۲۹ آذر ۱۳۹۲، ۱۰:۵۸

ذوالقدر در گفتگو با مهر:

آهسته ولی محکم گام برمی داریم/ تکواندو عملکرد موفقی داشته است

آهسته ولی محکم گام برمی داریم/ تکواندو عملکرد موفقی داشته است

دبیر فدراسیون تکواندو با اشاره به نتایجی که اخیر تیم ملی ایران در مسابقات انتخابی المپیک کسب کرده است گفت: برای کسب سهمیه‌های المپیک کار خود را با کسب  بیش از80 امتیاز آغاز کردیم و در این راه آهسته ولی محکم گام برمی‌داریم.

حسن ذوالقدر بعد از بازگشت از رقابتهای گزینشی المپیک در منچستر ضمن بیان مطب فوق به خبرنگار مهر گفت: این رقابتها در سطح فنی بسیار بالایی برگزار شد. کمیت و کیفیت بسیار مطلوبی داشت که بسیاری از قهرمانان آخرین دوره رقابتهای قهرمانی جهان موفقیتی نداشتند. مسابقاتی که کسب سهمیه نبود و فقط امتیاز برای رسیدن به المپیک داشت.
 
وی ادامه داد: کره جنوبی با عنوان قهرمانی جهان تنها یک مدال نقره در بخش مردان کسب کرد. ولی ما موفق شدیم با سه برنز و بیش از 80 امتیاز را برای حضور در المپیک به داشته های خود اضافه کنیم و در راه کسب حداکثر سهمیه ها نگران نیستیم چرا که در مراحل بعدی می توانیم امتیازات لازم را در این خصوص کسب نمائیم.
 
دبیر فدراسیون افزود: ما از این نتایج راضی نیستیم و انتظار بیشتری داشتیم ولی اعضای تیم و کادر فنی نهایت تلاش خود را انجام داده و کسی کم فروشی نکرد. مردم مطمئن باشند که در هشت مرحله باقی مانده از این سری مسابقات می توانیم نتایج بهتری کسب کنیم.
 
ذوالقدر با اشاره به حضور بهترین های رنکینگ جهانی در این رقابتها گفت: ما در انتخاب نفرات دخالتی نداشتیم و فدراسیون جهانی براساس رده بندی جهانی تکواندوکاران را به اسم دعوت کرد. شاید اگر دست ما بود با ترکیب متفاوتی به میدان رفته و برخی از جوانان را اعزام می کردیم.
 
وی در پاسخ به این سئوال که اگر کادر فنی تغییر می کرد احتمال کسب نتایج بهتری در منچستر می رفت گفت: من مطمئن نیستم که چنین اتفاقی می افتاد. شاید اگر با همان کادر فنی می رفتیم همان سه برنز را هم نمی گرفتیم. این مسابقات برای اولین بار با این سبک و سیاق برگزار شد و دوباره تاکید می کنم که واقعا سطح فنی بالایی داشت. ضمن اینکه برخی نفرات ما چون تاجیک، معتمد و یا عبداللهی بعد از پشت سر گذاشتن دوران طولانی آسیب دیدگی گام به این میدان سخت و دشوار گذاشتند. 
 
دبیر فدراسیون تکواندو در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کشورهای دیگر هم در حال کار کردن هستند و در اینجا دیدیم که تک ستاره های همین کشورها نتیجه گرفتند. ولی تکواندو ایران نزدیک به 15 سال است با همین مدیریت و برنامه ریزی سکونشین رقابتهای جهانی و آسیایی بوده که این نشان از دلسوزی و برنامه مداری فدراسیون بوده است. 
 
ذوالقدر با دلخوری از انتقادات اخیر به نتایج تیم ملی گفت: کادر فنی تیم ملی این مسابقات را به خوبی حلاجی کرده و با آنالیز دقیق مسابقات برای رقابتهای آتی آماده می شوند. ولی برخی ها بدون تماشای مسابقات و نبودن در جو رقابتها کارشناسی می کنند که صلاحیت این کار را ندارند. مطبوعات و رسانه ها باید قضاوت را به مردم بسپارند.
 
وی در پاسخ به این سئوال که چرا در فدراسیون تکواندو تصمیمات را یک يا دو نفر اتخاذ می کنند و تغییر کادر فنی بدون موافقت مدیر فنی تیم ملی صورت گرفته گفت: مجمع فدراسیون این حق را به رئیس فدراسیون داده که در همه موارد از جمله مسائل فنی تصمیم گیری کند و ما در فدراسیون نیز پاسخگوی این تصمیمات و نتایج آن هستیم و از این بابت مشکلی نداریم.
 
دبیر فدراسیون در پایان پیرامون زمان اعلام اعضای مجمع انتخابات فدراسیون گفت: روسای هیات ها که مشخص شده اند، نماینده ارگانها نیز با دعوت نامه ما از سوی همین ارگانها معرفی خواهند شد. ضمن اینکه برای نماینده داوران، مربیان، ورزشکاران و ... چهار نفر را در هر بخش به وزارت معرفی کردیم تا مسئولان انتخاب کرده و به ما معرفی کنند.  
 
به گزارش خبرنگار مهر، انتخابات فدراسیون تکواندو اول دیماه برگزار خواهد شد. 
کد خبر 2197994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha