۲۲ آذر ۱۳۹۲، ۱۳:۳۵

حجت الاسلام كوثري:

جدايي بين حوزه و دانشگاه از اهداف استكبار است

جدايي بين حوزه و دانشگاه از اهداف استكبار است

شيروان - خبرگزاري مهر: امام جمعه شيروان گفت: جدايي و تفرقه بين حوزه هاي علميه و دانشگاه هاي كشور از اهداف استكباري است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسين كوثري در خطبه هاي نماز عبادي سياسي جمعه اين هفته مركز شهرستان شيروان كه در محل مصلاي نماز جمعه شهر شيروان برگزار شد، در ادامه بحث آسيب هاي اجتماعي به موضوع طلاق پرداخت و افزود: يكي از آسيب هايي كه دامنگير جامعه امروز شده، گسترش طلاق در خانواده ها است.

وي با ذكر آياتي از كلام الله مجيد و روايات ائمه اطهار(ع) به بيان زشتي طلاق پرداخت و اظهار كرد: در آموزه هاي اسلامي، طلاق به عنوان مغبوض ترين حلال در نزد خداوند معرفي شده است.

به گفته رييس شوراي فرهنگ عمومي شهرستان شيروان اگر بهترين بناها در اسلام، بناي تشكيل خانواده و ازدواج است؛ زشت ترين بنا هم بنايي است كه با طلاق ويران گردد.

حجت الاسلام كوثري در ادامه به ريشه هاي طلاق در جامعه اشاره كرد و گفت: ازدواج هاي تحميلي، انتخاب هاي سطحي، شناخت ظاهري، نگاه مادي به ازدواج، عدم پايبندي به عقد، عدم گذشت، توقعات بيجا، دخالت هاي غيرمسئولانه، اعتياد و ... از ريشه هاي طلاق به شمار مي روند.

خطيب نماز جمعه شيروان در ادامه با اشاره به 27 آذر؛ سالروز شهادت  دکتر محمد مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه، عنوان كرد: حوزه و دانشگاه در نگاه امام خميني(ره) و مقام معطم رهبري دو قطب حساس و دو مغز متفكر جامعه اسلامي به شمار مي روند و منشاء تمام ترقي ها و رشد و تعالي كشور هستند.

حجت الاسلام كوثري اظهار كرد: يكي از اهداف شوم دشمنان و نظام طاغوت اين بود كه اين دو مركز را عقب نگاه دارند و سپس اين دو نهاد را در مقابل يكديگر قرار داده و تفرقه ايجاد كنند.

وي اضافه كرد: به همين خاطر سفارش امام خميني(ره) در وصيت نامه سياسي الهي اين است كه دانشگاه و روحانيت از هم جدا نشوند.

رييس ستاد احياي امر به معروف و نهي از منكر شهرستان شيروان در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اظهارنظرهاي اوباما، رييس جمهور آمريكا در مورد توافقنامه ژنو، عنوان كرد: دنيا با شنيدن اين حرف ها فهميد كه آمريكا نوكر اسراييل بوده و تصميم گيرنده اصلي تل آويو است، به گفته حجت الاسلام كوثري اين وادادگي آمريكا در برابر اسراييل توهين بزرگي به ملت آمريكا است.

وي افزود: همچنين ملت ايران نيز با شنيدن اين حرف ها به درايت و آينده نگري رهبر انقلاب بيشتر پي بردند چرا كه مقام معظم رهبري آمريكا را قابل اعتماد نمي دانند.

حجت الاسلام كوثري گفت: بنابراين راه نجات كشور در مقابل زياده خواهي دشمنان ايستادگي و كسب اقتدار است.

امام جمعه شيروان با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري اظهار داشت: زيربناي اقتدار آينده ما قدرت علمي ماست و قدرت سياسي، اقتصادي، فرهنگي و ... در گرو قدرت علمي و فرهنگ متعالي اسلامي ما است.

حجت الاسلام كوثري تاكيد كرد: براي دست يابي به اين اقتدار و قدرت مي بايست بيش از پيش به فرهنگ خودي و علم درون زا تكيه كنيم.

کد خبر 2194546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha