۲۳ آذر ۱۳۹۲، ۱۰:۴۶

غلامی:

اطلاع رسانی در خصوص فعالیت های هنری در اراک ضعیف است

اطلاع رسانی در خصوص فعالیت های هنری در اراک ضعیف است

اراک – خبرگزاری مهر: هنرمند و استاد هنرهای تجسمی اراک گفت: متاسفانه در شهر اراک اطلاع رسانی در خصوص برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری کم است بنابراین مخاطبان آثار هنری نیز در مقایسه تهران و سایر مراکز استان ها کمتر است.

محسن غلامی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: به خاطر همین ضعف، بسیاری از نمایشگاه هنرهای تجسمی و برنامه های هنری با استقبال کم روبرو می شود، در حالی که آگاهی از این برنامه ها علاقمندان را برای بازدید به نمایشگاه ها و اجراهای تئاترها می کشاند.

وی که چند روزی است نمایشگاه آثار نقاشی اش با عنوان "نیایش" ، مهمان نگارخانه عالی حوزه هنری تهران است، گفت: دلیل دیگر عدم استقبال کم بودن تعداد نگارخانه ها در اراک است، در حالی که در تهران به واسطه تعدد نگارخانه ها و جریان های هنری مخاطبان و استقبال کنندگان بیشتری از آثار هنری وجود دارد.

غلامی در خصوص استقبال از نمایشگاه نقاشی اش در تهران بیان کرد: قطعا استقبال از این نمایشگاه در تهران بیشتر بود، در این میان بازدید چندین گروهِ دانشجویی از نمایشگاه نیز قابل توجه بود.

وی اظهار کرد: در نمایشگاه نقاشی " نیایش" 30 اثر با موضوع نیایش و موضوع های زیرمجموعه چون تاسوعا، عاشورا، شب قدر، کعبه و بیت المعمور در معرض نمایش گذاشته شده است.

 غلامی ادامه داد: این آثار با رویکرد انتزاعی کار شده اند و از تکنیک ترکیب مواد، آکریلیک و کلاژ در خلق آن ها استفاده شده است.

وی گفت: در این آثار از مُهر نماز، مُهرهای چاپی و سایر المان های ایرانی و اسلامی استفاده شده است.

استاد هنرهای تجسمی استان مرکزی افزود: بیشتر تلاش من این بود که در خلق آثارم به هندسه اسلامی توجه کنم و مربع به عنوان نماد کعبه از نمای بالا و دایره نیز به عنوان نمادی از طواف از جمله اشکال هندسی است که در نقاشی های این نمایشگاه به چشم می خورد.

غلامی خاطرنشان کرد: این نمایشگاه از یازدهم آذر در نگارخانه عالی حوزه هنری تهران برپا و تا 23 آذر ادامه دارد و قرار است که از سی ام آذر در اراک برپا شود.
 

کد خبر 2194905

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha