۲۳ آذر ۱۳۹۲، ۱۴:۰۶

مشاور علمی معاونت فرهنگی ارشاد:

بخش شعر به فعالیت‌های بنیاد ادبیات داستانی افزوده می‌شود

بخش شعر به فعالیت‌های بنیاد ادبیات داستانی افزوده می‌شود

مشاور علمی ـ فرهنگی معاونت فرهنگی وزارت ارشاد از ابلاغ ماموریت معاون امور فرهنگی وزیر ارشاد به محمد حسنی مدیرعامل مستعفی بنیاد ادبیات داستانی برای اصلاح اساسنامه این بنیاد با هدف افزودن بخش شعر به فعالیت‌های آن خبر داد.

همایون امیرزاده، مشاور علمی، فرهنگی و مدیریتی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تماسی با خبرنگار مهر درباره کناره‌گیری مدیرعامل بنیاد ادبیات داستانی ایرانیان گفت: در رویکرد جدیدی که برای ادبیات در معاونت فرهنگی وزارت ارشاد اتخاذ شده است، قرار شد فعالیت‌های بنیاد ادبیات داستانی با افزوده شدن بخش شعر، گسترش پیدا کند. در روزهای اخیر آقای حسنی (مدیرعامل مستعفی بنیاد ادبیات داستانی) جلسه‌ای با آقای صالحی داشته است و بنا شد مدل‌هایی برای افزوده شدن بخش شعر به فعالیت‌های اجرایی در این بنیاد پیش‌بینی شود.

وی با بیان اینکه با توجه به اینکه ساختاری با عنوان بنیاد ادبیات داستانی برای فعالیت‌های اجرایی در حوزه ادبیات که شعر هم جزیی از آن است، در چارت معاونت فرهنگی وزارت ارشاد از قبل وجود داشته است، افزود: در همین راستا معاون فرهنگی وزیر ارشاد به آقای حسنی ماموریت داده است که بخشی از اساسنامه بنیاد ادبیات داستانی را برای توسعه فعالیت‌ها و گنجاندن بخش شعر در این اساسنامه، اصلاح کند. لذا آقای حسنی همچنان با معاونت فرهنگی وزارت ارشاد همکاری دارد و قرار بر این شد که این همکاری توسعه هم پیدا کند.

این مقام مسئول در معاونت فرهنگی وزارت ارشاد همچنین با اشاره به دستور اکید وزیر ارشاد برای بازگرداندن حوزه شعر به زیرمجموعه فعالیت‌های این معاونت، اضافه کرد: البته این اقدامات فعلاً در حوزه مقدماتی است و همانطور که گفتم بنا شد آقای حسنی این ماموریت را بر عهده بگیرد و برای ایجاد ساختاری قوی‌تر برای ادبیات اعم از ادبیات داستانی و شعر در قالب فعالیت‌های بنیاد ادبیات داستانی، بر اساس ایجاد برخی تغییرات در اساسنامه این بنیاد، اقدام کند.

صبح امروز محمد حسنی از کناره‌گیری خود از مسئولیت مدیرعاملی بنیاد ادبیات داستانی ایرانیان خبر داد. او گفت که دو هفته پیش نامه استعفای خود را تقدیم معاون فرهنگی وزیر ارشاد کرده که بعد از یک هفته این استعفا مورد پذیرش واقع شده است.

حسنی اواخر مرداد سال 90 با رأی هیئت مدیره بنیاد ادبیات داستانی ایرانیان و حکم بهمن دری، معاون وقت امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس این هیئت به عنوان مدیرعامل این بنیاد منصوب شده بود.

کد خبر 2195120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha