۱۸ آذر ۱۳۹۲، ۱۱:۳۶

حجت الاسلام يعقوبي:

استكبارستيزي در جنبش دانشجويي كشور نهادينه شده است

استكبارستيزي در جنبش دانشجويي كشور نهادينه شده است

بجنورد - خبرگزاري مهر: قائم مقام نماينده ولي فقيه در خراسان شمالي گفت: استكبارستيزي و حركت در مسير پيشرفت جامعه در جنبش دانشجويي كشور نهادينه شده است.

به گزارش خبرگزاري مهر، حجت الاسلام ابوالقاسم يعقوبي در همایش دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی شیروان افزود: دانشجویان در مبارزه با استکبار و حرکت در مسیر استکبارستیزی سابقه درخشانی دارند.دانشجویان در مبارزه با استکبار کارنامه درخشانی از خود بر جای گذاشتند.

وي عنوان كرد: امروز هم سنگینی بار تعالی و رشد کشور بر دوش دانشجویان است و باید با پیروی از رهبری مبنی بر تولید علم موجبات خشنودی جامعه و کشور را فراهم سازند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با تاکید بر اینکه در عرصه خارجی هنوز روحیه و رسالت دانشجویی باقی است اظهار کرد: تا زمانی که ساز کار حاکم در نظام جهانی به سمت برابری و عدم استکبار و عدم نفوذ قدرت‌های بزرگ نرود جنبش دانشجویی زنده است و رو به جلو حرکت می‌کند.

حجت‌الاسلام یعقوبی حضور به موقع و در عین حال فعالانه دانشجویان پس از انقلاب در همه عرصه‌ها به ویژه جنگ و سازندگی را به یادماندنی برشمرد و افزود: پس از گذشت 35 سال از انقلاب شاهد این حضور فعال و سرنوشت ساز در برهه‌های پرفراز و نشیب انقلاب هستیم.

امام جمعه بجنورد جایگاه دانشگاه در جامعه را حرکت دادن و هدایت افراد به سوی کمال و ترقی عنوان کرد و گفت: جامعه اسلامی باید همواره آمیخته با معارف و آموزه‌های دینی و اسلامی باشد.

حجت الاسلام یعقوبی روشن‌ترین پیام شهدای دانشجو را حفظ استقلال کشور برشمرد و تصریح کرد: باید دانشجویان معرفت سیاسی پیدا کنند.

قائم مقام نماينده ولي فقيه در خراسان شمالي گفت: استكبارستيزي و حركت در مسير پيشرفت جامعه در جنبش دانشجويي كشور نهادينه شده است.

وی بر پرهیز از سیاست‌زدگی تاکید کرد و گفت: بایستی صرفاً فضای آزاداندیشی را در دانشگاه‌ها ایجاد کرد.

امام جمعه بجنورد ادامه داد: این روز به عنوان یک سند افتخار ظلم ستیزی و بصیرت در تاریخ ثبت شد و امروز نیز لازم است که این جریان چراغ راهی برای دانشجویان ما در دانشگاه‌ها به عنوان یکی از مراکز مهم بیداری و علم‌آموزی باشد.

حجت الاسلام یعقوبی گفت: اتصال دانشجویان با روحانیت اصیل و برخورداری از بصیرت دینی به طور قطع دانشگاه‌های ما را به سر منزل مقصود انقلاب می‌رساند.

وی از حوزه و دانشگاه به عنوان دو بال پرواز و عروج یاد کرد و بیان داشت: این موجب عزت و  خودکفایی و همچنین اعتماد به نفس دانشجویان می‌شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همچنین از  دانشگاهیان خواست تا با اشاعه بیشتر فرهنگ دینی در دانشگاه‌ها، دانشجویان را به گونه‌ای تربیت کنند که در هنگام فارغ‌التحصیل و علم و ایمانشان را در یک راستا به رشد و بالندگی برسند.

کد خبر 2191765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha