۳۰ مهر ۱۳۹۲، ۱۵:۳۱

امروز تصویب شد:

فرهنگ ترافیک استان مرکزی سند دار شد/کنترل 25 درصد تخلفات ترافیکی

فرهنگ ترافیک استان مرکزی سند دار شد/کنترل 25 درصد تخلفات ترافیکی

اراک - خبرگزاری مهر: سی و هفتمین کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان مرکزی ظهر امروز با سند دار شدن فرهنگ ترافیک استان مرکزی همراه شد تا ارتقای فرهنگ ترافیک را که از جمله مشکلات کلان شهر اراک است در استان مرکزی شاهد باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، معاون سیاسی و امنیتی استانداری استان مرکزی ارتقای فرهنگ ترافیکی را از سرمایه های مهم و ارزشمند اجتماعی دانست و افزود:  این استان به شدت نیازمند ارتقای فرهنگ ترافیک است.

ابوالقاسم نصراللهی ادامه داد:  تخلفات ترافیکی در حوزه درون و برون شهری هر روزه بخشی از سرمایه های انسانی استان مرکزی را با مرگ و جراحت مواجه می کند و هزینه های سربار درمانی، خسارات مالی و آسیب های اجتماعی را گریبانگیر خانواده ها می کند.

وی توضیح داد: قانون گریزی و بی توجهی به مقررات راهنمایی و رانندگی و ایمنی راکب و عابر از موضوعاتی است که امروز استان مرکزی با آن دست به گریبان است و باید به عنوان یک آسیب اجتماعی به صورت علمی و با روشهای آگانه و موثر اصلاحات لازم در این حوزه انجام شود.

بیش از 40 درصد تصادفات استان به عابران پیاده بر می گردد

معاون سیاسی و امنیتی استانداری استان مرکزی بیان کرد: بر اساس آمار پلیس راهور بیش از 40 درصد تصادفات استان به عابران پیاده بر می گردد و این موضوع نشان می دهد که باید برنامه های عمرانی شهری و جاده ای در حوزه ترافیک به موازات فرهنگ سازی فعالانه پیگیری شود.

نصراللهی بر مدیریت ترافیکی و شناخت گره های کور تاکید کرد و اظهارداشت: هر شهروند اراکی باید خود را در قبال مباحث ترافیکی مسوول و حساس بداند و به عنوان یک همیار پلیس با قانون شکنی و تخلف آشکار مقابله کند.

کنترل 25 درصد تخلفات ترافیکی در سند

مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری استان مرکزی در این جلسه گفت: این سند با هدف کنترل 25 درصدی حوادث و تخلفات ترافیکی، بهبود مدیریت سخت افزاری و نرم افزاری، نهادینه کردن فرهنگ قانونمداری و انضباط اجتماعی و اعمال سیاست جامع و هماهنگی ترافیکی در استان به تصویب رسیده است.

غلامرضا فتح آبادی افزود: زمان اجرای این سند سال 93 پیش بینی شده و 46 دستگاه اجرایی استان مرکزی با مشارکت فعالانه، 850 برنامه عملیاتی را در حوزه ارتقای ترافیک اجرا می کنند.

وی اظهار کرد: تدوین این سند به مدت سه ماه به طول انجامیده و برای آن 828 نفر ساعت کار کارشناسی صرف شده است.

شهر بدون پلیس، هر شهروند یک پلیس

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری استان مرکزی توضیح داد: تربیت 27 هزار و 200 پلیس یار محله با هدف افزایش مطالبات اجتماعی، آموزش سه هزار نوآموز در مدرسه ترافیک، اجرای پنج هزار و 475 دقیقه برنامه تلویزیونی و 10 هزار و 950 دقیقه برنامه رادیویی، ارسال دو میلیون و 300 پیامک نفر با موضوع فرهنگ ترافیک از محورهای این سند است.

فتح آبادی اظهار کرد: برای اجرای این سند ستاد راهبردی ارتقای فرهنگ ترافیک با چهار کمیته تخصصی فرهنگی و هنری، آموزش، تبلیغات و نظارت پیش بینی شده و مفاد آن پس از تصویب در این کارگروه و تصویب نهایی در شورای توسعه و برنامه ریزی و شورای فرهنگ عمومی استان مرکزی لازم الاجرا است.

وی یادآور شد: شعار محوری برای این سند «شهر بدون پلیس، هر شهروند یک پلیس» است و اعتبارات اجرای برنامه های راهبردی آن به میزان چهار میلیارد ریال از محل پنج درصد عوارض و جرایم حوادث ترافیکی و بودجه استانی پیش بینی شده است.

کد خبر 2160502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha