۱۶ آذر ۱۳۹۲، ۱۷:۰۲

مقیمی:

صنعت و اشتغال در شهرستان کمیجان به هم گره خورده است/بیمارستان کمیجان نقش درمانگاه را بازی می کند

صنعت و اشتغال در شهرستان کمیجان به هم گره خورده است/بیمارستان کمیجان نقش درمانگاه را بازی می کند

اراک – خبرگزاری مهر: استاندار استان مرکزی گفت: توسه صنعت و اشتغال در شهرستان کمیجان به هم گره خورده است.

به گزارش خبرنکار مهر، محمد حسین مقیمی ظهر شنبه با بیان این مطلب در مسجد صاحب الزمان کمیجان در جمع مردم افزود: شهرستان کمیجان از جمله شهرستان های استان مرکزی که در مقایسه با سایر مناطق این استان از توسعه صنعتی کمتری برخوردار است.

وی با بیان اینکه تعداد واحدهای صنعتی در شهرستان کمیجان متناسب با پتانسیل های شهرستان نیست، ادامه داد: توجه به سرمایه گذاری صنعتی و ارتقا فعالیت های بخش خصوصی و صنعتی در کشوراز اولویت های دولت تدبیر و امید است.

استاندار مرکزی گفت: دولت با ایجاد زیرساخت های صنعتی و ارائه تسهیلات به متقاضیان بستر لازم برای شرمایه گذاری در بخش صنعت شهرستان کمیجان را فراهم می کند.

مقیمی تاکید کرد: مردم نقش بسزایی در جذب سرمایه گذاران صنعتی و ایجادواحدهای صنعتی به منظور رفه مشکل بیکاری این منطقه عهده دار می باشند.

وی با اشاره به ظرفیت های بخش کشاورزی شهرستان کمیجان گفت:  مکانیزه کردن بخش کشاورزی شهرستان به منظور افزایش تولیدات این بخش کمک چندانی به رفع مشکل بیکاری جوانان شهرستان نمی کند و باید با توجه به بخش صنعت و این مشکل را چاره اندیشی کنیم.

تجمیع سرمایه های کوچک در کمیجان ضروری است

استاندار استان مرکزی همچنین امروز در جلسه شورای اداری شهرستان کمیجان با تاکید بر ضرورت توسعه صنعتی کمیجان گفت: مردم کمیجان باید با تجمیع سرمایه های کوچک و راه اندازی واحدهای صنعتی مشارکتی ضمن شرکت در سرمایه گذاری و کسب سود بیشتر بستر ایجاد اشتغال برای جوانان این منطقه را فراهم کنند.

 

مقیمی گفت: کمیجانی ها می توانند با شناخت توانمندیهای صنعتی منطقه به ایجاد خوشه های صنعتی در شهرستان بپردازند.

وی  در ادامه از نیروی انسانی به عنوان ارزشمندترین سرمایه در اختیار شهرستان یاد کرد و گفت: نیروی انسانی سرمایه های اجتماعی اند که باید با استفاده بهینه از آنها بستر رشد و پویایی شهرستان را فراهم کرد.

استاندار مرکزی همچنین با تاکید بر ضرورت استقرار نمایندگی دستگاه های اجرایی در شهرستان کمیجان گفت: استقرار این نمایندگی ها به جذب سرمایه گذاری در شهرستان کمک می کند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی با تقدیر از سفرهای شهرستانی استاندار مرکزی گفتک این سفرها بستر آشنایی نماینده عالی دولت در استان با مشکلات مناطق مختلف را فراهم کرده و باعث می شود تا ضمن اتخاذ تصمیمات لازم برای رفع محرومیت ها نیز چاره اندیشی شود.

محمد حسن آصفری با بیان اینکه  شهرستان کمیجان از دیرباز جز مناطق تاثیر گذار در استان مرکزی بوده و توجه به آن با توجه به نقشی که مردم این خطه در طول پیروزی انقلاب اسلامی ایران و بعد از آن در دفاع از ارزشهای انقلاب داشته اند ضروریست.

وی تاکید کرد: توسعه صنعت، محرومیت زدایی، اشتال و ایجاد نمایندگی دستگاهای اجرایی از خواسته به حق مردم این منطقه است که باید مورد توجه استاندار قرار بگیرد.

بیمارستان کمیجان نقش درمانگاه را بازی می کند

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در ادامه خواستار حل مشکلات بهداشت و درمان در شهرستان کمیجان شد و افزود: بیمارستان احداث شده توسط یک خیر در این شهر از امکانات لازم برخوردار نیست و تنها نقش یک درمانگاه را بازی می کند تا یک بیمارستان.

آصفری همچنین با اشاره به توانمندیهای صنعت چوبی موجود در شهرستان گفت:  حمایت دولت از صنعتگران فعال در روستای سمقاور که به عنوان مرکز هنر منبت و صنعت مبل سازی استان مرکزی و کشور مطرح است لازم و ضروری است چرا که این منطقه ظرفیت لازم برای ایجاد خوشه صنعتی چوب و توسعه اشتغال را در این بخش داراست.

نشست مشترک شورای توسعه و برنامه ریزی استان مرکزی و کمیته برنامه ریزی شهرستان کمیجان روز شنبه با 9 مصوبه کلیدی در حل مشکلات این شهرستان پایان یافت.

احداث مجتمع گلخانه ای برای میلاجرد، لایروبی قنوات، بررسی امکاات شهرک صعنتی کمیجان و افزایش وسعت آن از 92 به 300 هکتار، حمایت از منبت کاران و مبل سازان سمقاور در تکمیل چرخه تولید، احداث جاده 14کیلومتری کمیجان - وفس -آقچه قلعه و حذف نقطه کور ارتباطی این منطقه از جمله این مصوبات است.

بررسی و اجرای طرح آبرسانی به کمیجان، تامین اعتبار برگزاری کنگره فخرالدین عراقی درسال آینده، حمایت از خانه های عالم و طرح های سازمان تبلیغات اسلامی درکمیجان و توجه خاص به طرح های روستایی از دیگر مصوبات این نشست در جمع بندی کمیته های هفتگانه کشاورزی، صنعت و معدن، راه و شهرسازی، فرهنگی و دینی، نوسازی مدارس، آب و فاضلاب و شهر و روستایی بود.

کد خبر 2190466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha