستر لازم برای بهبود فضای کسب و کار د راستان فراهم می شود.

محمدرضا جعفری افزود: با شکل گیری این شورا و دستورکارهای اصولی مطروحه رد ان گام موثری برای تعالی بخش خصوصی در استان مرکزی برداشته خواهد شد.

وی با اشاره به جایگاه قانونی شورای گفتگوی بخش خصوصی و بخش دولتی گفت: این شورا هیچگونه موازی کاری با کارگروه های استانی ندارد و با بررسی تخصصی موانع پیش روی کسب و کار استان مرکزی به عنوان یک استان صنعتی در تلاش است تا بستر لازم برای حل مشکلات پیش روی این بخش را مرتفع سازد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی استان مرکزی ادامه داد: تنظیم پیشنهادهای مربوط به اصلاح، حذف و یا وضع مقررات، آیین نامه ها، بخشنامه ها و دستورالعمل ها به منظور بهبود فضای کسب و کار، پای اجرای کامل قوانین ومقررات و تنظیم گزارشهای کارشناسی در این حوزه، طرح و بررسی خواسته ها، پیشنهادات و تذکرات متقابل مسئولان دستگاه های اجرایی و نمایندگان تشکل های بخش تعاونی – خصوصی به منظور تفاهم درباره خواسته های مطروحه و ....از جمله وظایف شورای گفتگو است.

کد خبر 2188315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha