۲۶ آبان ۱۳۹۲، ۱۶:۱۵

حسن بیگی: حسن بیگی

برنامه پنجم توسعه کتاب بالینی مدیران است

برنامه پنجم توسعه کتاب بالینی مدیران است

اراک - خبرگزاری مهر: معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی گفت: برنامه پنجم توسعه کتاب بالینی مدیران در دستگاههای اجرایی است.

به گزارش خبرنگار مهر، شکرالله حسن بیگی ظهر یکشنبه با بیان این مطلب در نشست مشترک فرمانداران و شهرداران استان مرکزی با استاندار مرکزی افزود: مدیران دستگاه های اجرایی باید با توجه به سند چشم انداز 20 ساله و برنامه پنجم توسعه بلادهای تحت مدیریت خود را به سمت توسعه و پیشرفت رهنمون سازند.

وی با اشاره نامگذاری سال 92 تحت عنوان سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی از سوی مقام معظم رهبری گفت: خوشبختانه حماسه سیاسی در سایه منویات مقام معظم رهبری و پشتیبانی همیشگی ملت از نظام جمهوری اسلامی ایران شکل گرفت و امروز وقت آن است با ورود جدی مسئولان به عرصه اقتصادی بستر تحقق حماسه اقتصادی را در کشور فراهم کنیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی با بیان این که ملت ایران با حضور پروشور در حماسه سیاسی باردیگر آری محکمی به نظام جمهوری اسلامی دادند گفت: باید از نقش مردم در تحقق حماسه اقتصادی غافل نشده و بدانیم حماسه اقتصادی نیز همچون حماسه سیاسی در گرو مشارکت جدی مردم است.

تحقق رشد اقتصادی 8 درصدی

حسن بیگی تحقق رشد اقتصادی هشت درصد را هدف والای نظام جمهوری اسلامی ایران در این برهه حساس دانست و گفت: تحقق این مهم نیازمند برنامه ریزی دقیق مسئولین است امر مهمی که متاسفانه با غفلت از آن در سالهای پیش نه تنها اقتصاد ایران رشد نکرد بلکه نظام شاهد  رشد منفی در این حوزه بود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی با اشاره به انتخاب دولت تدبیر و امید از سوی ملت در انتخابات گفت: انتخاب مردم ایران در خرداد ماه 92 نشان داد کشور خواستار تغییرات اساسی و گفتمان دیگری است که مورد پذیرش جوامع بین المللی باشد و توقف نرخ صعودی تورم و کاهش قیمت دلار در کنار تغییر دیالوگ دشمن با روی کار آمدن دولت یازدهم گویای این مهم است.

حسن بیگی با تاکید بر ضرورت حرکت مدیران استان در مسیر برنامه پنجم توسعه بیان داشت: ارتباط با فرهیختگان و نخبگان، تعامل مثبت مدیران دستگاه های اجرایی با یکدیگر، تقویت ارتباط مدیران با مردم لازمه موفقیت در این مسیراست.
اقتصاد دغد غه مسئولان نظام است.

معاون برنامه ریزی استاندار مرکزی نیز در این نشست از اقتصاد به عنوان دغدغه اصلی مسئولان نظام یاد کرد و گفت: اشتغال و معیشت مردم 2 مولفه اساسی مورد توجه دولتمردان در بخش اقتصاد است.

محمد رضا عاشوری با اشاره به قابلیت ها و طرفیت های موجود در کشور و به طبع آن در استان مرکزی گفت: لازمه برخورداری از این ظرفیت ها و بالفعل کردن قابلیت ها حرکت در مسیر آمایش سرزمین است.

ضرورت ایجاد رابطه میان فعالیت های عمرانی

وی با تاکید بر ضرورت ایجاد رابطه میان فعالیت های عمرانی و مسئله اشتغال در استان گفت: باید با بهره گیری از فرصت اجرای اعتبارات عمرانی که با ایجاد زیرساخت های اعتباری از سوی دولت صورت می گیرد معضل بیکاری را در جامعه کمرنگ کرد.

معاون برنامه ریزی استاندار مرکزی با اشاره به مطالعات جامع و کامل در استان مرکزی گفت: تهیه طرح جامع آمایش استان در 27 جلد موفقیت بزرگی برای مجموعه مدیران استان مرکزی است که تمامی زیربخشها را در بر می گیرد.

عاشوری تهیه شند جامع توسعه اشتغال استان را ازدیگر اقدامات صورت گرفته برشمرد و افزود: سند راهبردی توسعه استان مرکزی اماده است و فرمانداران باید با توجه به آن توسعه مناطق تحت مدیریت خود را موجب شوند.

وی در ادامه بر ضرورت حفظ جمعیت در مناطق در حال توسعه تاکید کرد و گفت: مدیران استان باید در کنار تامین زیرساختهای توسعه به اصل مهم و ضروری حفظ جمعیت توجه داشته و با جذب سرمایه گذاران و ایجاد بستر های اشتغال برای جوانان مانع از تخلیه مناطق در حال توسعه شوند.

کد خبر 2176824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha