۲۶ آذر ۱۳۹۲، ۱۴:۲۲

آیت الله مجتهد شبستری:

دانشگاه باید مرکز آگاهی های سیاسی باشد/ کوته نگری دانشجویان نظام را به سمت نابودی می کشاند

دانشگاه باید مرکز آگاهی های سیاسی باشد/ کوته نگری دانشجویان نظام را به سمت نابودی می کشاند

تبریز- خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تاکید کرد: دانشگاه ها باید مرکز آگاهی های سیاسی باشند چرا که رواج کوته نگری میان دانشجویان، نظام را به سمت نابودی می کشاند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محسن مجتهد شبستری ظهر سه شنبه در همایش راه کارهای توسعه و تحقق امر به معروف و نهی از منکر گفت: فریضه امر به معروف و نهی از منکر ضامن اجرای صحیح قوانین در کشور است و اجرای این فریضه در جامعه از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی در ادامه افزود: یکی از منکرات امروز جامعه، غرب زدگی است که متاسفانه برخی از مردم ارتباط با بیگانه ها را موجب ترقی و پیشرفت کشور می دانند.

امام جمعه تبریز با اشاره به سخنان رئیس جمهور کشور گفت: رئیس جمهور در سخنان خود اقتصاد و سیاست را در گرو فرهنگ ذکر کرده اند در حالیکه صدا و سیما در تولید برنامه های فرهنگی از بودجه کافی برخوردار نیست.

آیت الله شبستری ادامه داد: برنامه های تلویزیونی باید متناسب با فرهنگ بومی و مذهبی کشور تولید و از تبلیغات فرهنگ بیگانگان از شبکه های تلویزیونی خودداری شود.

وی امر به معروف و نهی از منکر را راهکار مهم الهی در پیشگیری از تخلفات و ناهنجاری ها دانست و افزود: یکی از راهکارهای پیشگیری از ناهنجاری های اجتماعی انجام کارهای فرهنگی است و باید در انجام کارهای فرهنگی از ایجاد حوزه های علمیه غافل نشویم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به کارکردها و نقش حوزه علمیه گفت: فعالیت های حوزه علمیه در خصوص تبیین فلسفه احکام و آگاهی دادن به مردم است و مبلغان دینی و روحانیون مردم را با استفاده از علوم اسلامی به اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تشویق می کنند.

آیت الله مجتهد شبستری اضافه کرد: دشمنان مجازات مجرمان را در اسلام عملی وحشیگرانه می دانند اما باید بدانیم اگر در جامعه برای اصلاح خیانتکاران و مجرمان از مجازات اسلامی استفاده نکنیم جامعه به سمت نابودی می رود.

وی تاکید کرد: تولید برنامه های فرهنگی متناسب با آموزه های دینی ضروری است و اگر فردی در جامعه با برنامه های فرهنگی اصلاح نشود باید مجازات شده و درس عبرت دیگران باشد. 

کد خبر 2197565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha