۱۱ دی ۱۳۹۳، ۹:۳۰

حسن بیگی:

زنان ایرانی الگوی بیداری اسلامی در عصر کنونی هستند

زنان ایرانی الگوی بیداری اسلامی در عصر کنونی هستند

اراک- معاون سیاسی و امنیتی استاندار استان مرکزی گفت: بانوان همواره در صحنه های مختلف حضور فعال دارند و این حضور از دوران انقلاب و دفاع مقدس وجود داشته و اکنون الگوی بیداری اسلامی هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، شکرالله حسن بیگی، عصر چهارشنبه در ششمین جلسه كارگروه تخصصی بانوان و خانواده استان به میزبانی اداره کل بهزیستی استان مرکزی، با تاكيد بر نقش مهم زنان در دستگاه های اجرایی و بخش های مختلف جامعه، گفت: بانوان این مرز و بوم همواره دوشادوش مردان در عرصه های مختلف فعالیت های مطلوبی انجام داده و آثار پربرکتی از خود به جای گذاشتند.

وی با اشاره به اینکه در دوران انقلاب زنان در پشت جبهه خدمات ارزنده ای ارائه می کردند، افزود: بعد از انقلاب در دوران دفاع مقدس و پس از آن در سازندگی نقش بانوان ایران اسلامی همواره پررنگ و تاثیر گذار بوده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار استان مرکزی ادامه داد: امروز با توجه به حضور زنان در عرصه های مختلف مديريتی و تربيتی كشور و در ادامه نقش ارزنده آنان در تحكيم بنيان خانواده، تربيت فرزندان صالح و با ايمان، با گذشت و فداكاری، می توان از آنان به عنوان سرمشق و الگوی زنان جهان یاد کرد.

حسن بیگی تصریح کرد: بانوان به عنوان رکن اصلی نظام خانواده نه تنها هدایت کننده فرزندان در مسیر صحیح و کسب موفقیت ها هستند، بلکه در نقش اجتماعی خود فعالیت های درخور شان نظام جمهوری اسلامی ایران انجام می دهند.

وی اظهار کرد: با توجه به جایگاه رفیع این قشر از جامعه باید در جهت موفقیت هرچه بیشتر آنان و حضور در عرصه های مختلف علم، دانش، اقتصاد، فرهنگ و اجتماع برنامه های مدون برای پشتیبانی از بانوان تدوین شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار استان مرکزی با بیان اینکه هدف از تشکیل این کارگوه نحوه تعامل بین دستگاه های اجرایی و دفتر امور بانوان است، گفت: ارائه مسائل و مشکلات در حوزه بانوان و تعامل آنان سبب تدوین برنامه های قابل پیگیری و اجرا در سطح استان می شود.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی در این کارگروه با اشاره به اینکه فعالیت در امور بانوان باید کیفی و اثر بخش باشد، افزود: توجه به نقش ها، قابلیت و جایگاه بانوان در جامعه و زمینه سازی برای مشارکت مردم در روند تصمیم گیری فرهنگی بسیار مهم است.

بهروز رفیعی با تاکید بر لزوم توجه به امور بانوان در برنامه ریزی های فرهنگی و اجتماعی، گفت: یکی از برنامه های محوری دولت تدبیر و امید اصلاح و تغییر اساسی و هدفمند در نحوه کار کرد و فعالیت دفاتر امور زنان و خانواده است.

گفتنی است، در پايان این کارگروه که با حضور زهرا فرجی، مدير كل دفتر امور خانواده و بانوان استانداری و جمعی از مسئولان ادارات و نمايندگان بانوان شاغل در ادارات استان مرکزی برگزار شد، هر يك از مدیران دستگاه های اجرایی به بيان گزارش عملکرد هشت ماهه در امور بانوان، نظرات، پيشنهادات، مشكلات و راهكارهای مربوط به حوزه زنان و خانواده پرداختند.

کد خبر 2453614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha