۸ دی ۱۳۹۲، ۱۱:۳۰

مقیمی تاکید کرد:

ضرورت تبلیغات فرهنگی برای معرفی دستاوردهای انقلاب/ نوآوری در بزرگداشت ایام الله دهه فجر

ضرورت تبلیغات فرهنگی برای معرفی دستاوردهای انقلاب/ نوآوری در بزرگداشت ایام الله دهه فجر

اراک - خبرگزاری مهر: استاندار مرکزی بر ضرورت تبلیغات فرهنگی برای معرفی دستاوردهای انقلاب به نسل حاضر تاکید کرد و گفت: ایام الله دهه فجر و بزرگداشت آن به نظام جمهوری اسلامی ایران هویت می بخشد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین مقیمی شامگاه شنبه با بیان این مطلب در اولین جلسه ستاد بزرگداشت دهه فجر افزود: ویژه برنامه های گرامیداشت ایام الله دهه فجر در کنار راهپیمایی عظیم 22 بهمن به نظام جمهوری اسلامی ایران هویت بخشیده است.

وی با بیان این که نظام جمهوری اسلامی ایران در ایام الله دهه فجر خود را به جهان عرضه می کند گفت: این ایام فرصتی است تا با معرفی دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران به نسل سوم انقلاب که آنروزهای انقلاب را درک نکردند بستر تداوم نظام را فراهم کرد.

استاندار استان مرکزی با تاکید بر ضرورت حضور کلیه مسئولین دستگاههای اجرایی عضو ستاد بزرگداشت دهه فجر در جلسات این ستاد و ویژه برنامه های تبیین شده در ایام فوق بیان داشت: مسئولین دستگاه های اجرایی و مدیران نظام باید با تشریح عملکرد حوزه های مختلف کاری در ایام الله دهه فجر و بیان اطلاعات انقلاب به نسل های بعد موجبات آشنایی نسل جوان و نوجوان را با دستاوردهای انقلاب فراهم کنند.

مقیمی با اشاره به جایگاه با ارزش ایام الله دهه فجر در نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: جلسات ستاد بزرکداشت ایام الله دهه فجر از مهمترین جلسات است و تمامی مدیران عضو موظفا شخصا در این جلسه حضور یافته و عدم حضور در جلسات تنها در صورت ارائه دلائل مستند و موجهی چون جلسات فوق اضطراری در خارج از استان مورد قبول است.

برنامه های دهه فجر باید به بهترین شکل ممکن و با شکوه تر از سال های گذشته برگزار شود

وی در ادامه به وظایف دستگاه های اجرایی در ویژه برنامه های بزرگداشت ایام الله دهه فجر اشاره کرد و گفت: صداو سیما به لحاظ انعکاس برنامه ها و اطلاع رسانی پیرامون این برنامه ها نقش بسیار پررنگی در ستاد دهه فجر دارد.

استاندار استان مرکزی با بیان اینکه برنامه های دهه فجر باید به بهترین شکل ممکن و با شکوه تر از سال های گذشته برگزار شود، افزود: بر همه مسئولان است تا در راستای برگزاری هرچه باشکوه تر مراسم دهه فجر آنچه در توان دارند در کف اخلاص بگذارند.

مقیمی با تاکید بر ضرورت برنامه های شاد و مفرح و تغییر ظاهری شهرها گفت: جلب مشارکت مردم در برپایی جشن های دهه فجر اصل اساسی و مهم است که نباید مورد غفلت مسئولان قرار بگیرد.

نوآوری در برگزاری مراسم بزرگداشت ایام الله دهه فجر ضروریست

وی ادامه داد: علیرغم وجود محدودیت های بودجه ای پیش رو و مشکلات موجود خستی در برپایی ویژه برنامه های دهه فجر به خرج نمی دهیم و با رعایت اصل صرفه جویی نسبت به هزینه در این ایام خواهیم پرداخت.

استاندار مرکزی گفت: ایام الله دهه فجر از اهمیت بالایی برای ما برخوردار است و هرآنچه تبلیغات فرهنگی برای معرفی این ایام انجام دهیم کم است.

مقیمی تاکید کرد: نوآوری و بهره گیری از پژوهش ها در برگزاری هر چه بهتر مراسم بزرگداشت ایام الله دهه فجر ضروریست.

وی گفت: انقلاب اسلامی ایران انقلابی برخواسته از مردم است و مردم باید بیش از گذشته در برپایی جشن ها و ویژه برنامه های بزرگداشت دهه فجر مشارکت داشته باشند و این حضور و مشارکت آنها باید توسط خود مردم لمس شود.

دهه فجر فرصت معرفی معمار کبیر انقلاب به نسل جوان کشور است

معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی گفت: ایام الله دهه فجر فرصت خوبی برای معرفی ابعاد شخصیتی معمار کبیر انقلاب به نسل جوان کشور است.

شکرالله حسن بیگی افزود: باید با بهره گیری از تمام ظرفیت های موجود در راستای آشنایی نسل جوان و مردم با انقلاب و دستاوردهای آن گام برداریم.

وی تاکید کرد: کلیه دستگاه های اجرایی استان موظف به ارائه عملکرد دستگاه اجرایی خود بوده و با ارائه این گزارش مردم را در جریان رونداجرایی امور قرار دهند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی گفت: اولین روز از ایام الله دهه فجر در استان مرکزی با حضور تمامی مدیران دستگاه های اجرایی استان در بیت قدیمی  امام راحل در خمین برگزار خواهد شد.

24 کمیته زیرمجموعه ستاد دهه فجر استان مرکزی تشکیل شد

رئیس شواری هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی نیز در این جلسه از تشکیل 24 کمیته زیر مجموعه ستاد دهه فجر در استان مرکزی خبر د اد و گفت: این کمیته ها شامل کمیته کارگری، کمیته نظارت و ارزیابی، کمیته ارتباطات و اطلاعرسانی، کمیته قرآن، کمیته ایثارگران، کمیته مساجد، کمیته انجمن ها هیاتها و کانون های اسلامی، کمیته نهادها و سازمانها، کمیته فرهنگی هنری، کمیته اصناف، کمیته همیاری و تشکلها، کمیته فرهنگیان و دانش آموزی، کمیته دانشجویی، کمیته زنان و خانواده، کمیته ورزش، کمیته افتتاح پروژه ها، کمیته اقلیت های مذهبی، کمیته فضا سازی شهری، کمیته کودک و نوجوان از جمله این کمیته ها هستند.

حجت الاسلام هاشمی با بیان این که  اجرای برنامه های گرامیداشت دهه فجر با هدف یادآوری ایام الله 22 بهمن و 12 بهمن برگزار می شود افزود: ستاد دهه فجر استان مرکزی در سال گذشته با اجرای 3 هزار و 500 برنامه فرهنگی، هنری و ورزشی فضای خوبی را در ایام الله دهه فجر در استان ایجاد کند.

وی یادآور شد: در اولین روز از ایام الله دهه فجر زنگ انقلاب در دو هزار و 100 واحد آموزشی به صدا در خواهد امد.

دستاوردهای نظام به زبانی شیوا و هنری ارائه شود

مدیرکل امور اجتماعی استانداری مرکزی نیز در این نشست با تاکید بر ضرورت نوآوری و ابتکار در برنامه های بزرگداشت ایام الله دهه فجر امسال گفت: دستاوردهای نظام باید به زبانی شیوا و هنری به جامعه ارائه شود.

فتح آبادی افزود: کمیته های ستاد دهه فجر باید با تنظیم  برنامه های جدید و ابتکاری از اجرای برنامه های کلیشه ای در این ایام خودداری کنند.

وی تاکید کرد: توزیع جغرافیایی برنامه ها در شهرها و روستاها، واگذاری اجرای برنامه ها به مردم، استفاده از ظرفیت های مردمی در نهاد، پرهیز از سخنرانی در جمع کودکان و نوجوانان، صرفه جویی در هزینه ها باید در دستور کار مسئولین کمیته ها قرار بگیرد.

کد خبر 2204209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha