۱۶ آذر ۱۳۹۲، ۱۶:۴۸

فتح آبادی:

یک استاد به ازای هر 17 دانشجو در مراکز آموزش عالی استان مرکزی داریم

یک استاد به ازای هر 17 دانشجو در مراکز آموزش عالی استان مرکزی داریم

اراک - خبرگزاری مهر: مدیر کل دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی تعداد اساتید مراکز آموزش عالی استان را شش هزار و 841 نفر عنوان کرد و گفت: نسبت استاد به دانشجو به ازای هر 17 نفر یک استاد است.

غلامرضا فتح ابادی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: از تعداد کل اساتید استان مرکزی 30.2 درصد خانم و مابقی(69.8 درصد) را اساتید آقا تشکیل می دهند.

وی با بیان اینکه هم اکنون 116 هزار و 916 نفر دانشجو در 83 مرکز آموزش عالی استان در حال تحصیل هستند( 47 درصد دختر و 53 درصد پسر) ادامه داد: همچنین نسبت دانشجو به کل جمعیت شهر یک به 12 نفر است به عبارتی در مقابل هر 12 نفر یک نفر دانشجو است.

فتح آبادی با اشاره به اینکه تعداد دانجشویان در حال کاهش است تصریح کرد: طبق بررسی ها هر سال میزان دانشجو در استان کاهش پیدا کرده است.

وی سرانه فضای اموزشی برای هر دانشجو را 3 و نیم متر مربع اعلام کرد و گفت: 407 هزار و 573 مترمربع در استان فضای اموزشی وجود دارد که با احتساب تعداد دانشجو به فضای آموزشی سرانه فضای اموزشی برای هر دانشجو  3 و نیم متر مربع است.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی با بیان اینکه در حال حاضر تعدادی از دانشکده ها نیمه تمام هستند تصریح کرد: سال گذشته اتمام برخی از این دانشکده ها از سوی خیرین انجام شد.

وی ادامه داد: بودجه عمرانی دانشگاه برای اتمام پروژه های نیمه تمام اختصاص آن ملی است و طی دو سال گذشته با محدودیت بودجه ای برای تکمیل آنها موجه بوده ایم.

فتح آبادی در بخش دیگری از سخنان خود تعداد تشکل های دانشجویی استان را 471 تشکل اعلام کرد و گفت: این تشکلها سیاسی و صنفی هستند.

 

کد خبر 2190585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha