۷ اسفند ۱۳۹۳، ۱۳:۱۸

حسن بیگی:

توسعه صادرات نیازمند فعالیت جهادی است

توسعه صادرات نیازمند فعالیت جهادی است

اراک- سرپرست استانداری استان مرکزی گفت: توسعه صادرات نیازمند فعالیت جهادی و تلاش همه جانبه برای پیشرفت تولیدکنندگان و صادرکنندگان و رفع مسایل و مشکلات آنان است.

به گزارش خبرنگار مهر، شکرالله حسن بیگی صبح پنجشنبه در نشست کارگروه توسعه صادرات استان مرکزی با بیان اینکه توسعه صادرات غیرنفتی و هدایت درآمد از بخش نفت به دیگر بخش ها از اولویت های دولت تدبیر و امید است، گفت: جدیت در برنامه های توسعه صادرات غیرنفتی در استان، حرکت در مسیر اهداف اقتصاد مقاومتی است.

وی با اشاره به اینکه برای خروج از اقتصاد وابسته به نفت، توسعه صادرات غیرنفتی جزو اولویت های سال ۹۴ استان مرکزی است، افزود: روانسازی زنجیره خدمات صادرات در داخل کشور، استان و تسهیل امور در این زمینه باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

سرپرست استانداری استان مرکزی تحریم های نفتی را ایجاد فرصت برای استقلال و دوری از وابستگی به اقتصاد تک محصولی دانست و اضافه کرد: تلاش همه جانبه و تولید در بخش های مختلف با وجود جوانان توانمند و متفکر ایرانی آینده ای روشن را برای ایران اسلامی رقم می زند.

تسهیل صادرات غیرنفتی راهکار تحقق اقتصاد مقاومتی

حسن بیگی با تاکید بر روان سازی امور صادر کنندگان به عنوان اقدامات ضروری در امر توسعه صادرات در قالب اقتصاد مقاومتی، گفت: برای رونق اقتصاد و صادرات باید قوانین و مقررات دست و پاگیر حذف شود.

وی با بیان اینکه اگر مشکلات بخش تولید و صادرات مرتفع شود به راحتی می توانیم شرایط تحریم کشور را به یک فرصت تبدیل کنیم، اضافه کرد: باید کمیته ویژه ای برای روان سازی صادرات و رسیدگی به مشکلات صادر کنندگان و تولید کنندگان با مسوولیت اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان تشکیل شود.

سرپرست استانداری استان مرکزی با تاکید بر تلاش و مدیریت جهادی برای رفع مشکلات استان و ارتقاء جایگاه استان برای حفظ صادرات، تصریح کرد: صادرکنندگان باید به کیفیت کالاهای صادراتی توجه کنند و با صادر کردن کالای مرغوب بازار جهانی را در دست بگیرند.

تعیین تکلیف زمین نمایشگاه سنگ نیمور تا ۲۵ اسفند

حسن بیگی با اشاره به مشکلات زمین نمایشگاه سنگ نیمور محلات، افزود: محیط زیست استان مرکزی مکلف است تا ۲۵ اسفند ماه سال جاری وضعیت این زمین را تعیین تکلیف کند.

وی با بیان اینکه سنگ محلات یکی از پتانسیل های مهم برای توسعه صادرات است، تصریح کرد: برپایی نمایشگاه های مختلف برای معرفی ظرفیت های صنعتی استان به بازارهای داخلی و خارجی ضروری است.

سرپرست استانداری استان مرکزی با تاکید بر رفع مشکلات زمین این نمایشگاه و کوشش بی دریغ مدیران و مسوولان در حوزه صنعت، گفت: برای پیشرفت های صنعتی و مطرح شدن در منطقه و دنیا باید یکپارچه و با وحدت گام برداریم.

گفتنی است، پذیرش و اعزام هیات های تجاری برای نمایشگاه های بین المللی در سال ۹۴ و تشکیل کارگروه ویژه برای تفیض اختیارات در زمینه صادرات استان مرکزی از مهمترین مصوبات این جلسه بود.

کد خبر 2507192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha