۲۲ آذر ۱۳۹۲، ۱۱:۵۶

استان مرکزی در هفته ای که گذشت/

دور هم جمع شدن استانداران ادوار گذشته/ ورود کاروان مسافران سبز به اراک

دور هم جمع شدن استانداران ادوار گذشته/ ورود کاروان مسافران سبز به اراک

اراک - خبرگزاری مهر: استان مرکزی در هفته ای که گذشت شاهد دور هم جمع شدن هفت استاندار مرکزی در ادوار گذشته بود. در کنار رویدادهای فرهنگی، اجتماعی و هنری در این هفته، این استانداران بودند که پربحث ترین و داغ ترین خبرها را رقم زدند. استاندار فعلی استان از گزارش عملکرد صد روزه خود گفت و استانداران ادوار گذشته از تجارب تلخ و شیرین خود و همچنین ظرفیتها و مشکلات این این جلسه بررسی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در کنار اتفاقات سیاسی این حوادث طبیعی بود که صدرنشین اخبار استان مرکزی شده بود اهالی استان مرکزی این هفته را با بارش برف آغاز کردند که روز چهارشنبه استاندار از اقدامات و همچنین برنامه های خود خبر داده بود.

تشکیل شورای گفتگو بخش دولتی و خصوصی، مجوز حفر چاه برای احیای قنوات، ارائه پیشنهاد تخصیص شهرستانی اعتبارات خشکسالی به دولت برای حل مشکل کم آبی در استان از جمله اقدامات انجام شده استاندار در صد روزه اول کار دولت تدبیر و امید بود.

مقیمی در نشست خبری که به این منظور تشکیل شده بود، مشکل کمبود را آب مهمترین چالش فراروی استان مرکزی دانست و گفت:  استفاده بی رویه از منابع آبی موجود در استان مرکزی باعث شده تا در این استان سطح منابع آبی پایین رفته و درتامین آب بخش صنعت و کشاورزی با مشکلات بسیار روبرو شویم.

استاندار مرکزی صدور پروانه حفر چاه برای صاحبان قنواتی که طی 5 سال اخیر خشک شده اند و لایروبی 275 قنات خشک شده تا پایان سال جاری را از مهمترین تصمیمات اتخاذ شده در شهرستان های استان برشمرد و گفت: همچنین به منظور جلوگیری از مشکل پرت آب مقرر شد 400 کیلومتر از کانالهای آبرسانی استان تعمیر و نوسازی شوند.

آغاز طرح توزیع شیر رایگان در مدارس

طرح توزیع شیر رایگان در مدارس ادر هفته ای که گذشت با برگزاری مراسم نمادین شیر و سلامتی در دبستان میرزا رضا کرمانی در اراک آغاز شد.این طرح با هدف کاهش سوء تغذیه و فقر، افزایش سلامت و رشد جامعه، افزایش توان فیزیکی و فکری دانش آموزان و داشتن جامعه سالم و افزایش سلامت عمومی دانش آموزان و نهادینه شدن فرهنگ شیر در جامعه در حال اجرا است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: سیف الله کریم زاده با بیان اینکه 165 هزار دانش آموز دوره ابتدایی و پایه اول متوسطه مدارس دولتی و کودکان بی سرپرست از این طرح بهره مند می شوند، ادامه داد: این طرح با مبلغ یک میلیاردو 500 میلیون تومان اعتبار در 24 نوبت تا پایان سال جاری در مدارس استان مرکزی اجرا می شود.

وی سرانه شیر هر دانش آموز را شش کیلو گرم عنوان کرد و ادامه داد: شیر در بسته های 200 سی سی با 2.5 درصد چربی و به دو شکل استرلیزه و پاستوریزه توزیع می شود.

کاروان مسافران سبز وارد اراک شدند

در این هفته گروه دوچرخه سواران متشکل از 14 دوچرخه سوار که از حرم مطهر حضرت معصومه(س) حرکت خود را به سمت کربلای معلی آغاز کرده اند امروز وارد شهر اراک شدند.

 این کاروان که با شعار« آقا اما زمان آماده ایم» دیروز از شهر مقدس قم به حرکت در آمده اند در نظر دارند با طی مسیر 950 کیلومتری با دوچرخه، اربعین حسینی خود را به حرم سید الشهدا(ع) برسانند.

هدف از این کار همدردی با کاروان امام حسین(ع) به هنگام حرکت از مدینه به سمت کربلاست.

طرح اشتغالزایی جدید در استان مرکزی تصویب شد

هفته گذشته، خبرهای خوشی در حوزه اشتغال شنیده شد. مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی از تصویب 11 طرح اشتغالزایی جدید در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری خبر داد.

ناصر شیخی افزود: این طرحها شامل سه طرح صنعتی، سه طرح دانش بنیان و 5 طرح اشتغال زایی هستند.

وی ادامه داد: طرحهای صنعتی به منضور بهره گیری از اعتبارات صندوثق توسعه ملی، طرحهای دانش بنیان از محل تفاهم نامه صندوق مهر امام رضا و وزارت علوم و تحقیقات و فناوری با اعتباری معادل 90 میلیون تومان و طرحهای صنعتی با اعتباری معادل 12 میلیارد و500 میلیون تومان می باشد.

برگزاري مسابقه پل ماكاروني باحضور 90 تيم در دانشگاه آزاد ساوه

در هفته ای که گذشت شهرستان ساوه شاهد برگزاری مسابقات ساخت پل ماكاروني با حضور 90 تيم از دانشگاه هاي سراسر كشور در دانشكده كشاورزي دانشگاه آزاد اسلامي ساوه بود.

اين مسابقات در قالب 90 تيم و با حضور بيش از 250 دانشجوي در رشته هاي تخصصي عمران ،‌مكانيك، برق ، كامپيوتر ، حسابداري، تربيت بدني و ... در حال برگزاري است .

اخبار فرهنگی هنری هفته

اجرای نمایش " تماشای صدا"، اعلام فراخوان ششمین همایش علمی پژوهشی شناخت اخلاق و آداب رضوی، از اخبار مهم این بخش در هفته گذشته بود.
نماینده بنیاد بین المللی امام رضا (ع) در استان مرکزی از اعلام فراخوان ششمین همایش علمی پژوهشی شناخت اخلاق و آداب رضوی در استان مرکزی خبر داد.
علیرضا حاج علی بیگی افزود: ششمین همایش علمی پژوهشی شناخت اخلاق و آداب رضوی از سری برنامه های دوازدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) در استان مرکزی برگزار می شود.
 
وی ادامه داد: این همایش با اهداف اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت های فرهنگی و هنری و مذهبی و مرتبط با سیره ائمه معصومین به ویژه امام رضا (ع)، تجلیل و تقدیر از محققان و پژوهشگران حوزه فرهنگ رضوی برگزار می شود.

نماینده بنیاد بین المللی امام رضا (ع) در استان مرکزی اظهار کرد: این همایش با موضوعات اخلاق تجارت در سیره و سخنان امام رضا (ع)، اخلاق حاکمیتی یا حاکمیت اخلاق در سیره و سخنان امام رضا (ع) و اخلاق مدیریت در سیره و سخنان امام رضا (ع) برگزار می شود.وی گفت: مهلت ارسال آثار نیمه دوم مرداد ماه سال آینده است.

کد خبر 2194448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha