۱۴ آذر ۱۳۹۲، ۱۶:۱۳

کسب رتبه دوم تیم اراک در مسابقات ملی کمیکار

کسب رتبه دوم تیم اراک در مسابقات ملی کمیکار

اراک - خبرگزاری مهر: مسابقات ملی کمیکار با شرکت 63 تیم دانشجویی از دانشگاه های سراسر کشور در دو بخش پوستر و عملکرد در دانشگاه علم و صنعت تهران برگزار شد که تیم دانشجویی واحد اراک در بین دانشگاه های آزاد اسلامی کشور رتبه دوم را کسب کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی اراک و سرپرست تیم نیسان 2400 گفت: تیم نیسان 2400 از دانشگاه آزاد اسلامی اراک برای اولین بار در این مسابقات شرکت کرد و با وجود بی تجربه بودن نسبت به مسابقات، بالاتر از تیم های بزرگی چون دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه تهران، دانشگاه علم وصنعت تهران، دانشگاه علوم و تحقیقات تهران، دانشگاه رازی کرمانشاه قرار گرفت .

دکتر محمدحسین مظاهری افزود: تیم دانشجویی نیسان 2400 با کار و تلاش فراوان یک نتیجه قابل قبول را کسب کردند و در بین دانشگاه های آزاد اسلامی کشور رتبه دوم و بین کل تیم های شرکت کننده رتبه 13 کشور را کسب کردند.

وی توضیح داد: پیل این ماشین که جزء قوی ترین پیل‌ها در این مسابقات بود و باعث شگفتی هیئت داوران و سایر تیم ها شده بود از 6 سل شیمیایی تشکیل شده که هر سل 2.15 ولت و 3 آمپر انرژی الکتریکی تولید می‌کند که با سری کردن این 6 سل ولتاژ به 12 ولت می رسد و انرژی لازم برای حرکت موتور ماشین را تامین می نماید.

سرپرست تیم نیسان 2400 در ادامه گفت: همچنین سوخت این ماشین از سرب و اکسید سرب و اسید سولفوریک 8 نرمال تهیه شده که سرب به عنوان آند و اکسید سرب به عنوان کاتد عمل می‌کند و ترمز این ماشین نیز از یک ترمز کاملا شیمیایی تشکیل شده که عملکرد آن بر اساس رقیق سازی محلول KOH با آب مقطر است.

مظاهری برخی از ویژگی های بارز این ماشین را سرعت بالا و قدرت بسیار بالای این ماشین پاک و ارزان بودن سوخت و ترمز را نام برد.

شایان ذکر است اسامی اعضای تیم نیسان 2400 به سرپرستی دکتر محمدحسین مظاهری به شرح ذیل می‌باشد: هومن قلعه نویی، امین نوری، مصطفی آقارضی، مهدی درگاهی، محمدمهدی فراهانی، رضا چیدان، پگاه نجفی، مهدی کهریزی، امیر غلامی می‌باشند.

کد خبر 2189460

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha