۲۹ آذر ۱۳۹۲، ۱۵:۰۶

حجت الاسلام سعیدی:

نتیجه معکوس تحریم ها غرب را به پای میز مذاکره با ایران کشاند

نتیجه معکوس تحریم ها غرب را به پای میز مذاکره با ایران کشاند

شاهرود – خبرگزاری مهر: امام جمعه موقت شاهرود با بیان اینکه مذاکرات ژنو، نه کاملا مثبت بود و نه کاملا منفی، گفت: گسترش نفوذ ایران در منطقه و نتیجه معکوس تحریم ها از جمله عوامل حضور غرب در پای میز مذاکره است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی در خطبه های نماز جمعه این هفته شاهرود ضمن بررسی روند مذاکرات ایران با 5+1 و اینکه چه عواملی باعث شد تا غرب به پای میز مذاکره آمد، اظهار داشت: بحران اقتصادی و اجتماعی غرب، ترس از شکل گرفتن جبهه ای جدید از کشورهای غیرمتعهد با محوریت ایران، چین و روسیه، گسترش نفوذ ایران، نتیجه معکوس تحریم های علیه ایران و شکست در چند جنگ اخیر از جمله این عوامل است.

وی با اشاره به اینکه روند مذاکرات نه کاملا مثبت بود و نه کاملا منفی، گفت: اتمام حجت با دنیا و وجود اهرم های مناسب چانه زنی در اینم مذاکرات مد نظر است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه نظریه دیپلماسی حل مسایل از بیرون بر سایر نظریه ها غلبه کرده است، افزود: باید غنی سازی و چرخه کامل سوخت در چارچوب آژانس، تامین سوخت20درصد راکتور آزمایشی و مصارف پزشکی و بهره بردن از همه حقوق حقه ایران از جمله خواسته های ملت ماست که طرفهای مذاکره کننده باید به آن توجه داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی همچنین با یادآوری اینکه ایجاد شکاف در جبهه همگرایی "ایران، روسیه و چین"، ایجاد محدویت برای برنامه صلح آمیز هسته ای ما، تضعیف جبهه مقاومت داخلی و منطقه ای، مد نظر غربی ها بود، افزود: ملت ایران تمام حرکات دشمنان را رصد می کند و در وقتش عکس العمل نشان خواهد داد.

وی در خاتمه، حضور رهبری هوشمند و مقتدر در ایران را از جمله نکات قابل توجه دانست و افزود: عواملی چون پایداری و استقامت دولت و مردم و قدرت دفاعی ایران و مقاومت و قدرت دورنی، موجب بیداری و تصمیمات درست و حمایت از تیم مذاکره کننده شده است.

کد خبر 2199417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha