۲۱ آذر ۱۳۹۲، ۱۴:۱۷

حجت الاسلام ذوالنور:

نقش روحانیت در جنگ فقط تبلیغ نبود/ حضور 4500 روحانی در دفاع مقدس

نقش روحانیت در جنگ فقط تبلیغ نبود/ حضور 4500 روحانی در دفاع مقدس

قم - خبرگزاری مهر:‌ جانشین سابق نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به نقش روحانیت در جنگ عنوان کرد: نقش روحانیت در جنگ صرفا تبلیغ نبود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محتبی ذوالنور قبل از ظهر پنج شنبه در یادواره طلاب و روحانیون شهید خطه مازندران که در سالن همایش دارالشفای قم برگزار شد، با اشاره به آغاز جنگ تحمیلی در سال 59 بیان کرد: این جنگ نابرابر و ناخواسته بود که از سوی دشمنان به ما تحمیل شد.

وی با بیان اینکه هدف از جنگ تسخیر پایتخت در زمانی کوتاه و تجزیه ایران بود، ادامه داد: تاثیر عوامل روحی و معنوی و مسائل غیر مادی موجب خنثی شدن تمامی توطئه‌ها شد و امروز ایران اسلامی به عنوان ام القری کشورهای اسلامی می‌درخشد.

دبیرکل کنگره شهدای روحانی کشور با بیان اینکه در جنگ ایران و عراق بیش از 40 کشور دنیا در عراق نیرو داشتند، عنوان داشت: در این جنگ ما از 23 کشور دنیا اسیر گرفتیم و چیزی مشابه همین را در سوریه در حال حاضر می‌بینیم.

وی با اشاره به نقش روحانیت در جنگ ادامه داد: کلام روحانیت در تبیین و تشریع جنگ و مشروعیت جهاد و دفاع مقدس تاثیر فراوانی داشت.

حجت الاسلام ذوالنور بیان کرد: نقش روحانیت در جنگ صرفا تبلیغ نبود، بلکه مدیرت و فرماندهی را نیز انجام می‌دادند و می‌توانیم در این زمینه به فعالیت‌های قرارگاه کربلا در جنگ اشاره کنیم.

وی بیان کرد: نمونه های متعدد از فرماندهان تیپ و معاونان تیپ در دوران دفاع مقدس تا فرماندهی گردان، گروهان و دسته در جنگ از بالا تا پایین رده های نظامی را روحانیون حضور داشتند.

حضور 4500 روحانی در دفاع مقدس

جانشین سابق نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران، نقش تخصصی روحانیت در جنگ را مورد اشاره قرار داد و گفت: روحانیون با آر پی جی، تیربار و سایر ادوات و تجهیزات نظامی، نیروهای موثر اطلاعات و عملیات بودند، غواصی می‌کردند یا تخریب چی بودند.

وی در ادامه با بیان اینکه چهار هزار و 500 روحانی در دفاع مقدس حضور داشتند عنوان کرد: این افراد از از 21 کانال که یکی از آنها بسیج بود به جبهه اعزام می شدند.
 

کد خبر 2194211

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha